Metų motociklas

Pasidalino, kaip galima išsirinkti patį geriausią motociklą: receptų yra ne vienas

Ar įmanoma atrasti idealų motociklą? Į tokį klausimą bando atsakyti pirmąkart Lietuvoje organizuojamo konkurso „Metų motociklas 2023“ komisijos nariai, kuriems teko nelengva užduotis – iš 38 konkurse esančių labai skirtingų modelių išrinkti geriausius. Ir panašu, kad tai, kas yra idealu, gali labai skirtis.

Vienuolika konkurso komisijos narių, tarp kurių ir policijos pareigūnai, ir motociklų sporto meistrai, ir keliautojai, ir žurnalistai, net kelias dienas vis lankėsi motociklininkams skirtos aprangos gamintojos, bendrovės „Pando Moto“, naujuose namuose. Ukmergės gatvėje Vilniuje duris atvėręs salonas trumpam buvo tapęs bandymų stovyklos baze, mat čia buvo atvežti visi konkurse dalyvaujantys modeliai. Užsuko čia ir galybė konkurso svečių, panorusių užsėsti ant vieno ar kito plieninio žirgo.

Tobulo sukurti neįmanoma

Aidas Bubinas, konkurso komisijos narys, keliautojas ir operatorius, gali pasigirti tuo, kad turi net tris jo užpakalio įvertinimus. Tiksliau, tris sertifikatus, jog oficialiai yra „Geležinė subinė“ (angl. „Iron Butt“). Toks sertifikatas vienos JAV motociklininkų organizacijos išduodamas tuomet, kai įveikiamas nurodytas atstumas per nurodytą laiką motociklu.

„Žemiausias slenkstis norint tapti nariu yra 1000 mylių (apie 1600 km) per vieną parą. Šį atstumą yra įveikę nemažai lietuvių. Aukščiausias laiptelis yra 100 tūkst. mylių (apie 160 tūkst. km) per vienerius metus, maždaug 500 km per dieną“, – ypatingo titulo gavimo subtilybėmis dalinosi A. Bubinas.

Būtent įvairiais motociklais užgrūdinta sėdimoji jo kūno dalis bei sukaupta patirtis atvedė keliautoją į konkurso komisijos narių gretas. Ir paklaustas, koks motociklas yra tobulas, jis papurtė galvą.

„Tikriausiai neįmanoma sukurti tobulo motociklo. Nes kas vienam tobula, kitam gali visai netikti. Yra konkurse tokių, kurie netoli tobulumo pagal mano važinėjimo pobūdį – jei juos visus sujungtume į vieną, būtų dar geriau“, – pasakojo A. Bubinas.

Paklaustas, kaip vertina kiekvieną motociklą, konkurso komisijos narys išdavė, kad susidarė sau vertinimo lentelę su galybe kriterijų, o šiuos dar išreitingavo pagal svarbą.

„Po kiekvieno važiavimo atsisėdu, susirašau balus nežiūrėdamas į kitus modelius. Žinoma, tai subjektyvus vertinimas. Bet sudėjus visus komisijos vertinimus, iš kalno subjektyvių nuomonių bus viena objektyvi“, – pabrėžė pašnekovas.

Nelengva užduotis

38 konkurso dalyviai – nelengva užduotis net greičiausiam Lietuvos plento žiedo motociklininkui ir ne vieno rekordo motociklu autoriui Šarūnui Pladui. Tapęs komisijos nariu jis pasidalino, kaip stengiasi atrasti, koks modelis vertas patekimo į finalą.

„Stengiuosi nesiblaškyti tarp kategorijų. Kelioniniai, „Street“ ir taip toliau – bandau visus vienos kategorijos vieną paskui kitą, šitaip lengviau atrasti grupės lyderius“, – aiškino jis.

Žiūri ten, kur nežiūri kiti

Darius Rekašius, motociklininkų bendruomenei geriau pažįstamas kaip Moto Guris, išsidavė, jog vertindamas motociklus turi ypatingą metodiką.

„Dauguma žiūri viršų: kaip vairas, kaip bakas, kaip rankenėlės. O aš žiūrėjau ten, kur niekas nežiūri, kišau kamerą po motociklo degalų baku, po varikliu, tarp šakės. Taip matai, kaip motociklas pagamintas, kaip suvirintas, kokie varžtai naudojami – čia yra mano arkliukas“, – dalinosi Moto Guris.

