Kai įmonės vadovas ieško automobilio sau ir verslo reprezentacijai, neretai įsivaizduojama, kad kaina ir ženklas čia vaidina pagrindinį vaidmenį: reikia prabangaus modelio, kuris pademonstruotų, kaip gerai verslui sekasi. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose atsakymo į klausimą, kaip atrodo verslo klasės automobilis, ieškoję vadovai purto galvas: tokios tendencijos yra seniai praeitis.
Tarp pretendentų į tinkamiausius verslo reprezentacijai automobilius šiemet atsidūrė tokie modeliai, kaip „Audi e-tron GT“, „Jaguar F-Pace SVR“ ir „Aston Martin DBX“. Visus įvairiomis sąlygomis išbandę ir balus išdalinę konkurso konsultantais tapę Vidmantas Janulevičius, „BOD group“ vadovas, Jurgis Adomavičius, UAB „Bunasta“ vadovas ir Mindaugas Rudys, „Šiaulių banko“ valdybos narys konstatavo, kad geriausiai apibrėžimą atitinka būtent elektrinis „Audi e-tron GT“.
„Mano supratimu, automobilis turėtų būti labiau „ant žemės“, – komentavo M. Rudys, mintyje turėdamas ne finansinę automobilio išraišką, o klasikinę – sedano – formą.
Tačiau savo balus skyręs „e-tron GT“ modeliui varomam elektra, jis akcentavo, kad labiausiai jam imponuoja degalų rūšis, kuriais važiuoja automobilis. Kitaip tariant, pasak jo, tai kryptis, kurios link turėtų žiūrėti verslai ir verslų vadovai, žvalgydamiesi automobilio, kuris galėtų reprezentuoti jų požiūrį į verslo valdymą, aplinkosaugą ir kitką.
Ir nors gaji nuomonė, esą vadovui pridera sėsti tik į labai brangų automobili, anot M. Rudžio, tokia taisykle galėtų vadovautis tik verslo magnatai, savininkai, akcininkai. Ir tai, žvilgtelėję į savo turimų verslų deklaruojamas vertybes.
Kainą galima pateisinti
J. Adomavičius, kalbėdamas apie verslo pasirinkimus, pabrėžė, kad būtent įmonių vadovai, verslininkai, privalo rodyti pavyzdį rinkdamiesi sau tinkamą transportą, mat tai bus žingsnis einant mažiau užterštos aplinkos link.
„Elektra varomi automobiliai suteikia įrankį, kaip sumažinti taršą – pastebėjo pašnekovas.
Be to, akcentavo J. Adomavičius, visi „Verslo klasės automobilio 2022“ kategorijoje nominuoti modeliai – ypač brangūs, perkopę 100 tūkst. eurų ribą. Tokie, pasak įmonės vadovo, labiau būtų tinkami vadinti akcininko ar verslo savininko automobiliais.
„Tačiau rinkdamasis elektra varomą, ekologišką transportą tu bent jau turi argumentą, kodėl jis tiek kainuoja – tu rūpiniesi aplinka ir galvoji apie ateitį. Mat dabar nusipirkus vidaus degimo variklį turintį automobilį gali būti, kad, kad po trejų metų jis jau bus neaktualus, taigi, jis taptų nuostoliu. Elektromobilis, rūpinantis aplinka ir galvojant apie tai, kas laukia – logiška verslo vadovo investicija į naujausias technologijas“, – kalbėjo J. Adomavičius.
J. Adomavičius išvardino ir daugiau verslo klasės modeliui reikalingų savybių. Pavyzdžiui, kalbėjo verslininkas, automobilis turėtų būti sukomponuotas taip, kad apie daugelį smulkmenų jau būtų pagalvota iš anksto. Tarp tokių – ir galimybė prisijungti telefoną bei naudotis „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ paslaugomis be laido. Tokie dalykai, sakė J. Adomavičius, suteikia funkcionalumo, o drauge, sutaupo laiko.
V. Janulevičius, „BOD Group“ vadovas, akcentavo, kad teigiamą įspūdį jam paliko tai, jog sėdus į „Audi e-tron GT“ nėra didelio skirtumo tarp elektra varomo ir vidaus degimo variklį turinčio modelio. Adaptacijos laikas minimalus, o tai, anot verslininko, sutaupo nemažai laiko.
Negalima išleisti ne pagal kišenę
Visgi apie norą sėsti į ypač brangius ir retus automobilius J. Adomavičius atsiliepė kritiškai. Anot jo, negalima išleisti automobiliui sumos, kuri verslui ne pagal kišenę, ir įsigyti automobilį, kuris iššaukiantis.
„Tokie automobiliai yra apie emocijas, tačiau versle reikia praktiškumo. Mums reikalingi ergonomiški modeliai, kuriuose esantys sprendimai nepriverstų mąstyti papildomai, kaip ką panaudoti, sujungti, įjungti. Galbūt tokie automobiliai galėtų būti verslo savininkui savaitgaliui pasivažinėti, tačiau jokiu būdu ne reprezentuoti verslą“, – tikino pašnekovas.
Pasak jo, ekstravagantiškas ir ypač brangus automobilis galėtų tapti ir neigiamo dėmesio objektu, o tuo pačiu, jei versle kiltų nesklandumų, pritrauktų papildomo dėmesio, kurio nenori joks verslininkas.
„Tikiu, kad yra, kas gali sau leisti ir važinėti tokiais automobiliais. Bet ar tą reikia daryti, čia jau kitas klausimas“, – lakoniškai komentavo J. Adomavičius.