Lietuvos metų automobilis

„Metų automobilio“ rinkimai Kaune baigėsi netradicine pergale: kauniečiai pasirinko „Peugeot“

Dvi savaites už labiausiai patinkančius automobilius portale „Kas vyksta Kaune“ balsavę skaitytojai tarė savo žodį – „Kauno metų automobiliu“ išrinktas sportiškas „prancūzas“ „Peugeot 508 PSE“. Gana smarkiai nuo konkurentų atsiplėšęs hibridas už nugaros paliko vokiečių ir japonų gamintojų automobilius, o kauniečių ne kartą karūnuoti keturi žiedai šįkart tenkinasi garbinga ketvirta vieta.

„Peugeot 508 PSE“ „Kas vyksta Kaune“ surengtame balsavime pirmą vietą užėmė su 20,28 proc. skaitytojų balsų, antroje pozicijoje liko kurį laiką pirmavęs „Mercedes-Benz C klasė“ (14,64 proc.), trečioje – „Nissan Qashqai“ (10,49 proc.). Ne vienerius metus kauniečių favorite buvusi „Audi“, šiemet rinkimams pateikusi „e-tron GT“ modelį, liko ketvirta (10,44 proc.). Iš viso skaitytojai atidavė 2002 balsus.

Prancūzų gamintojo atstovai Lietuvoje papasakojo, ką nuveikė nagus prie įprasto „508“ gerokai prikišę inžinieriai.

Visų laikų galingiausias serijinis „Peugeot“

Kaip skelbiama oficialiame „Peugeot“ tinklalapyje, pirmasis gamintojo sportinių automobilių divizijos kūrinys „508 Peugeot Sport Engineered“ („508 PSE“) yra galingiausias kada nors sukonstruotas šio Prancūzijos autoindustrijos milžino kūrinys.

Automobilio benzininio ir elektrinių variklių sistema pasiekia 360 AG pajėgumą ir 520 Nm sukimo momentą, deklaruojama, kad sedano arba universalo kėbulu leidžiamas automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,2 sek., nuo 80 iki 120 km/val. pagreitėja vos 3 sek. 1000 m distanciją modelis įveikia per 24,5 sek. ir pasiekia elektroniniu būdu apribotą 250 km/val. greitį.

Šis „Peugeot“ „apautas“ 20 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiais su „Michelin Pilot Sport 4S“ padangomis ir galinga stabdžių sistema: priekinių diskų skersmuo siekia 380 mm, stabdžių apkabose – keturi cilindrai.

Hibridinis keturiais ratais varomas „508 PSE“, kaip ir „508“ su vidaus degimo varikliais, turi identišką interjerą bei bagažinės erdvę, o vidutinės šio modelio CO2 emisijos siekia 46 g/km (WLTP režimu), deklaruojamos degalų sąnaudos – 2,03 l/100 km.

Aplinkai švelnūs prancūziški „raumenys“

„Peugeot“ importuotojo Lietuvos regiono vadovas Vitalijus Eidimtas „Kas vyksta Kaune“ pabrėžė, kad tai yra įkraunamas hibridas, tad automobilio eiga vienaip ar kitaip kombinuota, ji susideda iš benzininio variklio, išvystančio 200 AG, ir dviejų elektrinių variklių, sumontuotų priekyje ir ant galinės ašies. Bendras šių trijų variklių galingumas siekia 360 AG.

Įprasto 508 modelio variklių pasirinkimas taip pat gali būti tiek benzininis, tiek dyzelinis, tiek įkraunamas hibridas, tačiau PSE linija atskira, apibūdinanti ne įrangos lygį, o paraleliai baziniam modeliui gaminamas nišinis taip pat įkraunamas hibridas, turintis vieną specifikaciją.

„508 PSE“, pažymėjo pašnekovas, sukurtas bendradarbiaujant su „Peugeot“ autosporto padaliniu, kad turėtų tiek sportinio, tiek ekologiško automobilio savybių. Tai nėra vienas iš 508 modelio komplektacijos lygių. Tiesa, sportiškame „prancūze“ diegiami įprasti „Peugeot 508“ gamos vairavimo asistentai: naktinio matymo sistema, adaptyvi kruizo kontrolė su „Stop & Go“ funkcija, įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema, autonominis avarinis stabdymas.

