Jau 24 kartą vyksiantis tarptautinis žurnalistų ralis ilgainiui tapo vien tik asfaltiniu. Per tuos metus jame važiavo daugybė išskirtinių automobilių, tarp kurių ir rimti lenktyniniai ralio bolidai, ir žiedinėms lenktynėms pritaikyti ginklai. Tačiau šiemet bus atverstas naujas istorijos puslapis, kai į trasą išvažiuos aukščiausios klasės gamykloje paruoštas, žiedinėms lenktynėms pritaikytas automobilis. Daugkartinis „Press ralio“ nugalėtojas Renaldas Gabartas kartu su Ramūnu Čapkausku lenktyniaus „Cupra TCR“ automobiliu.
Greičiausias žiedinių lenktynių ginklas
Tarptautinės TCR klasės automobiliai sukurti vien tik žiedinėms lenktynėms. Nors techniniai duomenys neprilygsta superautomobiliams: tai priekine ašimi varomi hečbekai, turintys 2 litrų variklį, pasiekiantį 350 AG, jie sustyguoti taip, kad greičiu nustebina net ir galingiausiais BMW mūsų trasose važiuoti įpratusius lenktynininkus. Ramūnas Čapkauskas 3,35 km ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasą „Cupra TCR“ sugebėjo apvažiuoti per 1 min. 14 sek., išlaikydamas beveik 150 km/val. vidutinį greitį.
Net ir Palangoje vykstančiose 1000 km lenktynėse TCR automobilius pralenkti sugeba tik „Porsche 911 GT3“, o pati TCR lenktynių serija nesuvokiamu tempu augina savo populiarumą. Šių lenktyninių automobilių techninis reglamentas itin griežtas, organizatoriai prievarta vienodina mašinų pajėgumą, tad jų lenktynės būna itin artimos, automobiliai veidrodėliais trinasi. Praėjusį savaitgalį Rygoje startavo „TCR Baltic“ čempionatas, kurio du važiavimus be konkurencijos laimėjo „DHL Racing“ ekipos lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas.
Vis tik „Viada Press Ralis“ – visiškai kitokios lenktynės. Nes tai ralis. Ir pamatyti čia TCR automobilį – mažų mažiausiai neįprasta.
Idėja gimė balandžio pirmąją
Kad ir kaip nesuderinamai atrodytų C lygos ralio trasos, sudarytos iš įvairiausio plauko slalomų su žiedinėms lenktynėms skirtu TCR modeliu, Renaldas Gabartas sako negalintis praleisti šios progos. O ji išsivystė iš balandžio pirmosios juokų.
„Šis planas sunoko po pasikalbėjimo su organizatoriumi Valdu Valiukevičiumi. Jis klausė, su kuo planuoju lėkti į šias lenktynes. Aš jau daug metų draugauju su „Auto Juta“, tačiau dar nebuvau su jais sutaręs dėl kokio nors automobilio, nes karščiausi buvo užimti. Buvau nusiteikęs kad ir su žoliapjove važiuoti. Tačiau Valdas užsiminė, kad jam teko bendrauti su Ramūnu Čapkausku, o jam šis ralis kelia geras emocijas, pasiūlė ir automobilį vairuotojui. Kadangi pokalbio diena buvo balandžio pirmoji, pajuokaudamas pasiūlė pasiklausti dėl TCR bolido“, – istoriją papasakojo Renaldas Gabartas.
Išvažiuos iš komforto zonos
Renaldas paskambino Ramūnui, paklausė, o šis didžiausiai nuostabai ramiu tonu atkirto, kad tokį variantą galima apsvarstyti. Vienintelis klaustukas tokiam lenktyniniam automobiliui – „tušti“ pervažiavimų kilometrai nuo vieno greičio ruožo iki kito viešais keliais.
