Lietuvos metų automobilis

Kaip balsavo MA2023 komisija: Dainius Leonavičius ir jo balai

„Citroen C5 X“ – 6 balai

„Citroen C5 X“ kūrėjams pavyko suteikti šiam modeliui šiuolaikinę išvaizdą, atsižvelgiant į šiandienines madas ir tendencijas. Jį sunku priskirti kažkuriai konkrečiai kėbulo klasei – nei SUV, nei sedanas, nei hečbekas, nei universalas. Kaip teigia gamintojas ji apibrėžia universalo, sedano ir visureigio (tiksliau – SUV) derinį viename kėbule, tuo pačiu pagerbdamas netradicinius senuosius CX ir XM modelius.

„Citroen“ asocijuojasi su minkšta pakaba. C5 X ji yra labai komfortiška, bet nėra linguojanti. Ji nėra sportiška, tačiau kelio kontrolės šiame modelyje yra bene daugiausiai iš visų dabartinių „Citroen“.

Salono apdailos kokybė, važiavimo komfortas, universalumas ir labai gera kaina – šio modelio stipriausios savybės. Tai bene labiausiai subalansuotas automobilis nuolat brangstančioje rinkoje, žvelgiant per kainos prizmę.

EQS iš „Mercedes EQ“ – 2 balai

Šie modelis – technologijų ir komforto šventė. Jis kainuoja labai daug, bet pasivažinėjęs su juo supranti, kodėl. Gamintojui labai gerai pavyko apjungti autonominio vairavimo, automatinės greičio palaikymo sistemos, elektros regeneracijos ir energijos taupymo sistemas. Viskas veikia taip, kad važiuotum komfortiškai, saugiai ir efektyviai.

EQS – vienas efektyviausių ir ekonomiškiausių elektromobilių važiuojant užmiestyje. Nors jis didelis ir sunkus, jo energijos sąnaudos važiuojant greitai daugeliu atveju mažesnės, nei kompaktinės klasės elektromobilių. Pridėkime dar talpiausią bateriją, bei ilgiausią nuvažiuojamą atstumą viena įkrova ir gausime svajonių elektromobilį. Būtent svajonių, nes jo kaina – iš svajonių pasaulio.

Itin didelės raiškos „Hyper ekranas“ – ne tik išskirtinis, kad visi atkreiptų dėmesį. Jis kurtas taip, kad būtų patogu naudotis.

EQS modelyje daugybė technologijų, demonstruojančių, kokia kryptimi bus kuriami automobiliai netolimoje ateityje.

„Honda Civic E:HEV“ – 3 balai

Tai hibridas, kurio važiavimas labai primena elektromobilį. Jis tylus, nes benzininis variklis iš esmės skirtas tam, kad krautų bateriją ir tiesiogiai ratų varyme dalyvauja tik tuomet, kai reikia papildomos energijos ar važiuojant greitai. Jis eiklus, nes pakankamai galingam elektros varikliui dažniausiai reikia nedaug benzininio agregato pagalbos. Tad vairuodamas „Honda Civic“ dažniausiai jautiesi lyg elektromobilyje. Gera garso izoliacija užtikrina tylą salone, kuriame stilingas interjeras, geros apdailos medžiagos.

Dar vienas niuansas, palikęs man įspūdį – salono ir bagažinės erdvė. Tai patvirtino ir „Šeimos automobilį“ rinkę testuotojai, į bagažinę sutalpinę du vaikų vežimėlius.

Labiausiai mane sužavėjo jo važiavimo savybės. „Civic“ – solydus, elegantiškas, visomis prasmėmis ir dar… jis yra vienas sportiškiausių hečbekų iš eilinių šios klasės atstovų (nekalbant apie karštuosius „hot-hach“). „Civic“ – elegantiškai sportiškas tiek, kad šia jo savybe galėtų mėgautis aktyviau vairuoti mėgstantis vairuotojas.

Pradinė komplektacija ne itin pigi, bet labai gerai įrengta. „Civic“, lyginant su konkurentais, neturi biudžetinės komplektacijos versijos. Tačiau tokios pigiausios Lietuvoje yra beveik neparduodamos, išskyrus komercinius užsakymus įmonėms.

