Metų motociklas

Pirmą kartą vyksiančiame „Metų motociklo“ konkurse – nuo legendinių motociklų iki rinkos debiutantų

Liko lygiai mėnuo iki akimirkos, kai gegužės 3-iąją bus oficialiai paskelbtas pirmą kartą organizuojamo „Metų motociklo 2023“ konkurso startas. Į rinkimus užregistruotas nemažas būrys dalyvių, o konkurso komisijos nariams teks išbandyti motociklus, kainuojančius nuo kelių tūkstančių eurų iki brangiausio, kurio vertė siekia 35 tūkst. eurų.

„Pretendentų į geriausiojo titulą rikiuotėje jau dabar yra daugiau nei 30 motociklų. Iki pat registracijos pabaigos vis sulaukdavome skambučių su klausimu, ar dar galima prisijungti“, – pasakoja konkursą organizuojančio „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ (LŽA) narys Justas Lengvinas.

Gaivus gūsis rinkoje

Iš motociklizmo entuziastų sudarytai konkurso komisijai teks išrinkti ne tik patį geriausią prasidedančio 2023-iųjų metų sezono motociklą, tačiau dvirates transporto priemones įvertinti ir skirtingose kategorijose. Bus renkamas geriausias miesto motociklas, tinkamiausias kelionėms, komisijai teks užduotis ir nuspręsti, kuris galės vadintis geriausiu sparčiai augančioje lengvųjų motociklų iki 125 kub. cm kategorijoje.

„Ne vienas motociklų pardavėjas pripažįsta, kad galimybė vairuoti motociklą iki 125 kub. cm. išklausius neilgą mokomąjį kursą vairavimo mokykloje ir turint B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, Lietuvos motociklizmui buvo gaivaus oro gūsis, tad pajusti malonumą važiuoti motociklu atsiranda vis daugiau norinčiųjų“, – sako vienas iš komisijos narių, žurnalistas Marius Eidukonis.

Tapti geriausiu minimoje kategorijoje jau dabar pretenduoja prieš keletą metų didžiausioje pasaulio motociklų parodoje EICMA debiutavęs ir daug susidomėjimo sulaukęs „Italjet Dragster“. Jam konkurenciją sudarys motociklizmo istorijos legenda „Vespa“ ir savo vietą po saule bandantys atrasti „Mutt“ bei „Keeway“ modeliai.

Atėjo elektrifikacija

Labai intriguojanti ir elektrolerių/elektrociklų klasė. Joje kol kas užsiregistravo trys dalyviai.

„Iš kasmet organizuojamo „Lietuvos metų automobilio“ konkurso matome, kaip sparčiai didėja elektromobilių pristatomų konkurse skaičius, panašu, kad ne išimtis ir „Lietuvos metų motociklo“ rinkimai. Elektrifikacija ateina ir į šią sritį, tik gal ne tokiais plačiais žingsniais, kaip į automobilių pasaulį“, – sako konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos narys Jurgis Paplaitis.

Į geriausio elektrinio motociklo titulą pretenduoja „Super Soco CPX“, „Silence S01“ ir praėjusį lapkritį parodoje EICMA debiutavęs naujas CFMOTO produktas „ZEEHO AE8 S+“.

Galvosūkis tarp legendų

Įtemptas galvosūkis komisijos laukia renkant geriausią „Adventure“ klasės motociklą, nes tarp šios grupės dalyvių visiems gerai žinomi ir pripažinti vardai – „Ducati Multistrada“, ir galingoji jos keturių cilindrų versija „V4S“, aprūpinta 1198 kub.cm varikliu, ir mažesnioji sesė su „V2S“ dvicilindriu varikliu, kuris montuojamas ir į kitą konkurso dalyvį „Ducati Desert X“.

„Adventure“ klasės kategorijoje ir naujoji „Honda XL750 Transalp“ bei „KTM 890 Adventure R“, „Husqvarna Norden 901“, Lietuvoje nemenką gerbėjų būrį turinti „Yamaha Tenere“ ir naujas žaidėjas rinkoje „Moto Morini X-Cape“.

Ne ką prasčiau atrodo ir baikerių pamėgtų čioperių kategorija. Joje ne vienas legendinio „Indian“ motociklo modelis, „Honda“, naujasis „Royal Enfield Supermeteor 650“, kurio oficialus pristatymas įvyko praėjusių metų EICMA parodoje.

Šioje klasėje yra ir brangiausias ir prabangiausias konkurso dalyvis „Indian Pursuit Dark Horse“. Konkurse dalyvaujančio motociklo vertė beveik 35 tūkst. eurų. Pigiausias konkurse dalyvaujantis motociklas – „Keeway Vieste 125“.

Gatvės („Street“) motociklų kategorijoje konkurso komisija susipažins su Lietuvos rinkoje debiutuojančiais „Brixton“ markės motociklais, kuriems reikės atlaikyti gerai rinkoje žinomų konkurentų „Ducati“, „Honda“ ir „Indian“ konkurenciją.

Pirmą kartą Lietuvoje

Konkursas „Metų motociklas 2023“ Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Gegužės 3-ąją, akimirką prieš oficialų visos Lietuvos motociklininkų sezono atidarymą laukia konkurso startas.

Anot J. Lengvino, motociklų entuziastams sekti šį konkursą turėtų būti itin įdomu pirmiausia dėl gausybės informacijos apie naujausius motociklų modelius.

„Jokia paslaptis, kad dažniausiai norint rasti gilesnių įžvalgų šia tema, informacijos reikia ieškoti ne lietuvių kalba. Nuo šiol šią problemą išspręs „Metų motociklo“ konkursas. Esu tikras, kad temos, kuriomis kalbėsime, bus įdomios ne tik užkietėjusiems motociklininkams, bet ir tiems, kurių santykis su šia transporto priemone dar neužsimezgė“, – tiki pašnekovas.

Konkursui įsibėgėjus, gegužės viduryje profesionali komisija rinksis į net kelias dienas vyksiančius bandymus. O kuris modelis taps geriausiu, kas laimės kitose kategorijose, paaiškės jau gegužės 25 d.