Keletą nominacijų laimėtojų buvo galima nuspėti. Nors CUPRA „atjaunina” kiekvieną vairuotoją savo urzgimu, TOYOTA YARIS GR FOUR yra pati tikriausia raketa. Tiems, kurie supranta, kad SPORTIŠKAS yra ne tas automobilis, kuris greitai važiuoja automagistrale į Palangą, o tas, kuris ir greitėja, ir stoja, ir „pasistato” į posūkį. Ir neturi jokių sintetinių garso priedų – dėl Jareko nekilo jokių abejonių. Iš esmės balsuota vienbalsiai.
Geriausias 4X4 – Toyota LAND CRUISER – irgi, vertinant objektyviai, neturėjo daug konkurentų – vos kelis. Patikimas ir be kompromisų. O jei dar būtų V8…(sapnuoju).
Balsavimas dėl geriausio elektromobilio nebuvo toks vieningas. Man patiko neSUVas ID.7, tačiau Renault Scenic Electric irgi turi daug žavesio bei universalių savybių. Vistik jam negalėjau skirti aukščiausio balo dėl to, kad EV Elektromobilių lenktynėse Aplink Lietuvą metu patyriau, kad su IONITY įkrovimo stotele SCENICAS gali bendrauti 5 sekundes, o po to atsijungia. Čia buvo šaukštas deguto medaus statinėje, o aš norėjau būti sąžiningas.
Vis dėlto, vertindamas SCENIC jau nebe elektromobilių kategorijoje, o automobilių tarp 40 ir 60 tūkst. EUR kainų grupėje, RENAULT SCENIC skyriau „penketą”, nes, mano galva, prancūzai, kurdami naujos kartos Renault, paaugo visa galva ir rimtai kanda vokiečiams savo kokybe.
Kiti du pretendentai trejetuke – naujas hibridinis TOYOTA CAMRY ir HYUNDAI SANTA FE. Pastarasis visureigis nustebino išvaizda, prie kurios dar reikės priprasti. Priekis ir salonas tikrai gali sužavėti erdve ir stiliumi. O dėl galo buvo laužomos ietys. Be to, šio visureigio galas nori pabėgti, važiuojant nelygiu keliu. O CAMRY? Sedanai nėra populiarūs. Bet šitas modelis ir efektyvus, ir dinamiškas (kiek gali būti tradicinis hibridas). Kaip sako mano kolegos, „jis viską daro kaip reikia”. Man asmeniškai imponuoja ir erdvė.
Kategorijoje iki 40 tūkst. EUR nugalėjo Škoda SUPERB (lyg tyčia, dyzelis), išlaikantis pamatinius šio modelio bruožus. Dabar, kai daugelis renkasi paaukštintus, bet ne tokius erdvius SUV, automobilis universalo kėbulu yra atgaiva. Kodėl tuomet laimėjo ne visiškai analogiškas VW Passat? Nes įdėjo „netraukiantį”, bet ekonomišką benzininį variklį (į konkursui siūlomą modelį). Gal šiek tiek erzina ir tie liečiami-braukomi jungikliai.
DACIA DUSTER vertas pagarbos, nes net ir ne 4×4 važiuoja puikiai miške išraustais traktoriniais keliais. Jei gyvenčiau gamtos apsuptyje, imčiau versiją su LPG.
Antras šioje kategorijoje likęs CUPRA Terrarmar yra pastarųjų metų CUPRA sėkmės iliustracija – tai VW su temperamentu, charakteriu. Žinoma, dėl to padidėja degalų sąnaudos, nes norisi nuolat gazuoti.
Brangiausių automobilių (nuo 60 tūkst. EUR) klasėje AUDI Q6 e-tron triumfas irgi buvo didžia dalimi užprogramuotas. Pakankamai efektyvi, stilinga ir kupina technologijų elektrinio „Porsche Macan” pusseserė. Tačiau erdvesnė, praktiškesnė. Labai gerai, kad pasiūlė naują multimediją, 8 OLED šviesų kombinacijų pasirinkimus. Jei į trejetuką patekęs LAND CRUISER yra labai geras nišinis automobilis, tai antroje vietoje šioje kategorijoje likęs VW.ID.7 žavėjo ir efektyvumu, ir universalumu, ir (pagaliau) nebe tokiu plastmasiniu salonu, kaip ankstesni ID. Atsisėdi prie vairo ir negalvoji, ar čia EV, ar VDV.