Lietuvos metų automobilis

Paaiškėjo pirmieji konkurso „Metų automobilis 2024“ dalyviai

Nors automobilių entuziastai dažniausiai rudenį sieja su automobilių sporto ir kitų renginių sezono pabaiga, jau beveik tris dešimtmečius, prieš pat prasidedant žiemai, rengiami iškilmingi ir ypač reikšmingi „Metų automobilio“ rinkimai. Šiemet spalio 25-ąją bus skelbiama jau 28-ųjų rinkimų pradžia, o norą varžytis dėl geriausiojo geriausiojo vardo, likus daugiau nei mėnesiui, pareiškė gausus skaičius pretendentų.

Pagrindinė nominacija – trims geriausiems

Dėl „Metų automobilio“ titulo kasmet varžosi gausybė automobilių gamintojų atstovų deleguotų naujausių modelių ir rinkos naujokų, o šiemet, anot konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo, pelnyti geriausiojo vardą bus tris kartus daugiau galimybių.

Organizatoriai pranešė, kad šiemet rinkimų finalas bus kiek kitoks, mat užuot išrinkusi vieną, dešimties automobilių žurnalistų komisija per daugiau nei mėnesį tuksiantį konkursą apdovanos tris pagrindinę nominaciją pelniusius modelius.

Visi pretendentai į „Metų automobilio“ titulą, pagal savo bazines kainas, bus suskirstyti į tris grupes. Vienoje grupėje konkuruos modeliai kainuojantys iki 30 000 eurų, antroje – iki 55 000 eurų, o trečioje – virš 55 000 eurų.
Tikslios kainų kategorijos bus paskelbtos prieš pat konkursą, kai bus aiškus galutinis dalyvių sąrašas, o šis sąrašas ėmė sparčiai pildytis jau nuo pirmųjų registracijos dienų.

Per pirmąsias registracijos savaites norą dalyvauti konkurse išreiškė „Dacia“, „Ford“, „Hyundai“, Mercedes-Benz“, „Mercedes EQ“ „Nissan“, „Renault“, SsangYong“ gamintojų atstovai. Kai kurie jų delegavo net po kelis modelius.

Pirmųjų užregistruotų modelių sąrašas atrodo taip (abėcėlės tvarka):

„Dacia Jogger“
„Ford Ranger Raptor“
„Hyundai Ioniq 6“
„Mercedes-Benz E klasė“
„Mercedes EQE SUV“
„Nissan X-Trail“
„Renault Austral“
„Renault Clio“
„Renault Espace“
„Renault Kangoo Electric“
„SsangYong Musso Grand“
„SsangYong Rexton“

Daugiausiai – hibridinių ir elektrinių

Kiekvienais metais tendencijos rinkoje po truputį keičiasi, tad išimčių neišvengiama ir šį kartą. Praėjusiais metais iš viso rinkimuose dalyvavo 27 modeliai, iš kurių 12 buvo aprūpinti benzininiais varikliais, 1 modelis – dyzeliniu varikliu, 4 modeliai buvo hibridiniai (trys iš jų įkraunami iš tinklo), o 10 modelių – grynakraujai elektromobiliai.

Šiemet dauguma gamintojų atstovų akcentuoja, kad automobiliai varomi ne tik benzinu, tačiau ir elektros energija, o ketvirtadalis pirmųjų registracijų atitenka elektromobiliams. Nors kasmet dyzelinu varomų automobilių skaičius konkurso dalyvių sąraše vis mažėjo, šiemet jau užregistruoti du dyzeliniai automobiliai. Tiesa, kai kurios tendencijos išlieka panašios, tad kaip ir anksčiau, taip, panašu, kad ir šiemet, konkurse dominuos priekinių arba visų varančiųjų ratų pavaras turintys modeliai.

Konkurso dalyvių registracija tęsis iki spalio 10-os dienos, o jau spalio 25-ąją iškilmingai startuos „Lietuvos metų automobilis 2024“.

Visi konkurso dalyviai bus „egzaminuojami“ Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro autodrome Bukiškyje. Galybė testų laukia Lietuvos sporto centro padalinyje Druskininkuose. O lapkričio 15-ąją visos automobilių pasaulio inovacijos, grėsmės ir naujienos bus aptartos „Plug-in 2023“ konferencijoje „Vilnius TECH“ universitete.

Kad bandymų sąlygos būtų vienodos, visi konkurso dalyviai bus „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.

Renginio finalas numatomas gruodžio 1-ąją, kada ir paaiškės, kurie automobiliai šiemet buvo verti pačių geriausių vardo.