Motociklai daugeliui asocijuojasi su nežabota laisve. Tiesa, prie žodžio laisvė reikėtų pridėti ir žvaigždutę, mat sąlygų, kada išties galima mėgautis važiavimu, yra ne viena. Pavyzdžiui, viena iš jų yra tinkama oro temperatūra. Tik kitaip, nei neretai įsivaizduojama, kad motociklu geriausia važiuoti, kai šilta, sako specialistai, užtenka paprasčiausiai tinkamai pasirinkti aprangą.
Pagal Kelių eismo taisykles (KET), Lietuvoje motociklų sezonas prasideda kovo 1-ąją, o baigiasi – lapkričio pabaigoje. „Ne ant popieriaus“ realybė kitokia: motociklininkai į gatves išvažiuoja nutirpus sniegui ir termometrų stulpeliams pasiekus teigiamos temperatūros zoną, o į garažus motociklai pastatomi gerokai anksčiau nei iškrenta pirmosios snaigės. Situaciją pakeisti galima gana paprastai, tiki prie pirmojo Lietuvos „Metų motociklo“ konkurso prisidėjusi „Pando Moto“ kompanija.
Kaip skiriasi apranga
Eimantas Marcevičius, „Pando Moto“ mažmeninės prekybos vadovas, įsitikinęs, jog turint tinkamą aprangą, motociklų sezoną Lietuvoje išties įmanoma išplėsti iki ribų, kurias nurodo KET. Pasak jo, svarbu suvokti, kad skirtingiems orams yra skirti skirtingi ir drabužiai.
„Dažniausiai skiriasi medžiagos. Šiltam orui naudojami lengvesni audiniai, bet jie yra lengviau pažeidžiami. Tokių padarinių mes vengiame, todėl naudojame audinius, savo sudėtyje turinčius UHMWPE (angl. Ultra high molecular weight polyethylene) elementą“, – pasakoja aprangą motociklininkams gaminčios įmonės atstovas.
Minėtą junginį savo sudėtyje turinti medžiaga itin patvari, o taip pat turi ir vėsinančių savybių. Be to, kuriant šiltajam metų laikui skirtus drabužius, naudojami ir tinkleliai su specializuotu audiniu, vadinamu „Cordura“. Toks audinys, anot pašnekovo, plačiai pritaikytas ir karinės aprangos gamyboje.
„Kai kalbame apie šaltąjį metų laiką, vyrauja lietui atsparios medžiagos, kurios taip pat nepraleidžia ir vėjo, todėl neleidžia kūnui šalti“, – aiškina E. Marcevičius.
Kaip rengtis žiemą ir vasarą
Tiesa, aprangos gamintojai ant savo produktų nerašo, kokiai temperatūrai skirti gaminiai – kur kas dažniau ant etiketės galima rasti informaciją, kokiam važiavimo stiliui skirti drabužiai. Tačiau „Pando Moto“ atstovas sako, jog įsivertinti, kas kada tinka, padeda nerašyta taisyklė.
„Jau važiavimas 10 km/val. greičiu esamą jutiminę temperatūrą sumažina vienu laipsniu“, – sufleruoja jis.
Kitaip tariant, pavyzdžiui, jei jutiminė temperatūra siekia pavasarį siekia 16 laipsnių šilumos, tai važiuojant bent 30 km/val. greičiu motociklu, kūnas jausis taip, tarsi lauke būtų 13 laipsnių šilumos.
Anot E. Marcevičiaus, rudenį ir pavasarį motociklininkui tikrai užtenka trijų aprangos sluoksnių. Reikia kokybiškų apatinių drabužių, taip pat vidurinio sluoksnio ir viršutinių, lauko, drabužių su pašiltinimu. Taip pat – ir žieminių pirštinių.
„Nepamaišytų ir motociklas su šildomomis rankenėlėmis“, – šypsosi jis.
Vasarą atvirkščiai – sluoksnių norisi kuo mažiau ir rinkoje tikrai yra užtektinai tinkamų gaminių.
„Mano mėgstamiausias drabužis iš „Pando Moto“ asortimento vasarai yra „Shell UH 3“.
Užsidedi jį, marškinėlius ant viršaus ir važiuoji“, – juokiasi jis.
Ir naujienas, anot E. Marcevičiaus, tikrai verta sekti, nes rinkoje nuolat atsiranda naujų audinių, kurie tampa vis plonesniais, o tuo pačiu – tvirtesniais.
Taip pat, vis daugiau drabužių tampa atsparesni drėgmei, bet tuo pačiu, apsivilkus tokį drabužį netenka jaustis lyg šiltnamyje, nes audiniai – „kvėpuoja“.