Lietuvos metų automobilis

Kaip ir už ką balsavo „Lietuvos metų automobilio 2022“ komisija: Justas Lengvinas

Audi e-tron GT (3 balai)

„Audi e-tron GT“ yra nuostabus automobilis, tikrai. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad jis turėtų būti labai grubus ir nedraugiškas vairuotojo užpakaliui, bet anaiptol taip nėra. Net ir su milžiniškais ratlankiais bei itin žema prošvaisa Audi sugeba būti komfortiška, draugiška, o kai reikia ir labai pikta. Greita, efektyvi ir, mano manymu, net šiek tiek egzotiška, bet… brangi.

Kainos ir vertės santykį labai sunku įvertinti, bet 140 tūkstančių eurų kainuojantis automobilis mano galvoje tiesiog niekaip neįsipaišo ant Lietuvos Metų automobilio pjedestalo aukščiausios pakylos. Tuo pačiu negalėjau jam duoti ir mažiau balų, nes kiekvienas kilometras šiuo automobiliu tiesiog primena apie tai, koks jis geras. Nors ir ne tobulas, žinoma. Šio elektromobilio vairuotojai kiekvieną dieną galės mėgautis itin komfortišku sportiniu ir labai moderniu daiktu. Ir galėčiau lažintis, kad į „e-tron GT“ gatvėje žmonės atsisuks ilgiausiai iš visų, patekusių į septintuką.

Ford Mustang Mach-E (4 balai)

Puristai yra linkę piktintis neteisingu „Mustang“ pavadinimo panaudojimu ant elektrinio ir dar, kokia šventvagystė, SUV kėbulą turinčio automobilio. Prieš bandydamas panašiai šio automobilio atžvilgiu buvau nusiteikęs ir aš. Aš galvojau, kad „Ford“ tiesiog paėmė ir lengva ranka nubraukė savo gilią laukinio žvėries istoriją, bet jau pirmaisiais kilometrais mano nuomonė pasikeitė. Turiu nuraminti tuos, kurie dar piktinasi – šis automobilis yra labai sportiško ir dinamiško charakterio, o jo, kaip elektromobilio, parametrai atrodo labai solidžiai šiandieninės rinkos kontekste.

Kadangi septintuke net trys viename kainų lygyje esantys elektromobiliai, buvo labai sunku išskirstyti skirtingus balus jiems. Visi panašus ir visi labai skirtingi, tuo pačiu verti vienas kito varžovai. „Mustangas“ skirtas tiems, kas į vairavimą žiūri ne tik kaip į vieną patekimo iš taško A į B elementą, bet kaip į atskirą užsiėmimą. Šis elektromobilis leidžia išdykauti prie vairo ir valdyti automobilį taip, kaip norisi pačiam. Mano vertinime jis dalinasi antra vieta su dar dviem automobiliais.

Hyundai IONIQ 5 (4 balai)

Vienas iš trijų tame pačiame kainų lygyje esančių elektromobilių, atsidūrusių geriausiųjų septintuke. Dizainas, tiek išorės, tiek ir vidaus, stulbinantis – nors gamintojai teigia, kad tai SUV, man vis dar atrodo kad tai didesnio mąstelio hečbekas. „Hyundai“ buvo drąsūs kurdami tokį automobilį ir ta drąsa pasiteisino. Vis dar retai gatvėse matomas modelis tikrai žavi daug kuo – erdvus salonas, pažangūs technologiniai sprendimai ir labai solidūs įkrovimo bei nuvažiuojamo atstumo skaičiai.

Skirtingai nei „Ford“, šis modelis yra labiau orientuotas į komfortą ir ramybę. Buvo labai sunku nuspręsti kas turėtų gauti daugiau balų, tad nusprendžiau, jog „Ford“ ir „Hyundai“ čia turėtų atsigulti į tą pačią lentyną. Tiesa, labai norėčiau pamatyti kokie žmonės rinksis vieną ir kitą automobilius. Jeigu į „Mustang“ drąsiai galėtų lipti vieną kitą grandinę prie džinsų prisikabinęs roko muzikos gerbėjas, tai „IONIQ 5“ vairuotojas, manau, klausysis lengvos elektronikos.

Hyundai Tucson (6 balai)

Tai labai puikiai sutvertas ir niekuo per daug iš minios neišsišokantis šeimos krosoveris. Įsėdus į vidų lengvai gali pasijusti, kad tai arčiau premium segmento esantis modelis, o šį jausmą sustiprina ir elektroniškai valdomos važiuoklės sukuriamas komfortas. Pakankamai galios į keturis varančiuosius ratus ir nebloga degalų ekonomija dėl hibridinės sistemos jį paverčia labai racionaliu sprendimu. Ypatingai vertinant jo kainą – tai antras pigiausias automobilis tarp septynių finalistų, bet už jo kainą vairuotojas ir keleiviai gauna gerokai daugiau, nei pigiausiame finalininke.

