Lietuvos metų automobilis

„Metų automobiliu“ išrinktas „Citroen“: paaiškino, kuo pralenkė kitus dalyvius

Daugiau nei mėnesį trukęs baigėsi „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursas. 27 automobilius nuodugniai išbandę, patikrinę ir įvertinę konkurso komisijos nariai – dešimt Lietuvos automobilių žurnalistų – išrinko nugalėtoją, kuriuo tapo prancūziškas „Citroen C5 X“. Toks sprendimas sulaukė gausybės komentarų: vieni pasirinkimą gyrė, kiti – stebėjosi. Komisija gi pabrėžė, kad užuot kritikavus vertėtų nuošaly palikti senus stereotipus, nes argumentų šio modelio pergalei nereikia ilgai ieškoti.

Gana stereotipų

Valdas Valiukevičius, „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursą organizavusio „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas bei komisijos narys, pusiau juokais, pusiau rimtai sakė, kad toks konkurso finalas ir nugalėtojas – savotiškas akibrokštas tautai.

„Daugelis mus laiko kvailais, nes jų nuomone „Citroen“ nenormalus automobilis – jis gi menininkams, jis gi genda. Stereotipai mus valdo ir nieko nepakeisi tol, kol po metų kelių kaimynas iš kaimyno sužinos, kad „Citroen“ nebe prancūziškas kaprizas, o patikimas draugas“, – ironizavo komisijos narys.

Anot jo, „Citroen“ geras tuo, kad moderniai atkartojo garsiųjų XM modelių komfortą, patogų važiavimą.

„Didelis, erdvus, minkštas ir gana nebrangus. Už 40 000 eurų galima įsigyti tokį stilingą automobilį“, – pabrėžė konkurso komisijos narys.

Važiavimo komfortui pagyrų negailėjo ir konkurso komisijos narys Egidijus Babelis. Anot žurnalisto, šis vidutinės klasės automobilis važiuoja taip komfortiškai, kaip gerokai brangesni „premium“ segmento SUV su pneumatinėmis važiuoklėmis.

„Už tai reikia dėkoti amortizatoriams su dvigubais hidrauliniais slopintuvais. O hibridinių versijų važiuoklė dar prašmatnesnė. Avangardinis stilius, komfortas, tyla viduje, tai tikras „Citroen“. Ir geriausia tai – kad netgi greičiau įlėkus į posūkį nieko blogo nenutinka. Jis gerai vairuojamas. Važinėjau su juo gana nemažai ir nelabai radau prie ko prisikabinti. Tikrai mėgavausi“, – neslėpė E. Babelis.

Pasiges variklio

Vienintelė bėda, anot jo, jog kainoraščiuose nebeliko versijos su 1,6 l darbinio tūrio 180 AG benzininio varikliu – pastaroji E. Babelio žodžiais labai tiko automobiliui. Visgi, sako, ženklo pardavėjai patikino, jog tokių versijų užsisakė iš anksto ir kol kas Lietuvoje jų bus.

„Dėl to „Citroen“ vis vien išlieka mano favoritu šiuose rinkimuose. Pats tuo dar prieš gerą mėnesį nebūčiau patikėjęs, bet mano požiūriu C5 X šiemet labiausiai nusipelnė „Lietuvos metų automobilio“ titulo: didelis, erdvus, kokybiškas, komfortiškas, gerai įrengtas ir labai racionaliai įkainotas. Nekreipkite dėmesio į ženklelį. Išbandykite. Nustebins“, – žadėjo žurnalistas.

Dėl variklio, itin gerai tinkančio „Citroen C5 X“, apgailestavo ir „Verslo žinių“ žurnalistas Linas Butkus, anot kurio, šio modelio bandymas jį kaip reikiant nustebino.

„Elegantiškas, praktiškas, patogus, erdvus, solidus, labai malonaus charakterio ir pakankamai ekonomiškas C5 X siūlomas už labai padorią kainą. Juo važiuodamas, negaliu neprisiminti senosios „Audi 100“ tais laikais, kai ši buvo nepakartojama“ – lygino žurnalistas.

L. Butkaus akimis, pergalę „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurse pelnęs modelis galbūt ir neišsišoka iš kitų savo kažkuriomis savybėmis, tačiau džiugina harmoninga visų sistemų ir komponentų visuma – tokio derinio ignoruoti tiesiog neįmanoma.

Malonus siurprizas

Renaldas Gabartas, konkurso komisijos narys, neslėpė, kad jam C5 X tapo maloniu siurprizu.

„Tai automobilis, galintis sukelti naują „citrinligės“ protrūkį“, – juokavo žurnalistas, pridūręs, kad automobilis atrodo pavydėtinai originaliai, novatoriškai, o tuo pat metu elegantiškai ir patraukliai.

