Metų automobilis

Kaip balsavo MA2023 komisija: Renaldas Gabartas ir jo balai

„Citroen C5 X“ – 3

Automobilis, grasinantis sukelti naują citrinligės protrūkį. Man „C5 X“ tapo maloniu siurprizu: Kinijoje „Dongfeng Citroen“ sukurtas bei ten pagamintas universalo, hečbeko, krosoverio ar netgi kupė bruožų turintis automobilis atrodo pavydėtinai originaliai, novatoriškai, o tuo pat metu elegantiškai ir patraukliai.

Naujasis „Citroen“ flagmanas turi patogų ir jaukų interjerą, spinduliuojantį „namų svetainės“ dvasią.

Nors pakaba akivaizdžiai orientuota į komfortą, visgi net vairuojant agresyvesniu stiliumi ir aštriau neriant į posūkius nesaugumo jausmo priepuoliai dėl kėbulo svyravimų negresia. Keliauti tokiu aparatu malonu, vairuotojo pagalbininkai veikia nepriekaištingai.

Bazinės komplektacijos kaina startuoja ties 31 990 eurų riba ir galia pasiekti 49 990 eurų (prabangiausios įkraunamo hibrido versijos). Žirklės didžiulės ir norint mėgautis visais inžinierių siūlomais komforto bei saugumo atributais iš tiesų reikia kalno pinigų. Tačiau po pastaraisiais metais kilusio visuotinio kainų potvynio bendrame naujų automobilių rinkos kontekste net ir šie skaičiai atrodo logiški.

EQS iš „Mercedes-EQ“ – 1

Simbolinis reveransas ponui tobulybei.

EQS nereikia nieko įrodinėti ir jis iš tiesų labai toli peržengia įprastus „transporto priemonės“ riboženklius bei leidžia lepintis pačiais pažangiausiais inžinerinės minties vaisiais.

Deja, tam reikia žvėriškai daug pinigų.

„Honda Civic“ – 3

Geriausias visų laikų „Civic“ ir simpatiškiausias „Honda“ kūrinys, kokį tik yra tekę vairuoti.

Pagal originalius algoritmus veikiantis hibridas turi neprastą galios rezervą, važiuoja netikėtai dinamiškai visuose greičio diapazonuose, džiugina tiksliu valdymu, vykusiu pakabos balansu ir informatyviu vairo mechanizmu, patogiomis sėdynėmis.

11-os kartos „Civic“ multimedia sistema atrodo gana kukliai, bet iš esmės veikia nepriekaištingai. Dar norėtųsi kiek kokybiškesnės garso izoliacijos.

„Lexus NX“ – 4

Iš tinklo įkraunamas hibridas „Lexus NX 450h+“, neabejotinai privertė kilstelėti antakius ir suraukti kaktas vokiškų premium segmento krosoverių pardavėjus. Neseniai galėjęs pasigirti tik hipnotizuojančiu kėbulo dizainu, dabar japonas kloja ant stalo visiškai naujus kozirius.

Jei lig šiol „Lexus“ savo ratuočius dedikuodavo rafinuotos kokybės mėgėjams, kuriems reikia romaus būdo, solidžiai kelyje besielgiančio automobilio, tai dabar elegantiškasis NX stebina pravažumu (vienas geriausių rezultatų ant ledo kalno „Snow arenoje“), puikiu valdomumu ir dinamika. 306 AG yra pakankamai daug net tada, kai automobilio masė viršija dvi tonas.

Krosoveris be vargo iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,3 sekundes. „Sportiškomis“ tokias charakteristikas vadinti gal ir per skambu, bet kad jos maloniai stebina – faktas. Tai automobilis, sugebantis kiekvienos kelionės komfortą kilstelėti iki 5 žvaigždučių lygio.

„Peugeot 308“ – 4

Sklandžiai veikiančių kompaktinės klasės mašinų yra pakankamai daug (tiksliau – labai nedaug modelių, kurie erzintų keistais inžineriniais sprendimais), tačiau toli gražu ne visos jos gali pasigirti tokiu subtiliu dizainu.

Jauniausias liūtų šeimos narys yra oficialus grožio karalius, šiais metais nuskynęs „Red Dot Award“ konkurso laurus už „modelio patrauklumą, stiliaus originalumą, kokybę ir novatoriškus interjero „i-Cockpit“ sprendimus“. Tai aukščiausias įmanomas bet kurios srities produkto dizaino įvertinimas. „Peugeot 308“ jis atiteko už gebėjimą modernų stilių suderinti su funkcionalumu ir nepriekaištinga ergonomika.

Pastaroji taip pat įvertinta oficialiu Vokietijos medikų ir inžinierių organizacijos „Akcija už sveiką nugarą“ (vok. Aktion Gesunder Rücken, AGR) kokybės sertifikatu. Hibridinė jėgainė dirba pavyzdingai.

Bene vienintelė abejonė – ar 53 tūkst. eurų (už bazinės komplektacijos modelį prašoma nuo 23 tūkst.) už maksimaliai komforto ir saugumo įranga turtingą hečbeką yra „teisinga“ kaina.

„Renault Megane E-TECH“ – 5

Visapusiškai vykęs automobilis. Pradedant konstrukciniais kėbulo sprendimais (ploniausia baterija, žemiausias svorio centras) ir baigiant energijos naudojimo efektyvumu, naujasis „Megane E-Tech“ siūlo funkcijų, apie kurias daugelis konvencinių benzingalvių greičiausiai net nebuvo spėjęs pasvajoti.

Tarkim į navigacijos sistemą įvedus maršrutą sužinoti, kiek elektros tam uždaviniui spręsti reikės. Arba pasirinkus norimą įkrovimo vietą – atitinkamai paruošti skysčiu aušinamą bateriją.

Salonas, nors ir iš perdirbtų medžiagų, skoningai suprojektuotas ir nepriekaištingai surinktas.

Multimedijos sistema su integruota daugialype „Google“ terpe prisijaukinama akimirksniu, net jei prie vairo sėda kuklius informacinių technologijų naudojimo įgūdžius turintis pilotas.

„Toyota Corolla Cross“ – 5

Racionalumo etalonas: leidžia keliauti ekonomiškai ir komfortiškai, džiugina pavyzdingai subalansuota pakaba ir valdymas, tvarkingai išspręstos triukšmo problemos.

Apdailos medžiagos adekvačios kainai.

„Corolla Cross“ be dvejonių ir sąžinės graužaties galima rekomenduoti artimam draugui. Nustebčiau, jei šis modelis netaptų bestseleriu.