Lietuvos metų automobilis

Kaip ir už ką balsavo „Lietuvos metų automobilio 2022“ komisija: Renaldas Gabartas

„Audi e-tron GT“ – 2 balai

„e-tron GT“ pasirodymas ne tik svarbiausia 2021-ųjų „Audi“ premjera, bet ir tikras permainų simbolis. Šis modelis griauna benzingalvišką vertybių piramidę ir įrodinėja, kad elektromobiliai gali generuoti tiek pat teigiamų emocijų ir neerzinti įkrovimo tempu (galimybė energiją siurbti 270 kW greičiu yra pasiutusiai svarbi). „Audi e-tron GT“ iš tiesų yra pasiutusiai geras, pradedant efektinga išvaizda (aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas tėra 0,24) ir baigiant idealiai funkcionalumą su kokybe derinančiu interjeru. Lietimui jautrių ekranų ir konvencinių valdymo įrankių balansas čia leidžia jaukiai jaustis tiek automobilinės klasikos fanams, tiek skaitmeninių technologijų maniakams. Nuvažiuojamas atstumas solidus, dinaminės charakteristikos keliančios pagarbą, valdymas kokybiškas. Vieninteliai minusai – ribotas funkcionalumas ir žiauri kaina.

„Ford Mustang Mach-E“ – 1 balas

Po bandymų stovyklos Druskininkuose pastaboms skirtame lange greta šio aparato aštresnės kritikos neatsirado – nepaisant masyvaus stoto elektrinis „Mustangas“ važiuoja visai smagiai, yra neprastai valdomos ir gali pasigirti nuspėjama elgsena judant zovada. Tačiau užmojis pasibalnoti senąją Mustango“ legendą ir sintetinis „V8“ urzgimas ir garsiakalbių neįtikina. Šiek tiek kokybiškesnio darbo norėjosi iš elektroninių vairuotojo pagalbininkų bei visos multimedia sistemos.

„Hyundai IONIQ 5“ – 5 balai

„IONIQ 5“ su prigimtine savo misija – patogiai, saugiai, greitais ir švariai judėti kasdienybės maršrutais – susidoroja pavyzdingai. Tačiau turi kai ką daugiau, leidžiančio vadintis moderniausiu ir funkcionaliausiu elektromobilių rinkos žaidėju. Korėjietis nesunkiai gali tapti mobiliu energijos sandėliu ir netgi prekybos elektra instrumentu. Tereikia naktinio ar savaitgalio tarifo galiojimo valandomis sklidinai pakrauti visą 73 kWh bateriją, o piko metu, kai jis šokteli bemaž dvigubai, parduoti. Net jei neturite ūpo užsiimti tokiais smulkmeniškais žaidimas, galimybė pasidalinti akumuliatoriuje sukaupta energija su kitu elektromobiliu ar pamaitinti krūvą tradicinių buities prietaisų – nuo šaldytuvo, kaitlentės iki televizoriaus – priversti atlikti kasdienes funkcijas kai elektros laidus nutrauko virstantys medžiai ar ištinka kokia kita energijos tiekimo bėda, tikrai verta dėmesio.

Tai pirmas sąlyginai nebrangus elektromobilis, turintis 800 voltų technologiją, kuri leidžia maksimaliai išnaudoti pačias galingiausias greito įkrovimo stoteles (220-350 kW) ir per 5 minutes energijos atsargos papildyti būsimai 100 kilometrų kelionei, o įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 proc. per maždaug 18 minučių. Šiuo parametru „Hyndai“ prilygsta kur kas brangesniems „Porsche Taycan“ ir „Audi e-tron GT“.

Mano galva, tai visapusiškai geras, stilingas, erdvus, kokybiškai pagamintas automobilis, už adekvačią kainą.

„Hyundai Tucson“ – 4 balai

Ketvirtosios kartos „Tucson“ perėmęs ko gero visus kertinius koncepcinio visureigio „Vision T“ stilistinius elementus ir atrodo jei ne revoliucingai, tai tikrai pasiutusiai kietai. Krosoveris tiesiog trykšta išmaniųjų vairuotojo pagalbininkų gausa, tarp kurių yra tokios klasės miesto visureigyje montuojamų pirmą kartą. Pvz.: nuotolinio išmaniojo parkavimo pagalba, leidžianti pastatyti automobilį ar išvažiuoti iš siauro plyšio. Tiesa, ne viskas veikia tobulai (bandymai išsilaikyti eismo juostos viduryje kartais atrodo desperatiški), tačiau iš esmės reikalai geri. Automobiliukas subalansuotas komfortiškoms kelionėms, siūlo pavyzdingą akustinį komfortą ir gerą kainos-kokybės santykį.

„Mercedes-Benz“ C klasė – 3 balai

„Mersas“ visada buvo automobilių pasaulio ikona, modernių technologijų, kokybės ir prabangos sinonimas. Kai toks „Mersas“ dar pasirodo esąs pigesnis už „Škoda“, pasirinkimo galvosūkiai tampa kiek paprastesni. Jei tik specifinė „Mercedes-Benz“ valdymo prietaisų dėlionė ir naudojimosi jais algoritmas yra priimtinas, naujoji „C“ klasė džiugins nuo tos akimirkos, kai praversite dureles iki degalų bake neliks nė lašo benzino. Tai visapusiškai geras daiktas, kuriam iki tobulumo trūksta tik šiek tiek galingesnio variklio.

„Nissan Qashqai“ – 6 balai

Išbaigtas ir puikiai subalansuotas automobilis, sukonstruotas vadovaujantis fenomenalią sėkmę „Nissan“ atnešusiu receptu: hečbeko, vienatūrio bei parketinio visureigio mišrūnas, perėmęs visų segmentų geriausius bruožus. Visa tai pagardinus teisinga kainodara trečios kartos „Qashqai turi visas galimybes grįžti į perkamiausių ratuočių topus. Erdvus, funkcionalus, tylus, komfortiškas, nuspėjamas. Didžiausia bėda – kuklus jėgos agregatų pasirinkimas, bet dabar siūlomų motorų per akis kasdienybės maršrutams.

„Škoda Enyaq“ – 4 balai

Ar gali būti „Pasaulio metų automobiliu 2021“ tituluoto „Volkswagen ID.4“ brolis dvynys būti prastas? Tikrai ne. Elektravalgė „Škoda“ netgi sulaukia daugiau komplimentų dėl kai kurių stilistinių sprendimų, interjero erdvės išplanavimo, jaukumo ir kokybės pojūčio. Minimalistinis priekinis panelis praktiškai turi vos keletą fizinių mygtukų ir jungiklių, todėl salonas atrodo švariai ir netgi futūristiškai. Visa tai modernu ir patrauklu, su sąlyga, kad sensoriniai valdymo įrankiai iš principo patinka ir sugebate neištaškydamas saugiam vairavimui būtino dėmesio greitai rasti tai ko norite. Galima ginčytis ar kaina, prašoma už „Enyaq“, yra adekvati. Subjektyviu mano vertinimu beveik 47 tūkst. už bazinę versiją ir beveik 64 tūkst. už deleguotą į „Metų automobilio 2022“ konkursą, yra daugoka.