Lietuvos metų automobilis

Kaip balsavo MA2023 komisija: Linas Butkus ir jo balai

„Citroen C5 X“ – 5 balai

„Citroen“ labai maloniai nustebino.

Elegantiškas, praktiškas, patogus, erdvus, solidus, labai malonaus charakterio ir pakankamai ekonomiškas C5 X siūlomas už labai padorią kainą. Juo važiuodamas, negaliu neprisiminti senosios „Audi 100“ tais laikais, kai ši buvo nepakartojama.

C5 X artimiausių konkurentų fone neišsišoka kažkuriomis savo savybėmis, bet džiugina harmoninga visų sistemų ir komponentų visuma. Tiesiog negaliu ignoruoti tokio derinio. Gaila, kad nuo kitų metų savo rinkoje nebeturėsime jam puikiai tinkančio 1,6 litro turbobenzininio variklio.

EQS iš Mercedes-EQ – 3 balai

Baisiai nepadoru technologiškai pažangiausiam ir subjektyviai – geriausiam konkurso automobiliui skirti 3 balus. Jis – tiesiog neįtikėtinas, o norint pažinti visas technologijų teikiamas galimybes, reikėtų atskirų studijų.

Balų skaičių su liūdesiu esu priverstas riboti, atsižvelgdamas į argumentuotą, bet bendrame kontekste labai didelę EQS kainą ir labai siaurą jo rinkos nišą.

„Honda Civic“ – 1 balas

Tai – tikrai geriausias pastarojo meto, o gal net ir visų laikų „Civic“. Pakankamai patogus, gerai įrengtas, su malonumu valdomas.

Jo pozicijas trikdo tik šalia esantys konkurentai, kurie be pastangų parodo esantys ir taupesni, ir galintys pasiūlyti juntamai aukštesnį komforto lygį, ir didesnį versijų bei kainų asortimentą, ir daugiau vietos galinėje salono dalyje.

„Lexus NX“ – 4 balai

Esu įsitikinęs, kad tai – geriausias visų laikų „Lexus“, galintis drąsiai gali konkuruoti su geriausiais vokiškais analogais. Jis patogus, puikiai valdomas, praktiškas, gerai įrengtas.

Negana to, įkraunama hibridinė pavaros sistema diktuoja pramonės standartus dėl savo elektrifikacijos charakteristikų – viena įkrova įveikiamo atstumo ir gebėjimo efektyviai važiuoti, išsikrovus įkraunamam akumuliatoriui.

Jaučiuosi turintis galimybę drąsiai prognozuoti jam šviesią ateitį. Taip pat – ir tai, kad šis modelis bus geidžiamas ir antrinėje rinkoje.

„Peugeot 308“ – 2 balai

Kompaktinis hečbekas, kurio valdymą, komfortą, įrangos lygį lyginčiau su bet kuriuo „premium“ klasės konkurentu.

Nesuprantu tiktai, kodėl „Peugeot“ vis dar galvoja, kad salono gale nebūtina palikti pakankamai vietos keleiviams ir kodėl pramogų ir informacijos sistemos meniu toks neintuityvus ir klaidus.

Pastarąjį sprendimą iš dalies gelbsti nuostabus jutiklinis ekranas su konfigūruojamu valdiklių meniu.

Didelis 308-ojo privalumas – plati versijų gama, galinti sudominti tiek racionalius, tiek rezervinės emocijos ieškančius pirkėjus.

„Renault Megane E-TECH“ – 4 balai

Vienas įdomiausių ir galbūt – geriausių naujos kompaktinių elektromobilių. Dailus, patogus, išmanus, gerai įrengtas, ekonomiškas.

Priekaištauti galima nebent dėl ribotos erdvės galinėje salono dalyje ir ne itin įtraukiančio valdymo. Ir, kad ir kaip nesuktum – tai tebėra labai brangus kompaktinis hečbekas.

„Toyota Corolla Cross“ – 6 balai

Šio gamintojo modeliai savo geriausias savybes be reikalo slepia nuo paviršutinio žvilgsnio. „Corolla Cross“ irgi atrodo nepagrįstai drovus, nes tai – labai maloniai ir tiksliai valdomas, pavyzdingai ekonomiškas, gerai įrengtas, praktiškas automobilis visiems gyvenimo atvejams.

Atskiri komplimentai keliauja galingos, taupios ir lengvos penktosios kartos hibridinės pavaros progresui. Neabejoju, kad šis automobilis taps naujas mūsų šalies bestseleris, kuris perims RAV4 pozicijas iš karto, kai jo tiekimas pasieks reikiamą apimtį.

Ir neabejoju, kad ši mašina bus patikima bei labai geidžiama antrinėje rinkoje, dėl ko išloš jos pirmieji savininkai.