19 metus iš eilės Lietuvoje renkamas „Tautos automobilis“. Ši nominacija ne tik atspindi tai, kokie automobiliai paliko įspūdį tautiečiams, bet, anot automobilių verslo atstovų, reikšmingai prisideda prie pardavimų gerinimo.
Pirmą kartą rinkti „Tautos automobilį“ lietuviai galėjo 1998 m., antraisiais „Metų automobilio“ rinkimo metais. Ir iki pat dabar ši nominacija liko neatsiejama vieno svarbiausių Lietuvos automobilinių įvykių dalis. Balsavimo anketą galima rasti portale 15min.
Renka, nes patinka
Tiesa, „Metų automobilio 2017“ komisijos nariai juokais „Tautos automobilio“ nominaciją vadina svajonių automobilio rinkimais.
„Dauguma nugalėtojų priklauso nuo Nepriklausomybės atkūrimo laikų lietuvių labiausiai „mėgiamų“ automobilių grupei – „Audi“, BMW ir „Volvo“. Juk tai – „premium“ klasės modeliai, kurių dažniausiai dauguma „tautos automobilio“ balsuotojų neįperka. Bet ir neįpirkdami važinėja arba gerokai senesniu tokiu, arba svajoja įsigyti tokį pavažinėtą“, – sako Dainius Leonavičius, laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas ir konkurso „Metų automobilis 2017“ komisijos narys.
Ir iš tiesų: rinkdami „Tautos automobilį“ lietuviai patį pirmą kartą balsavo už 3 serijos BMW ir šio ženklo modelius favoritais rinkosi dar 4 kartus. Įvairūs „Audi“ modeliai tautos automobiliais buvo išrinkti 3 kartus. „Volvo“ pergalę pelnė taip pat tris kartus – paskutinį kartą pernai.
Dainiui antrina ir Valdas Juozas Vilūnas, laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas ir „Metų automobilis 2017“ komisijos narys. Anot jo, neretai tautos automobilis renkamas vadovaujantis principu „patinka-nepatinka“, tad pergalę išplėšia tas modelis, kuris pelno daugiausiai simpatijų.
„Simpatijos keičiasi ir priklausomai nuo gamintojų atstovų padarytų namų darbų“, – įsitikinęs automobilininkas.
Geidžiamas vardas
Visgi išvesti formulę, padedančią atspėti, kuris modelis pelnys „Tautos automobilio“ vardą, anot Renaldo Gabarto, „Metų automobilio 2017“ komisijos senbuvio, neįmanoma.
„Tautos automobilio“ nominacija – tiksliau jos turinys – ko gero pati nepastoviausia per visą konkurso istoriją. Nepaisant hipertrofuotos lietuvių vairuotojų meilės vokiškai technikai (8 iš 18 kartų laimėjo „vokiečiai“), skirtingais metais čia triumfuodavo visiškai skirtingų pasaulių gyventojai: nuo „Hyundai Getz“ iki „Audi A6 Allroad Quattro“, – prisimena žurnalistas ir pritaria kolegoms: tokius rezultatus gali lemti ir aktyviai dirbantys gamintojų atstovai, ir automobilininkų bendruomenės.
Kad „Tautos automobilio“ vardas yra trokštamas įrodo ir faktas, jog kelis kartus per konkurso istoriją teko anuliuoti dalį balsų, mat jiems medžioti buvo pasitelktos informacinių technologijų gudrybės.
Padeda parduoti
Automobilių verslo atstovai sutinka – tai, kad kažkuris modelis pavadinamas visos tautos automobiliu, išties turi pridėtinę vertę jį parduodant.
„Konkursai ir laimėti titulai atkreipia ne tik žiniasklaidos, bet ir pirkėjų dėmesį, o „Tautos automobilis“ ypatingai gerbiama nominacija, nes jos rinkimuose gali dalyvauti visi žmonės. Tai savotiškas tautos balsas, parodantis, kas yra svarbu lietuviams“, – aiškina Justė Šataitė, UAB „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė.
Anot jos, laimėtas titulas automobiliui yra lyg papildomas kokybės ir pasitikėjimo ženklas, džiuginantis automobilių pardavėjus ir mielai naudojamas pristatant modelius pirkėjams.
„Ir džiaugsmas abipusis. Juk daug kam yra malonu vairuoti „Gražiausią“, „Metų“, „Šeimos“ ar „Tautos“ automobilį“, – tikina pašnekovė.
Jai antrina ir Algirdas Binkevičius, UAB „Sostena“ „Volvo“ vykdomasis direktorius. Pasak jo, gauta „Tautos automobilio“ nominacija savotiškai paglosto savimeilę ir signalizuoja, kad einama teisingu keliu.
„Ypač svarbu, kai įvertina tauta, t.y. – tiesioginiai klientai. Juk iš esmės jų nuomonė kiekvienam gamintojui yra svarbiausia“, – įsitikinęs „Sostenos“ „Volvo“ vykdomasis direktorius.
Rolandas Samuolis, „Audi“ pardavimų tinklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, sutinka, kad gautas „Tautos automobilio“ apdovanojimas yra pripažinimas, jog atstovaujama markė šalyje yra populiari, mėgiama ir vertinama.
„Kai naujas modelis gauna šią nominaciją, suprantame, kad jis pateisina žmonių lūkesčius tiek dizaino ir inovacijų, tiek praktiškumo ir patikimumo prasme. Ši nominacija apibendrina, koks gamintojo įvaizdis šalyje ir kaip vertinami jo nauji produktai, o populiarumas bei daugumos įvertinimas, žinoma, padeda ir automobilių pardavimuose“, – apibendrina specialistas.
Balsuoja internetu
Šiemet balsuoti iš „Tautos automobilį“ lietuviai kviečiami naujienų portale 15min. Iš 35 konkurse „Metų automobilis 2017“ dalyvaujančių modelių internautai išrinks vieną, kuriam ir teks skambus apdovanojimas.
Balsavimas prasidėjo drauge su oficialia „Metų automobilio 2017“ pradžia – lapkričio 9. Atiduoti savo balsą už pasirinktą favoritą bus galima iki pat gruodžio 9 d. vidurnakčio.
Iš viso garbingą „Tautos automobilio“ vardą per 18 metų pasimatavo 18 Lietuvos rinkoje atitinkamais metais debiutavusių modelių.
1999 m. – 3 klasės BMW
2000 m. – „Audi TT“
2001 m. – „Volvo S60“
2002 m. – „Peugeot 307“
2003 m. – „Mazda 6“
2004 m. – 5 serijos BMW
2005 m. – „Peugeot 407“
2006 m. – „Hyundai Getz“
2007 m. – „Honda Civic“
2008 m. – „Mitsubishi Lancer“
2009 m. – „Audi A4“
2010 m. – „Opel Insignia“
2011 m. – BMW 520
2012 m. – Volvo S60
2013 m. – „Audi A6 Allroad Quattro“
2014 m. – BMW 420
2015 m. – „Subaru WRX STI GT“
2016 m. – „Volvo XC90“