Press Rally

Vilniuje startavo tarptautinis „Press ralis“: dėl pergalės susikaus 70 ekipažų

Penktadienio rytą Vilniuje pravažiuojančių pro „Best Drive“ autocentro pastatą sostinės vairuotojų akis traukė neįprastas sujudimas: dešimtys automobilių, apklijuotų startiniais numeriais, lipdukais vienas po kito suko į automobilių salono stovėjimo aikštelę. Taip atrodė 26-ojo tarptautinio „Press ralio“ startas.

Prasidėjus paskutiniam pavasario savaitgaliui po ryškiai geltonos spalvos padangų gamybos lyderio „Continental“ logotipu startavo 70 ekipažų. Pasirinkta technika – pati įvairiausia: pavyzdžiui, visiškai naujais galingais „Cupra Formentor“ startavo net keturi ekipažai, dar trys ekipažai sėdo į naujausius „Jaguar“ automobilius, ralio gerbėjai pamatė ir visą kaimenę greitų ir „karštų“ „Toyota GR Yaris“ modelių, be to, „Press ralį“ greito mažylio „Hyundai i20 N“ debiutui pasirinko ir šio Pietų Korėjos automobilio ženklo atstovai.

„Turime daugybę velniškai greitų ir naujų automobilių, turime bene ilgiausią maršrutą, todėl galima šį ralį pavadinti savotišku Dakaru“, – sveikino susirinkusius Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Press ralį“, prezidentas Valdas Valiukevičius.

„Press ralyje“ varžomasi ne tik „Press“ įskaitoje, kur pirmasis ekipažo vairuotojas privalo būti žurnalistas, ar „Sport“ – šią įskaitą pamėgo ir spėjo išbandyti visas Lietuvos autosporto žvaigždynas, bet ir istorinės technikos mėgėjai, startuojantys „Historic“ įskaitoje. Iš „Best Drive“ į kelionę nuo vieno Lietuvos galo iki kito pajudėjo gausus būrys „Porsche“, „Volvo“, „Mercedes-Benz“, „Ford“ ir kitų senolių, kuriuose pamatyti Lietuvos gatvėse jau labai sudėtinga.

Prasidėjo su nuotykiais

„Press ralis“ be nuotykių – neįmanomas. Tuo galėjo įsitikinti šiemet 1-ąjį startinį numerį gavęs žurnalistas Tomas Markelevičius ir jo šturmanas Tadas Martinaitis. Iš Panevėžio į Vilnių ankstų penktadienio rytą atkeliavę ralio dalyviai gerokai pasikeikė ir pasinervino, mat po sustojimo sostinės degalinėje netikėtai ėmė ir dingo jų legendiniu praminto „Mitsubishi Colt“ „elektra“.

„Patikrinome viską, visus laidus, niekas neveikė. Pradėjau galvoti, kam skambinti, kieno prašyti, kad paskolintų automobilį, kad ir kokį autobusiuką raliui, kad tik galėčiau startuoti“, – prisipažino T. Markelevičius.

Problemą atrasti pavyko gana greitai: paaiškėjo, kad kaltas buvo laidelis, prie šturmano kojų. Pastarąjį primygęs šturmanas nutraukė elektros tiekimą automobilio borto kompiuteriui ir šis paprasčiausiai užgesino „Colt“ variklį.

„Jeigu taip prasideda ralis, gal ir gerai seksis“, – juokėsi panevėžietis žurnalistas.

Net ne po nemiegotos nakties, o kone po nemiegotos savaitės į ralį atkeliavo Donato Suchockio ir Žyginto Kisieliaus ekipažas su antrosios kartos „Toyota MR2“. Praėjusiais metais automobilis kartas nuo karto išmesdavo mėlyną dūmą, kas, pasak D. Suchockio, signalizavo, kad variklis turi problemų. Buvo priimtas sprendimas variklį pakeisti kitu, tačiau laiko tam buvo gerokai per mažai.

„Šiąnakt miegojau gal dvi valandas. Ir vis tiek po šitos „širdies“ transplantacijos yra problemų. Nors chirurgas (taip D. Suchockis vadina Ž. Kisielių) turėjo ir patirties, ir žinių, visgi viskas buvo atlikta ganėtinai greitai, todėl dėl to, kaip seksis važiuoti, jis nėra užtikrintas. Tačiau gerai tai, kad tas chirurgas sėdi šturmano kėdėje“, – pasidžiaugė MR2 pilotas.

Velniškai ilga diena

Šių metų „Press ralio“ maršrutas iš viso siekia kone 500 kilometrų, mat sostinėje startavę sportininkai pirmiausia apsilankys dvejuose kartodromuose Elektrėnuose ir Aukštadvaryje, tuomet laukia įtempta kova „Nemuno žiedo“ trasoje Kačerginėje.

Po šios teks apsilankyti ir aerodrome, kur lauks įtemptos varžybos, įveikti dar vieną trasą Smalininkų kartodrome ir pasiekti „Atostogų parką“, kur šiemet įkurta ralio bazė.

Antrąją ralio dieną, gegužės 29-ąją, sportininkai varžysis pajūryje, kur laukia kelios tikrai suktos trasos, įrengtos Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje, uosto prieigose. Finišas numatytas 16 valandą Klaipėdos Kruizinių laivų terminale.