Debatai, kas svarbiau ralyje: vairuotojo talentas ir įgūdžiai ar techninės automobilio charakteristikos ir jo paruošimas startui, yra beveik tokie pat seni, kaip ir pačios lenktynės. Vienareikšmiškai atsakyti visuomet keblu, nes identiški bolidai, kuriais kaunasi lyderiai, yra gana retas reiškinys. Šiųmetis „Press ralis“ taps išimtimi, todėl po jo finišo aiškumo – kas „važiuoja iš arklių“, o kam motulė gamta buvo dosnesnė dalijant talentą – neišvengiamai atsiras truputį daugiau.
Reikalas tas, kad du solidžiausią trofėjų kolekciją turintys „Press ralio“ senbuviai – Dainius Leonavičius ir Renaldas Gabartas – pirmą kartą per 27 metus į startą stos visiškai identiškais „Audi RS 3“ automobiliais. D. Leonavičius atskirose klasėse ir neoficialioje bendroje įskaitoje yra triumfavęs 11 kartų, o R. Gabartas – 9.
Ar dėl to kolegos jaučia didesnę įtampą? D. Leonavičius atvirauja, kad nerimo ir įtampos banga nori nenori atslenka prie kiekvienas varžybas.
„Faktas, kad tie laimėti „Press ralio“ titulai šiek tiek įpareigoja. Gal ne tiek įpareigoja, kiek veikia psichologiškai, nes prieš pačias lenktynes kolegos vis primena apie tai. Iš vienos pusės tai labai smagu, o iš kitos tai – savotiškas spaudimas, nes esi po didinamuoju stiklu. Taip pastaruoju metu būna beveik kasmet ruošiantis „Press raliui“, nors pats sau nuolat kartoju, kad tai yra unikalios lenktynės ir kad tu, net būdamas labai greitas ar turėdamas greičiausią automobilį, nebūtinai jas gali laimėti. Susideda daug veiksnių, o greitas – automobilis tik vienas iš daugelio“, – dėsto D. Leonavičius.
Tiesa, beveik trijų dešimtmečių stažas varžantis įvairiausio kalibro lenktynėse dabar leidžia psichologinės įtampos atsikratyti kur kas greičiau nei karjeros pradžioje.
„Kažkaip persijungiu į mėgavimosi režimą, kurį pastaraisiais metais labai padeda palaikyti mano nuolatinis šturmanas Adomas Šablevičius. Nors galutinis rezultatas vis dar svarbu, bet unikali renginio atmosfera ir kolegos šias varžybas paverčia pasiutusiai smagia švente, todėl užimta vieta sulig kiekvienais metais bendroje ralio emocijų skalėje užima vis mažesnę dalį. Senatvei brozdinantis prie durų netgi smagiau žiūrėti, kaip žvėriškai pastaraisiais metais patobulėjo „Lietuvs žurnalistų autoklubo“ jaunimas. Jų gretose tikrai yra ne vienas vertas greičiausiojo žurnalisto titulo. Žinoma, kaip ir kaskart, taip ir šiais metais tai reikės įrodyti. Aš daryti didelių nuolaidų nežadu“, – tramdydamas šypseną porina D. Leonavičius.
R. Gabartas savo ruožtu antrina, kad girtis kai kuriomis pergalėmis sunkiai apsiversdavo liežuvis, nes dažnai į „Press ralį“ pavykdavo atvairuoti automobilius, kurie greta varžovų atrodydavo tarsi vilkai ėriukų kaimenėje: „Subaru Impreza STi“, „Volkswagen Golf GTI“, „Audi TT“, „Seat Cupra“ ar ta pati „Audi RS 3“, paprastai nepalikdavo daug erdvės kolegų ambicijoms ir dosniai kompensuodavo nedideles vairuotojiškas klaidas.
„Kita vertus, kai įvairių renginių metu kolegos savo vairuotojiškus gebėjimus gaudavo pasimatuoti kokioje nors slalomo trasoje vairuodami tą patį automobilį, kaip taisyklė, bent 6-8 greičiausių rezultatai sutilpdavo į vieną sekundę. T. y. konkurencija čia pasiutusiai aštri, o suvokimas, kaip konstruojamas greitis, labai panašus“, – pastebi R. Gabartas.
Kokią dvikovos baigtį prognozuoja pirmą kartą po tos pačios komandos „Driving academy by Autojuta“ vėliava startuosiantys bičiuliai? Tiek D. Leonavičius, tiek R. Gabartas spėja, kad šįkart ypač svarbios bus tokios smulkmenos, kaip dėmesio koncentracija, atidumas, ekipažo darbo sinchroniškumas ir sėkmė.
„Press ralio“ ypatumas – niekas iki pat starto nežino tikslios trasos, greituminių slalomų schemų ar tikslaus važiavimo sąlygų, todėl niekas neturi net teorinių galimybių pasitreniruoti ir įgyti pranašumą. Vadinasi viską lems sugebėjimas labai greitai priimti sprendimus ir išvengti klaidų. Sprendžiant visus panašius uždavinius D. Leonavičius man yra sektinas pavyzdys. Jis net vairuodamas žoliapjovę yra grėsmingas varžovas. “, – konstatuoja R. Gabartas.
Šių metų „Press ralio“ dalyviai birželio 3-4 dienomis varžysis įvairiuose kartodromuose, Kėdainių miesto gatvėse, „Nemuno žiede“, Šiaulių ir Klaipėdos darbo rinkos mokymo centrų autodromuose bei specialiai įrengtose lenktynių trasose visoje Lietuvoje. Varžybų nugalėtojai paaiškės birželio 4 d. vakare.