1. Konkursą rengia Lietuvos žurnalistų autoklubas.
2. Visa konkurso informacija skelbiama tinklalapiuose www.15min.lt ir www.pressauto.lt
3. Konkurse gali dalyvauti vairuotojai, turintys galiojančius vairuotojų pažymėjimus. Konkurse negali dalyvauti Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai ir jų šeimų nariai.
4. Konkurso dalyviai, norintys patekti į atrankinius etapus, turi teisingai atsakyti į klausimus konkurso anketoje, paskelbtoje tinklalapyje www.15min.lt. Į atrankinius etapus kompiuteris atrenka greičiausiai į klausimus atsakiusius pretendentus. Į atrankos etapą pakviesti, tačiau neatvykę pretendentai nebus kviečiami į kitus konkurso etapus.
5. Į konkursą nepriimami dalyviai, padarę itin šiurkščius KET pažeidimus (vairavimas išgėrus, atimta teisė vairuoti ir pan.). Konkurso rengėjai pasilieka teisę finale neleisti dalyvauti vairuotojui, kuris anketoje pateikė neteisingus duomenis apie save arba neinformavo organizatorių apie padarytus šiurkščius kelių eismo taisyklių pažeidimus.
6. Atrankiniai etapai bus surengti šiuose miestuose:
rugsėjo 7 dieną, 11 valandą, Kaune, “ARV – Auto” mokyklos autodrome.
rugsėjo 14 dieną, 12 valandą, Klaipėdoje, Darbo rinkos mokymo centro autodrome, (DRMC).
rugsėjo 21 dieną, 11 valandą, Panevėžio DRMC autodrome,
rugsėjo 28 dieną, 12 valandą. Šiaulių DRMC autodrome.
7. Atrankinio etapo metu dalyviams tekts įveikti šias rungtis:
a) atsakymai į klausimus
Dalyviams bus pateikta 20 klausimų, kurių 1-10 turi 4 neteisingus ir 1 teisingą atsakymą. Teisingą atsakymą reikia apibraukti. Jeigu neapibrauktas nė vienas atsakymas, tai laikoma klaida.
11-20 klausimai atsakymo variantų neturi.
Už neteisingus atsakymus skiriamos baudos: už neteisingą atsakymą į 1-10 klausimus skiriamos 3 baudos sekundės, už neteisingą atsakymą į 11-20 klausimus – 6 sekundės.
Į klausimus reikia atsakyti per organizatorių numatytą laiką – 20 minučių. Klausimus patikrina ir įvertina Lietuvos žurnalistų autoklubo sudaryta komisija.
Papildomai kiekvienas dalyvis turi atsakyti į 5 anketos gale esančius konkurso rėmėjo „Volfas Engelman“ klausimus. Jie neįskaitiniai, tačiau privalomi.
Šioje rungtyje griežtai draudžiama naudotis bet kokiomis ryšio priemonėmis, išmaniaisiais įrenginiais, knygomis, instrukcijomis ar kitais prietaisais, kurie gali padėti atsakyti į klausimus. Draudžiama žiūrėti į kitų dalyvių atsakymų lapus.
b) figūrinio vairavimo rungtys „Suzuki“ automobiliais
Į šias rungtis patenka apie 20 geriausiai į teorijos klausimus atsakiusių dalyvių bei po 3 papildomų įskaitų dalyvius.
Šioje rungtyje pergalę lemia trasos įveikimo laikas ir minimalus klaidų skaičius. Figūrinio vairavimo rungtyse automobiliai gali būti tiek krovininiai, tiek keleiviniai. Taip pat prie jų gali būti prikabintos priekabos. Trasoje gali būti važiuojama tiek priekine, tiek atbuline pavara.
Trasos konfigūracija bus pažymėta kūgeliais.
Su figūrinio vairavimo rungties trasa galima susipažinti tik ją apeinant pėsčiomis. Trasa įveikiama tik po vieną kartą.
Už kiekvieną kliudytą kūgelį skiriama 10 sek. bauda.
