Lietuvos metų automobilis

Už ką ir kaip balsavo „Metų automobilio 2022“ komisija: Egidijus Babelis

Audi e-tron GT. 1 balas

„Audi“ inžinerijos aukštumos ant „Porsche Taycan“ bazės. Puikus elektra varomas GT klasės automobilis, kuris stebina ne tik technologijomis, efektyvia, toli važiuojančia ir itin greitą įkrovimą palaikyti gebančia elektros pavara, bet ir elgsena ant kelio.
Pažangi važiuoklė stebina komfortu prastame kelyje ir vikrumu bei stabilumu vingiuose. Kartais ta pažanga glumina, kai automobilis nusprendžia važiuoti geriau, nei vairuotojas nori, bet kepurę nukelti prieš šią mašiną reikia.
Vis tik šių išskirtinių automobilių gatvėse dėl kainos ir formos nebus daug, tad skirdamas 1 balą tiesiog jį eliminuoju iš kovos dėl pagrindinio titulo, kurį, mano galva, turėtų pelnyti bent kiek racionalesnis modelis.

Ford Mustang Mach-e. 6 balai

Šventvagystė! Kaip „Mustangas“ gali būti krosoveriu, ir dar elektriniu! Kokių tik komentarų negirdėjau iš benzingalvių bendruomenės apie išniekintą legendinį „Mustang“ vardą.
Pažiūrėkite į šį automobilį iš kitos pusės, kaip į elektrinį krosoverį. Ir tada nustebsite kaip jis važiuoja. Tai vienas iš labai nedaugelio elektromobilių, kurie sugundė sekmadienio popietę tiesiog išvažiuoti be jokio tikslo, kaip tik pasimėgauti vairavimu.
Nors tai gana didelis, sunkus ir komfortiškas automobilis, jis pasižymi puikia svorio kontrole ir itin tiksliu valdymu, leidžiančiu visiškai prognozuojamai peržengti sukibimo ribas ir padūkti siauriuose vingiuotuose keliuose, ko nelabai moka dauguma kitų įprastų elektromobilių.
Ir nepaisant džiuginančios dinamikos bei įtraukiančių valdymo savybių ir yra puikiai tinkamas kasdienai: erdvus, komfortiškas, tylus ir dėl didelės baterijos toli važiuoja.
Tas keistas durų atidarymas paspaudžiant mygtuką ir patraukiant už rankenėlės man visiškai nesukūrė jokių problemų ir pasirodė netgi patogesnis nei „Hyundai Ioniq 5“ rankenėlės ištraukimas. Vienintelis mažiau patikęs aspektas: multimedija. Kol pagrindinės funkcijos pripratus prie išdėstymo tampa gana aiškios, norint pasireguliuoti elektroninius pagalbininkus pateksite į klaidų milijono parinkčių meniu. Taip pat trūko momentinių energijos sąnaudų rodmenų. Na, ir šis modelis nepasirodė itin ekonomiškas. Bet juk „Mustang“ niekada ir nebuvo orientuotas į ekonomiją, ar ne?
Nepaisant kelių mažmožių tai labai teigiamai, ypač iš vairuotojiškos perspektyvos nustebinęs automobilis.
Šiemet buvo kaip niekada sunku dėlioti balus. Visi į septynetą patekę automobiliai yra labai geri, kiekvienas turi savo kabliukų. Tačiau jie, išskyrus „Hyundai Ioniq 5“ nestebino ir nekėlė kartelės aukštyn. Tad kol kiti modeliai daugiausia tenkino lūkesčius, būtent už netikėtą visapusiškumą ir teikiamas emocijas kasdieniame vairavime aš didžiausią balsų skaičių atidaviau „Mustang“.

Hyundai Ioniq 5. 4 balai

Jau spėjęs susilaukti daugybę įvertinimų ir titulų elektromobilis. Neabejoju, kad jų bus daugiau. Ir yra dėl ko. Pradedant pažangia elektros sistema, kuri leidžia įkrauti bateriją kosminiu greičiu ir jos energija maitinti išorinius prietaisus, tęsiant novatoriškai įdomiu dizainu, kuris ne tik draugiškas ir nerėžiantis akies išorėje, bet ir sukuria milžinišką erdvę viduje, kuri primena ne eilinį automobilio interjerą, o jaukią poilsio zoną, baigiant važiavimo ramybe ir komfortu.
Tai labai įspūdingas projektas, kuris aukščiausio lygio technologijas nuleidžia į įperkamų modelių segmentą. Ir jis įgyvendintas labai gerai, tik atrodo, kad ne iki galo.
Tokios svarbios funkcijos, kaip sėdynių šildymas, paslėptos giliai multimedijos meniu, nėra galinio lango valytuvo, o galinio vaizdo kamera įtaisyta tokioje vietoje, kad jis akimirksniu apsineša nešvariame kelyje. Ir ta iš pažiūros komfortiška važiuoklė pabandžius dinamiškiau įveikti vingiuotą blogesnio kelio atkarpą išgąsdina. Visi automobiliai turi vieną kitą sunkiau paaiškinamą sprendimą, tačiau vieni erzina daugiau, į kitus tiesiog numoji ranka.
Tai puiki pradžia geriausio ne tik elektromobilio, bet ir automobilio titulo link. Tik ne iki galo išbaigta.