„TCR automobilis sukurtas vien tik greitam važiavimui trasoje, jis nesutvertas važinėti keliais. Gamintojai yra numatę aptarnavimą kilometrų tikslumu kada kokią detalę reikia pakeisti, tad važinėjant ramiai, leistinu greičiu nuo vieno specialiojo ruožo iki kito bus sukami tušti kilometrai. 200 kilometrų pervažiavimų, tai jau daugiau nei 50 ratų Kačerginės „Nemuno žiede“. Mažiau nuvažiuojame per čempionato lenktynes“, – sakė Ramūnas, šiuo metu sprendžiantis TCR automobilio transportavimo tarp greičio ruožų klausimą.
Tuo tarpu R. Gabartą pastaruoju metu kankinantis galvos skausmas – kaip reikės prisijaukinti tokį greitoms trasoms skirtą automobilį ir kaip pavyks lėtesnėse trasose išsisukti tarp kūgelių. Žinia, lenktyninių automobilių manevringumas toli gražu nėra toks geras kaip standartinių, tačiau TCR turi rankinį stabdį.
Edukacinis projektas
„Jei atvirai, aš net išsigandau pasiūlymo rimtumo, nes su tikru lenktyniniu automobiliu teko važiuoti labai trumpai. Kadaise Vokietijoje, Lužico trasoje supratau, kad skirtumai tarp standartinio ir lenktyninio automobilių – tai kaip tarp „Lituanicos“ ir kosminio laivo. Vis tik galimybė tokiu daiktu iš tiesų palenktyniauti, o ne atsisėdus prie vairo asmenukę pasidaryti nežinia ar dar kada pasitaikys. O čia – kaip tikram Kalėdų seneliui ant kelių pasėdėti“, – džiaugėsi R. Gabartas.
Renaldas pernai nugalėjo „Press Ralyje“. Iš viso jo kolekcijoje 8 nugalėtojo titulai ir jis kartu su Dainiumi Leonavičiumi dalinasi šio ralio asų titulą. Nors šių metų „Viada Press Ralyje“ jis planuoja važiuoti su greičiausiu automobiliu iš visų, apie lūkesčius vėl lipti ant nugalėtojų pakylos kalba nedrąsiai.
„Aš puikiai suvokiu, kad automobilis nebus savo stichijoje. Jo pasukamumas ir kitos charakteristikos nepritaikytos slalomo trasoms. Vis tik pasiūlymas vairuoti raketą yra neatremiamas ir jį ištaškyti būtų neapdairu. Apie jokį rezultatą šiemet negalvoju. Norint iš dyzelinio „Passato“ persėsti į tokį erdvėlaivį ir iš karto juo lėkti visu greičiu turi būti Ramūnas Čapkauskas. Man čia edukacinis projektas. Svarbu, kad automobilis po lenktynių būtų sveikas,“ – aiškino Renaldas.
Ar tikrai jis važiuos su „Cupra TCR“, paaiškės po gegužės 18 d. Tądien Ramūnas dalyvaus „Ring Challenge“ renginyje, varžysis „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate Kačerginės „Nemuno Žiede“. Jei mašina po lenktynių liks sveika, ji važiuos „Viada Press Ralyje“. Tuo atveju Renaldui teks išsiskirti su ilgamečiu savo šturmanu Vincu Gerdžiūnu, mat dešinėje „Cupra TCR“ sėdynėje jam kelią rodys pats R. Čapkauskas.
Apie „Viada Press ralį 2019“
Tai Lietuvos žurnalistų autoklubo nuo 1996 m. organizuojamas renginys, skirtas greičiausiems žurnalistams ir su jais pasivaržyti norintiems mėgėjams bei profesionaliems lenktynininkams. „Viada Press ralyje 2019“ bus organizuojama sportinė, turistinė bei istorinių automobilių įskaita, viso jame laukiama apie 80 ekipažų. Visi jie bus matomi Klaipėdoje, Palangoje, Kretingoje, Liepojoje ir kituose Lietuvos bei Latvijos pajūrio zonos miestuose.