Tiesa, tokie griežti bandymai ir patikros davė nelauktą vaisių. Komisijos narys prisipažino kaip reikiant nustebęs, mat visi gamintojai, pasak jo, pagaliau išmoko pagaminti motociklus.

„Visi dabar vienodai geri“, – juokėsi jis.

Reikia emocijų

Į šalčiausią gyvenamą tašką Žemėje motociklu nukeliavęs ir vairavęs plieninį žirgą esant didesniam nei 50 laipsnių šalčio speigui keliautojas Karolis Mieliauskas – taip pat „Metų motociklo 2023“ komisijos narys. Jis sakė, jog kriterijų ieškant geriausiojo, labai daug, bet kai kas bendra visiems modeliams.

„Mes dažnai su šypsena sakome, kokią emociją suteikia motociklas. Ir tai yra labai asmeniniai dalykai, bet teikiama emocija – labai svarbu“, – kalbėjo jis.

Anot K. Mieliausko, žinoma, svarbūs techniniai aspektai, bet jam asmeniškai tikrai ne paskutinėje vietoje yra ir motociklo grožis.

„Kitaip tariant, gali būti labai geri komponentai, labai galingas, bet jeigu ne itin gražus, tai, tikriausiai, bus ne mano pasirinkimas“, – prisipažino K. Mieliauskas.

Nustebino latvius

Apžiūrėti Lietuvos „Metų motociklo 2023“ parko užsuko ir Valdis Melderis – Latvijos „Metų motociklo“ konkurso komisijos narys. Jis neslėpė, kad faktas, jog konkurse dalyvauja net 38 modeliai, išties stebina.

„Tiek daug dalyvių organizuojant renginį pirmą kartą – tai kažkas, ko turime išmokti ir mes“, – sakė jis.

Paklaustas, koks yra jo būdas atrasti patį geriausią motociklą konkurse, V. Melderis pabrėžė, jog gerų ar blogų motociklų nėra.

„Kiekvienas motociklas yra skirtas kažkam ir turi savo konkrečią paskirtį. Ir tokiame konkurse gerai, kad gali atkeliauti, išbandyti ir iš visų motociklų rasi vieną, du, tris, gal dešimt tokių, kurie atitiks poreikius“, – tikino jis.

Finalas – po mažiau nei savaitės

Komisijos nariams ateinančios dienos nebus pačios lengviausios, mat teks išrinkti, kurie modeliai iš 38-ių pateks į finalą.

Jau gegužės 25-ąją iškilmingame apdovanojimų vakare, kuris vyks buvusiame Vilniaus taksi parke visiškai neseniai duris atvėrusiame „Auto muziejuje“, bus įvardinti konkurso nugalėtojai.

Šiemet konkurse dalyvauja šie motociklai ir motoroleriai (abėcėlės tvarka):

„Brixton Cromwell 1200“
„Brixton Crossfire 125“
„Brixton Crossfire 500 XC“
„CFMOTO 300CL-X“
„CFMOTO 700CL-X Sport“
„CFMOTO 800MT Touring“
„Ducati Desert X“
„Ducati Monster SP“
„Ducati Multistrada V2S“
„Ducati Multistrada V4S“
„Honda CB750“
„Honda ADV350“
„Honda CMX1100 Tour DCT (Rebel)“
„Honda NT1100 DCT“
„Honda XL750 Transalp“
„Husqvarna Norden 901 Expedition“
„Husqvarna Svartpilen 125“
„Indian Motorcycle Challenger Dark Horse“
„Indian Motorcycle Chief Dark Horse“
„Indian Motorcycle FTR1200S 2022“
„Italjet Dragster“
„Keeway Vieste 125“
„KTM 1290 Super Adventure S“
„KTM 890 Adventure R“
„Moto Morini X -Cape“
„Mutt Razorback“
„Piaggio Vespa Primavera“
„Royal Enfield Classic 350“
„Royal Enfield HNTR 350“
„Royal Enfield Supermeteor 650“
„Silence S01“
„Super Soco CPX“
„Sur Ron Light Bee X“
„SWM SIX6 500“
„Yamaha MT-07 Pure“
„Yamaha Tenere 700“
„Yamaha XSR125“
„ZEEHO AE8 S+“