„Lexus NX“ – 4 balai

Prisipažinsiu, nesu didelis „Lexus“ gerbėjas, bet tai skonio reikalas. Rinkimų metu atsiriboju nuo savo simpatijų ar antipatijų ir stengiuosi vertinti kuo objektyviau.

Bet šis modelis mane sužavėjo. Pakankamai lakoniškas, bet labai patogus salono interjeras. Gera garso izoliacija, todėl variklio darbas neerzina, o tai visų bepakopės transmisijos analogų „achilo kulnas“.

„Lexus NX“ pakankamai eiklus hibridas su geromis sąnaudomis. Be to jis puikiai lipo į ledo kalną „Snow arenoje“ ir pasižymi geromis 4×4 savybėmis.

„Peugeot 308 Hybrid“ – 3 balai

Stilius – šio modelio skiriamasis bruožas. Ne veltui 2022 m. jis pelnė prestižinį „Red Dot“ apdovanojimą. Netradicinis salono dizainas – taip pat jau tapo vizitine „Peugeot“ kortele. Medžiagos čia geros, rafinuotas interjeras suderintas su praktiškumu. Erdvinio vaizdo prietaisų skydelis – ne naujiena. Privalumas – galimybė rodyti daug informacijos ir jis nebus perkrautas užrašais ir skaičiukais.

Rinkimams pristatyta modifikacija – įkraunamas hibridas, kuris kainuoja nemažai, bet yra ir benzinu bei dyzelinu varomos versijos, turinčio taupius variklius ir kainuojančio lygiaverčiai konkurentams. Tačiau įkraunamas hibridas – tai, ką turi ne visi konkurentai.

Spartieji menu klavišai – gera alternatyva fiziniams mygtukams. Puikus sprendimas!

Beje, patiko tai, kad visiškai negirdėti ir nejausti, kada automobilis pereina iš elektrinio į benzininį režimą. Tai atliekama labai sklandžiai. Puikiai suderintos važiavimo, valdymo, ekonomiškumo ir ergonomiškumo savybės.
Bandomasis modelis brangokas, bet jis komplektuojamas ir su tokiais dalykais, kurie būdingi aukštesnės klasės automobiliams.

„Renault Megane E-Tech“ – 3 balai

Žavi efektyvumu (ekonomiškumu). Pats ekonomiškiausias iš bandytų. Važiuojant 130 km/h realiomis rudens sąlygomis – vos 22 kWh/100 km. Tai parodė rinkimų eksperimentas.

Gerai valdomas, su kokybiška garso izoliacija ir puikiai sureguliuota pakaba. Nors bandomasis modelis su 20 colių ratlankiais, tačiau važiuoja labai komfortiškai. Beje, jis yra pigiausias rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2023“ elektromobilis!

Lengvas, todėl taupus. Viena ploniausių rinkoje baterija, vos 11 cm storio, visiškai plokščia.

Dar vienas dalykas, kuris patiko – „Google“ terpė multimedijos ir pramogų sistemoje. Patogi ir labai „greita“.

Salone – jokių kompromisų apdailos medžiagų kokybei. Ir visos salono medžiagos iš perdirbtų žaliavų.

„Toyota Corolla Cross“ – 4 balai

„Toyota Corolla Cros“ rodos bus konkurentas populiariausiam modeliui Lietuvoje – RAV 4 (2021 m. parduota 1733 vnt.). Rodos, panaši sėkmė laukia ir šio kompaktinės klasės modelio. Ypač atsižvelgiant į tai, kad lietuviai pamišę dėl krosoverių.

Tai labai gerai Lietuvos keliams subalansuotas automobilis, ypač nuolat prastėjantiems jų būklei. Tyli, komfortiška pakaba, bet kokiai kelio dangai. Gerai valdomas, ekonomiškas automobilis su paraiška į universalumą. Pasikartojanti problema – variklio garsas būdingas bepakopei transmisijai ir jos analogams. Na ir žinoma – ne itin šiuolaikiškas interjeras.

Galima 4×4 versija.