Išvaizdą akcentavo ir jo kolega Dainius Leonavičius, pastebėjęs, kad modelį sunku priskirti kažkuriam kėbulo tipui: nei SUV, nei sedanas, nei hečbekas, nei universalas.

„Salono apdailos kokybė, važiavimo komfortas, universalumas ir labai gera kaina – šio modelio stipriausios savybės. Tai bene labiausiai subalansuotas automobilis nuolat brangstančioje rinkoje, žvelgiant per kainos prizmę“, – tikino videografas.

Viršijo lūkesčius

Žurnalistas Justas Lengvinas neslėpė, kad vos prasidėjus konkursui vis sulaukdavo klausimo, kas laimės.

„Jei prasidėdavo diskusija, kaip vieną iš lyderių įvardindavau C5 X. Kodėl? Labai paprasta. Pirkėjas, pirkdamas bet ką, bus patenkintas jeigu jo lūkesčiai bus viršyti, ir atvirkščiai. Pirmą kartą į šį „prancūzą“ sėdau su „citroeniniais“ lūkesčiais, suprask, geriausiu atveju tai bus vidutinė mašina, bet užteko keliolikos kilometrų kai nebenorėjau išlipti“, – kalbėjo konkurso komisijos narys.

Anot žurnalisto, galima pagirti jo dizainą, optimalus dydį, salono ergonomiką ir patogumą bei atnaujintą multimedijos sistemą, kuri, pasak J. Lengvino, ankstesniuose „Citroen“ modeliuose tikrai nežibėjo.

„Tai mašina, viršijusi lūkesčius, o jos didžiausias trūkumas yra pirkėjų galvose sukurti mitai apie gamintoją“, – drąsiai sakė J. Lengvinas.

Konkurso komisijos narė, žurnalistė, Eglė Girdenytė pastebėjo ir tai, kad nors automobilis itin komfortiškas ir jo pakaba maloniai sugeria kelio nelygumus, jame ramiai važiuoti galės ir jautresnį vestibiuliarinį aparatą turintys žmonės.

„Automobilis neužsupa. Esu tam jautrus žmogus, bet važiuojant galėjau sėdėti keleivio vietoje ir netgi dirbti nejusdama pykinimo“, – dalinosi komisijos narė.

Pasak jos, būsimus pirkėjus pradžiugins ir tai, kad už 40 tūkst. eurų vairuotojui siūloma pakankamai daug: visos pagrindinės vairuotojo pagalbos ir komforto sistemos, sklandžiai veikianti multimedija.

„Lyginant su kitais modeliais, labai įsiminė tai, kad viename modelyje už daugiau kaip 80 tūkst. eurų nebuvo šildomų sėdynių, o C5 X modelyje siūloma ne tik ši funkcija, tačiau automobilis aprūpintas ir šildomu priekiniu stiklu, ko dauguma konkurso dalyvių neturėjo“, – pastebėjo E. Girdenytė.

Įvertino ir kitus modelius

„Lietuvos metų automobilis 2023“ buvo išrenktas nubalsavus dešimties automobilių rinkos žurnalistų iš septynių į titulą pretendavusių modelių (abėcėlės tvarka):

„Citroen C5 X“,
EQS iš „Mercedes-EQ“,
„Honda Civic“,
„Lexus NX“,
„Peugeot 308“,
„Renault Megane E-TECH“,
„Toyota Corolla Cross“

Komisijos nariai balsuodami privalo išdalyti 25 balus, paskirstydami juos septyniems modeliams. Didžiausias balų, kuriuos galima skirti vienam modeliui, skaičius – 10.

Drauge su „Lietuvos metų automobiliu“, 26-erius metus be pertraukų kasmet vykstančiame konkurse išdalyta ir daugiau apdovanojimų, skirtų ryškiausiems rinkoje šiemet pasirodžiusiems modeliams.

„Lietuvos metų automobilis 2023“ – „Citroen C5 X“
„Tautos automobilis 2023“ – „Alfa Romeo Tonale“
„Metų elektromobilis 2023“ – „Renault Megane E-TECH“
„Už dizainą 2023“ – „Volkswagen ID.Buzz“
„Metų sportiškiausias 2023“ – „Audi RS3“
„Metų saugiausias 2023“ – EQS iš „Mercedes-EQ“
„Metų šeimos automobilis 2023“ – „Honda Civic“
„Metų 4×4 2023“ – „Mercedes-Benz GLC“
„Metų automobilis įmonei 2023“ – „Škoda Fabia“
„Metų ergonomika 2023“ – EQS iš „Mercedes-EQ“
„Metų inovacija 2023“ – „Mercedes-AMG EQE“
„Metų saugiausias 2023“ – EQS iš „Mercedes-EQ“
„Verslo klasės automobilis 2023“ – EQS iš „Mercedes-EQ“