Tiesa, „Tucson“ turi ir trūkumų. Labai subjektyvių, bet visgi: žiūrint į automobilį iš išorės, iš skirtingų kampų, atrodo, kad dizaino skyriuje dirbo kelios pamainos ir kurdamos skirtingas „Tucson“ kėbulo dalis tarpusavyje nesikalbėjo. Priekinius žibintus tamsoje atskirsi iš toli, bet dienos šviesoje, sakykime, yra dalių kurios galėtų būti gražesnės. Taigi, į „Tucson“ reikia ne žiūrėti, o juo važiuoti. Tada tai tiesiog nuostabus kasdienis automobilis. Daviau daugiausiai balų, nes man atrodo, kad tai vienas geriausių pasirinkimų tūlam lietuviui įvertinant visus kriterijus.

Mercedes-Benz C-Class (4 balai)

„Mersas yra mersas“ – kažkaip taip norėtųsi pradėti kalbėti apie C klasę, o gal tuo net ir viskas būtų pasakyta. Beveik viskas. Čia viskas kokybiška, gražu ir apgalvota iki smulkmenų. Įprastai burnočiau ant didelio liečiamo ekrano ir kalbėčiau apie ergonomikos trūkumą, bet vokiečiai kažkaip puikiai išsprendė ir tai – viskas valdoma ekrane, bet tuo pačiu aišku, paprasta, intuityvu. Važiuojant net su vienu mažiausių „Mercedes-Benz“ sedanu norisi pasitempti, pasikvėpinti ir nesikeikti. Tai tikras mersedesas – važiuoja komfortiškai ir patogiai, išorės triukšmo nesigirdi, o greitkelių greičiai šiam vienas juokas. Ir taip, jis brangus, bet šio gamintojo modeliai tokie ir turi būti. Tai statusas, įvaizdis ir to nepaneigsi. Net su C klase.

Labai mažai trūko, kad būčiau vieną balą atėmęs iš „Tucson“ ir jį įteikęs šiam „Mercedes-Benz“, bet koją pakišo vos pusantro litro darbinio tūrio motoras, slypintis po baltu variklio gaubtu. Šioje vietoje aš gal kiek senų pažiūrų, bet visų pirma mane šokiravo pats faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje sumontuotas toks mažytis varikliukas, o su tuo faktu susitaikius man vis tiek dar pritrūko dinamikos. Įprasti galima, bet neabejoju, kad su galingesniu varikliu šis automobilis priartėtų labai arti tobulybės.

Nissan Qashqai (1 balas)

Vienas iš dviejų krosoverių tarp septynių finalistų. „Nissan“ iš manęs gavo mažiausiai, vos vieną balą, ne dėl to, kad yra prastas automobilis, o dėl to, kad jo varžovas yra velniškai geras. Įsėdus ir pravažiavus su „Qashqai“ nekyla abejonių, kad tai puikiai pagamintas ir didžiulį šuolį nuo ankstesnių savo versijų padaręs automobilis, bet juk visa rinkimų esmė yra lyginti konkurse dalyvaujančius modelius vienus su kitais.

Būtent lyginant jį su „Tucson“ japonas nusileido tiek salono kokybe, tiek dinaminėmis savybėmis, tiek kainos ir kokybės santykiu. Jeigu „Nissan“ būtų keliais tūkstančiais pigesnis ar „Tucson“ keliais brangesnis, turbūt dar iki šiol sukčiau galvą kuriam kiek balų duoti, bet kai kaina skiriasi vos trimis tūkstančiais – sprendimas man pakankamai aiškus. Beje, „Qashqai“ man gerokai gražesnis už savo tiesioginį varžovą.

Škoda Enyaq iV (3 balai)

Vienas iš finalistų elektromobilių trijulės („Audi e-tron GT“ su savo kaina į ją nepatenka – ji žaidžia kitoje lygoje) ir vienas iš trijų elektromobilių šeimos, pastatytų ant vienos platformos. Taip jau išrinkome, kad „Škoda“ geriausias tarp savo artimiausių giminaičių („ID4“ ir „Q4 etron“), dalyvavusių rinkimuose, bet skirstant balus finaliniame septintuke elektriniam čekui daviau mažiausiai balų tarp kitų elektromobilių. Tai tikrai gerai pagamintas ir tvirtai rinkoje stovintis modelis, kuris turi privalumų prieš kitus – jis didelis, talpus, man, tiesą sakant, net ir gražus.

Jeigu kas klaustų kurį elektromobilį iš finalistų rekomenduočiau, pirmiausia turėčiau išsiaiškinti kokie to žmogaus poreikiai. Išgirdęs žodį „šeima“, matyt, kad pirmiausia siūlyčiau pabandyti būtent šį „Škoda“. Tai bene draugiškiausias šeimai elektromobilis, tik tuo pačiu ir turintis mažiausiai charakterio tarp elektrinių finalistų. Šis automobilis skirtas tiems, kuriems reikia automobilio, bet ne kažko, kas jaudintų vien pagalvojus ar atsisėdus prie vairo. Ir šis automobilis tiems žmonėms bus pats ištikimiausias tarnas. Jei bus elektros, žinoma.