Rugsėjį praūžęs „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2020“ konkursas abejingų nepaliko: juk Lietuvoje yra kone 2 milijonai vairuotojų ir 1,5 milijono automobilių, tad apie tai, kas yra geras vairuotojas, nuomonę turi kone visi. Pergalę čia išplėšė du geriausiai pasirodę dalyviai: šiaulietis Donatas Urbelis ir vilnietė Olga Židovlenkova.
D. Urbelis konkurse – ne naujokas. Tačiau tą patį buvo galima pasakyti apie kone visus Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome susirinkusius konkurso finalo dalyvius. Paklausti, kas dalyvauja pirmą kartą ir pirmą kartą yra finale, rankas pakėlė vos keli pretendentai į geriausiojo vardą.
Po gausybės teorinių ir praktinių užduočių paaiškėjo, kad pergalę pelnė šiaulietis. Jis reikšmingai geriau pasirodė ir teorinėse, ir praktinėse užduotyse. O labiausiai, pasakojo vyras, jam patiko ir tiko tos užduotys, kurioms reikia techninio išprusimo.
Trečias kartas nemelavo
„Atrodė, kad šiemet konkursas tiesiog subalansuotas man, buvo visiška mano stichija. Nes aš dirbu su technika, automobiliais, jų detalėmis, automobilių priežiūros srityje, tad viskas, ko reikėjo užduotyse, man buvo sava ir gerai pažįstama“, – kalbėjo vyras.
Šis D. Urbelio bandymas įsirašyti į biografiją skambų titulą – geriausias Lietuvos vairuotojas – ne pirmas. Vyras pasakojo, kad konkurse dalyvauja jau trečiąkart. Pirmąjį kartą neįveikė pirmojo atrankos etapo kartelės, antrą kartą – iškrito finale. Trečias kartas buvo sėkmingas ir pergalingas.
Vyras neslėpė, kad ši pergalė pirmoji, tačiau nesinorėtų, kad būtų paskutinė – mėgins dalyvauti ir kituose konkursuose. O norintiems pretenduoti į skambų titulą jis visų pirma patarė domėtis automobiliais ir jų techninėmis savybėmis, mat tai, anot jo, yra bene svarbiausi dalykai, ką turi žinoti geri vairuotojai.
Pasiekė užsibrėžtą tikslą
Vilnietė Olga Židovlenkova dienas leidžia mokydama kitus vairuoti. Moteris „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse dalyvavo ne vieną kartą, o pergalę ir geriausios šalies vairuotojos karūną iškovojo jau trečią.
„Pasiekiau savo užsibrėžtą tikslą ir tikrai įrodžiau, kad esu geriausia“, – pasididžiavimo neslėpė pašnekovė, prisipažinusi, kad konkurso dieną labiausiai nerimavo dėl prastos savijautos, mat bijojo, kad ši gali pakišti koją siekiant pergalės.
Nepaisant to, moteris puikiai pasirodė tiek praktinėse užduotyse, kuriose reikėjo vairuoti naują „Škoda Octavia“, tiek teorinėse, kur, pavyzdžiui, reikėjo atpažinti skysčius, įveikti „Autoaibė“ apsipirkimo elektroninėje parduotuvėje testą ar netgi išlaikyti „Regitros“ teorijos egzaminą.
O. Židovlenkova neslėpė, kad konkursui kruopščiai ruošėsi, todėl galvodama apie įdėtas pastangas šiandien nenorėtų pakeisti nieko. Pati tik pajuokavo, kad reikėtų tik vaistų nuo migrenos pasiimti, kad savijauta netrukdytų siekiant gero rezultato. Tiesa, sričių, kuriose moteris po konkurso norėtų pasitempti, yra.
„Pavyzdžiui, reikėtų susirasti žinyną su automobilių detalių pavadinimais ir žargonu, ir taisyklinga kalba“, – juokėsi ji, prisiminusi, kiek pastangų reikėjo įdėti atliekant šį testą.
Tikslas – ne tik pergalė
Paklausta, ar rengiasi konkurse dalyvauti dar kartą, O. Židovlenkova prisipažino, kad svarstė apie tai kurį laiką. Mat, nors viena vertus, ji pasiekė užsibrėžtą tikslą ir net triskart tapo geriausia konkurso moterų įskaitoje, pasitempti dar yra kur.
„Dabar norėčiau patekti į pirmąjį konkurso finalo dalyvių trejetą“, – ambicijų neslėpė pašnekovė.
Anot jos, to, kad moteris atsidurtų tarp pirmų trijų geriausių konkurso vairuotojų, per dvidešimties metų istoriją dar nėra buvę, todėl būtent šis tikslas jai dabar – pats įdomiausias.
„Tiesiog noriu įrodyti, kad moteris gali patekti į sąrašo viršūnę ir kad jos irgi domisi automobiliais“, – pabrėžė pašnekovė.