Hyundai Tucson. 5 balai

Išskirtinė jame tik išvaizda. Po ja slepiasi itin racionalus ir gerai suręstas automobilis. Erdvus, technologiškai pažangus, nors važiuoklė gana standi, gerai vairuojamas automobilis nestokoja komforto. Interjere džiugina geros medžiagos ir apskritai sėdėdamas jame jautiesi lyg aukštesnės klasės automobilyje, o ne paprastame krosoveryje.
Ir jo kaina racionali. Tarp šių metų kandidatų už 40 tūkst. Eurų gauni ne tik gerai važiuojantį automobilį, bet ir galingą hibridinę pavarą, visus varančiuosius ratus. Jis ne tik racionalus, bet ir pakankamai įdomus. Dėl to iš racionaliųjų modelių jis iš manęs gauna daugiausiai balų.

Mercedes-Benz C klasė. 4 balai

Prieinamas „Mercedes“ sedanas su naująja karta, kuri kainuoja nuo 45 tūkst. Eurų tapo mažiau prieinamas nei anksčiau. Bet dėl šios sumažintos S klasės kopijos verta pasistengti, nes jis tiesiog klasiškas.
„Mercedes“ sklendžia keliu atpalaiduojančiai tyliai ir komfortiškai tuo pačiu metu reaguodamas į vairuotojo komandas it profesionalus karys į generolo nurodymus. Interjeras džiugina kokybe, o nauja MBUX multimedija neturi sau lygių.
Galėčiau prisikabinti tik prie bazinio 1,5 litro benzininio variklio, kuris nelabai dera prie atpalaiduojančio „Mersedeso“ charakterio. Jo galios pakanka, bet mažytis varikliukas dažnai pernelyg sunkiai dirba vilkdamas ne patį lengviausią automobilį. Rinkitės didesnio darbo tūrio agregatą ir mėgaukitės atpalaiduojančiu važiavimu.

Nissan Qashqai. 2 balai

Geriausias „Qashqai“, koks tik buvo. Aišku, būtų keista, jei naujas modelis būtų blogesnis už senąjį, bet trečiosios kartos „kiškis“ stebina išbaigtumu. Komfortiškas, tylus, talpus, neblogai valdomas, gerai įrengtas, racionaliai dinamiškas, ir netgi bepakopė transmisija čia visai neerzina.
„Nissan“ šį modelį kūrė konservatyviai vengdami bet kokių išsišokimų, kad „Qashqai“ patenkintų kaip įmanoma kuo didesnio pirkėjų skaičiaus poreikius. Ir tą jie puikiai įgyvendino. Šiuo metu rinkoje tai vienas geriausių ir racionaliausių šeimyninių miesto visureigių.
Kodėl jam skyriau tik 2 balus? Nors tai labai tvarkingai išbaigtas automobilis, jis nesiūlo absoliučiai nieko naujo ir nekelia jokių emocijų. Jis nuobodus. Tai yra tas modelis, kurį drąsiai galėsiu rekomenduoti ieškantiems tiesiog gero automobilio, bet „Metų Automobiliu“ jo nematau, nes jis nesiūlo nieko ypatingo.

Škoda Enyaq iV. 3 balai

Kaip bebūtų keista, iš VAG grupės elektromobilių trijulės („Audi Q40 e-tron“, „Škoda Enyaq iV“ ir „VW ID.4“) geriausiai pasirodė būtent „Škoda“.
Visi šie modeliai yra orientuoti į šeimą. Tačiau visi skirtingi. „Audi“ – dinamiškiausias ir brangiausias, „Škoda“ – erdviausias, komfortiškiausias ir šeimyniškiausias, o „Volkswagen“ atrodo labiausiai subalansuotas. Reikalas tas, kad visi automobiliai yra moderni vienatūrių interpretacija, o vienatūriai sukurti komfortiškoms šeimos kelionėms. Tad „Škoda“ savo savybėmis eina tiesiausiai link tikslo. Ir keistas jos elgesys važiuojant dinamiškai tampa visiškai nesvarbus, na, nes vargiai kas nors su ja važiuos taip, kaip mes bandydami automobilius.
Tiesiog gyvenant su ja ramų gyvenimą „Škoda“ džiugina labiausiai savo komfortu, kaip bebūtų keista, su gera komplektacija – prašmatniausiai atrodančiu salonu. Ji turi didelę bateriją ir efektyvų elektros variklį, tad keliauti su šiuo elektromobiliu palyginus su dauguma kitų yra vienas malonumas.
Kodėl šis pažangus šeimos automobilis netapo „Metų automobiliu“? Pažiūrėkite, kaip pasiskirstė balsai. „Škoda“ susirinko stabilius 3-us ir 4-us ir taip pakilo į 3 vietą. Ji nepelnė pirmų vietų ir simpatijų dėl to, kad ji tiesiog atitiko jai iškeltus lūkesčius. Nors jie buvo gana dideli, „Škoda“ išliko racionalia ir jų neperspjovė. Tai yra paprastas šeimyninis elektrinis „minivenas“, kuris puikiai atlieka savo darbą.