Press Rally

„Press rally“ rungsis du „Mazda Red Dot Team“ ekipažai: vieni kitiems pavydi tik dviejų dalykų

Gražūs ir įsiutę – taip save pristato du šių metų „Press rally“ dalyvausiantys „Mazda Red Dot Team“ ekipažai. Po viena vėliava antrus metus iš eilės startuoja du patyrę ralio dalyviai – Dainius Leonavičius ir Linas Butkus, lydimi ne vieną ralį drauge įveikusių šturmanų.

Komandos ekipažai pusiau rimtai, pusiau juokais aiškina, kad išlaikys pernai pasiteisinusią strategiją: pasitelkti grožio galią, kurią papildys doze sveiko įsiūčio.

Bandys suvesti pernykštes sąskaitas

Net dešimt kartų „Press rally“ pergalę pelnęs Dainius Leonavičius ir jo šturmanas Adomas Šablevičius šiemet vėl startuos su žanro klasika tapusiu „Mazda MX-5“ rodsteriu. Pastarąjį D. Leonavičius giria, mat modelis yra geriausiai istorijoje parduodamas sportiškas automobilis nuo pat 2000-ųjų, o šis pasiekimas įvertintas ir įrašu Gineso rekordų knygoje. Be to, 2015-aisiais šis modelis pelnė ir įvertinimą dizaino konkurse „Red Dot“: buvo įvertinta skaip „Best of the Best“ – geriausiu iš geriausių.

Šiemet istorijos pradžia laukia tokia pati, kaip ir pernai: D. Leonavičius ir A. Šablevičius sės į 2 litrų, 181 AG variklio varomą rodsterio versiją. Pernai ekipažas turėjo nusileisti savo nuolatiniams varžovams – šiauliečio Antano Akučkos ekipažui. Tačiau patyręs „Mazdos“ pilotas sako visada turįs slaptų ginklų atsargą.

Šiemet Antanui parodysiu, kad mes galime būti ne tiktai gražūs, bet ir sveikai įsiutę“, – tvirtina D. Leonavičius.

Išbandys įdomią technologiją

Kitas komandos automobilis – „Mazda3“ sedanas yra neeilinis ne tik dėl to, kad jo dizainas pakartojo MX-5 rodsterio sėkmę ir 2019-ųjų metų „Red Dot“ apdovanojimuose gavo „Best of the Best“ įvertinimą.

Automobilis varomas 2 litrų darbinio tūrio 180 AG benzininio „Skyactiv X“ variklio, kuris rinkoje neturi analogų: jame degusis mišinys uždegamas ne degimo žvakių kibirkštimis, o nuo suspaudimo – taip pat, kaip tai vyksta dyzelinu varomuose varikliuose. Japonų inžinieriai tvirtina, kad toks sprendimas leidžia pagerinti variklio sukimo momento charakteristikas, sumažinti degalų sąnaudas ir aplinkos taršą.

Prie inovatyviomis technologijomis apginkluoto automobilio vairo sės Linas Butkus, pergalę „Press rally“ šventęs jau penkis kartus. Šiemet ralyje jis startuoja su šturmane Gaile Butkiene.

Visgi sedanu į dvi dienas Aukštaitijos apylinkėse truksiančias lenktynes išvažiuosiantis ekipažas prisipažįsta, kad yra dalykų, dėl kurių į komandos kolegas žvelgia su pavydu. Pasirodo, labiausiai „Mazda3“ pilotuosiantis duetas D. Leonavičiui ir A. Šablinskui pavydi atidengiamo MX-5 stogo ir galinių varančiųjų ratų suteikiamos galimybės paišyti „saulutes“ slalomo trasose.

Mazda3“ sedanas galbūt nėra tinkamiausias automobilis tokioms lenktynėms, bet jis nuostabus norint mėgautis pasakiškais Alantos apylinkių keliukais ir žaviais Aukštaitijos peizažais. Be to, tikrai įdomu, kaip lenktynių režimu veiks naujasis „Skyactive X“ motoras“, – tvirtina L. Butkus.

Unikalus visame pasaulyje „Press rally“, kurio trasose rungiasi autosporto profesionalai ir mėgėjai bei žurnalistai, Alantos, Utenos, Molėtų ir Anykščių apylinkėse vyks birželio 26-27 dienomis.