Už nevisišką įvažiavimą į garažą skiriama 10 sek. bauda. Visiškas įvažiavimas į garažą įvykdomas tuomet, kai automobilio abu išoriniai ratai yra už linijos, žyminčios garažo ribą.
Sąmoningas nevisiškas įvažiavimas į garažą laikomas trasos nevykdymu.
Kertant rungties finišo liniją būtina įveikti bazės taisyklę, t. y. automobilio priekinė ir galinė ašis turi apžergti starto finišo liniją. Jeigu bazės taisyklė neįvykdoma, dalyviui skiriama 10 sek. bauda.
Jeigu trasa įveikiama ne pagal schemą, tai traktuojama kaip trasos nevykdymas, o dalyviui skiriamas vidutinio blogiausio važiavimo laikas, pridėjus 20 sek.
Dalyviai, rungčių metu nesilaikantys kelių eismo taisyklių reikalavimų bei varžybų nuostatų, gali būti šalinami iš varžybų.
Jeigu dalyvis nesugeba įveikti trasos be pašalinių pagalbos, jis yra diskvalifikuojamas.
Maksimalus trasos įveikimo limitas – 5 minutės. Dalyvis, viršijęs šį limitą, diskvalifikuojamas.
c) Privaloma, bet neįskaitinė „Blue Print“ rungtis: detalės keitimas „Suzuki“ automobiliui. Reikiamą pakeisti detalę nurodys rungties teisėjas. Tinkamą detalę reikės atsirinkti iš kelių skirtingų. Rungčiai skiriamas maksimalus atlikimo laikas, kurį nurodys teisėjas.
d) galimos papildomos įskaitinės arba neįskaitinės rungtys, prezentacijos.
8. Bendras kiekvieno dalyvio rezultatas nustatomas susumavus visose rungtyse pasiektus rezultatus: teorijos rungtyse pelnytas baudas, vairavimo rungčių įveikimo laiką.
9. Konkurso atrankos etapuose dalyvaujantys buvę konkurso nugalėtojai, “premijuojami” 30 sekundžių bauda, kuri pridedama prie bendro rezultato. Taip sudaromos palankesnės sąlygos pasireikšti konkurso debiutantams.
9. Vienas ir tas pats dalyvis negali dalyvauti keliuose atrankos etapuose.
10. Protestai priimami praėjus ne daugiau kaip 15 min. po finalinio etapo rezultatų paskelbimo.
11. Iš kiekvieno atrankos etapo į finalą deleguojami penki geriausių rezultatų pasiekę dalyviai bei papildomų įskaitų – moterų, jaunų vairuotojų ir technikų grupių nugalėtojai.
12. Finalinis etapas bus surengtas rugsėjo 29 dieną, 11 valandą, Šiaulių DRMC autodrome. Preliminarus rezultatų paskelbimas numatomas 17.00 val. Po renginio įvyks nugalėtojų apdovanojimas.
13. Finalinio etapo rungtys paskelbiamos etapo starte. Finalinis etapas vykdomas vadovaujantis papildomais finalinio etapo nuostatais.
14. Konkurso komisija. Atrankiniuose ir finaliniame etape dalyvių rezultatus tikrins komisija, sudaryta Lietuvos žurnalistų autoklubo.
15. Finale diplomais bus apdovanoti pirmąsias 6 vietas užėmę vairuotojai. Pirmąsias tris vietas užėmę vairuotojai – vertingomis dovanomis. „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“, „Geriausia Lietuvos vairuotoja 2019“ bei “Geriausias jaunasis vairuotojas 2019” – Lietuvos žurnalistų autoklubo taurėmis. “Bilstein” gamintojų dovanomis bus apdovanotas “Geriausias technikas 2019”.
Taip pat dalyviai bus apdovanoti vertingais „Suzuki“, “Neste”, “Volfas Engelman”, “Bilstein”, kitų rėmėjų bei Lietuvos žurnalistų autoklubo prizais.