„Esminis skirtumas – prieky ir gale esantys elektriniai varikliai, kas automobiliui leidžia būti varomam keturiais ratais. Toliau – unikalūs dizaino ir aerodinamikos elementai, kuriuos nesunku atskirti eksterjere: aptakai ant priekinio buferio ir galinės dalies, išskirtiniai 20 colių skersmens ratai ir važiuoklė, prie kurios prisilietė „Peugeot Sport“ padalinys. Tai yra maksimalios įmanomos 508 modelio komplektacijos automobilis“, – vardijo V. Eidimtas.

Įsigyti gali būti nelengva

Pasak „Peugeot“ importuotojo Lietuvos regiono vadovo, šis nišinis modelis prekybai pristatytas 2021-ųjų vasarą, o juo gali prekiauti tik PSE akreditaciją turintys įgalioti atstovai.

„Akreditacijos procesas Baltijos šalyse šiuo metu vyksta. Kainoraštis prieinamas, jį galima matyti oficialiame tinklalapyje, bet jeigu per kažkurį atstovą klientas norėtų įsigyti „508 PSE“, tai būtų šioks toks iššūkis, nes kol kas Baltijos šalyse minėtos akreditacijos neturi nė vienas atstovybė. Jų parduotų jau yra, kai tik šis modelis buvo pristatytas, atsidaro norinčių ir žmonės jį tiesios įsigijo. Nenorėjome stabdyti to traukinio, tad juos pardavė, bet dabar turėtume informuoti klientą, kad yra tam tikras trikdis“, – aiškino V. Eidimtas.

Kad gautų akreditaciją, atstovybė turi atitikti nustatytus reikalavimus personalo, interjero ir eksterjero prasmėmis. „Peugeot“ su PSE linija siekia įsteigti naują sportinių automobilių šaką, kaip „Toyota“ kažkada įsteigė į prabangą sutelktą „Lexus“. PSE linijai, pridūrė V. Eidimtas, priklausys ne tik 508 modelis, bet ir pavasarį išeisiantis „Peugeot 308“, tačiau šie automobiliai pardavimo prasme turi tam tikrus papildomus reikalavimus.

„Tai yra ir žingsnis link ekologijos. „Karštuosius hečbekus“ keičia įkraunami hibridai, kurie automobiliui leidžia būti ir sportiškam, ir ekologiškam. Tai viena prioritetinių gamintojo krypčių“, – pastebėjo „Peugeot“ importuotojo Lietuvos regiono vadovas.

Išstūmė pirmoje vietoje įsitvirtinusią „Audi“

Primename, kad prieš metus „Kas vyksta Kaune“ surengtame balsavime triumfavo elektrinis „Audi e-tron Sportback“, surinkęs 17,33 proc. skaitytojų balsų. Antrą ir trečią vietas pasidalijo „Škoda Octavia“ (8,71 proc.) su „Mercedes-Benz E klase“ (8,71 proc.), ketvirtąją užėmė vos per plauką atsilikęs „Volkswagen Tiguan“ (8,53 proc.). Iš viso atiduota 1170 balsų.

Tuo metu jubiliejiniai, 25-ieji „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai iškilmingai startavo spalio 27 d. Geriausiųjų septintuką nacionaliniuose rinkimuose skelbti numatoma lapkričio 17 d., o finalas, kurio metu paaiškės absoliutus laimėtojas ir kitų nominacijų nugalėtojai vyks jau šį vakarą, lapkričio 27 d.

Kaip anksčiau skelbė Lietuvos žurnalistų autoklubas, jau 25 kartą rengiamuose rinkimuose dalyvaujančių modelių bendra vertė siekia beveik 2 mln. eurų, vidutiniškai vienas automobilis kainuoja apie 60 tūkst. eurų. Vienam konkurse esančiam modeliui tenkanti galia vidutiniškai siekia daugiau nei 240 AG, o pagreitėjimo iki 100 km/val. laikas – apie 7,8 sek.

Antrajame „Kauno metų automobilio“ rinkimų etape varžėsi šie automobiliai (atsitiktine tvarka):

  • „Jaguar F-Type“
    „Audi e-tron GT“
    „Nissan Qashqai“
    „Mercedes-Benz C klasė“
    „Peugeot 508 PSE“
    „Volkswagen Arteon Shooting Brake“
    „Subaru Outback Touring“
    „Toyota Yaris Cross“
    „Cupra Formentor“
    „Škoda Enyaq iV“

Visus „Kauno metų automobilio“ rinkimų rezultatus rasite čia.