DKV LIVE metų sunkvežimis

Paaiškino, kodėl kai kada sunkvežimiai kainuoja tiek, kiek ir butas Vilniuje

Sunkvežimių kainos kartais gali nustebinti, mat kai kuriais atvejais – lengviau įpirkti butą Vilniuje nei naują, pažangiausiomis technologijomis aprūpintą sunkvežimį. Tiesa, vairuotojai juokauja, kad naujieji sunkvežimiai iš tiesų gali būti savotiškai tapatinami su nedideliais butais, mat čia jiems iš tiesų tenka gyventi.

Pavyzdžiui, „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ konkurse esantis „Ford F-Max“ sunkvežimis, galima sakyti, pigiausias iš visų dalyvių. Jo kaina siekia kiek per 100 tūkst. eurų. Tačiau toks modelis, kaip elektrinis „Scania 25P“ kainuoja kelis kartus brangiau: pigiausias modelis (su PVM) kainuoja 370 tūkst. eurų, o esančio konkurse kaina siekia net 460 tūkst. eurų. Antrasis „Scania“, turintis dyzelinę širdį, kainuoja kukliau – konkurso dalyvio vertė yra 170 tūkst. eurų. O, pavyzdžiui, elektra varomas „Mercedes-Benz e-Actros“ kainos prasideda nuo 180 tūkst. eurų.

Prioritetas – neperkaisti ir neperšalti

Profesionalus vairuotojas ir konkurso „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ komisijos narys Linas Brazauskas teigė, kad jam pradėjus dirbti tolimųjų reisų vairuotoju, nieko panašaus, kas montuojama krovininiame transporte dabar, nebuvo. Dar daugiau: kai buvo pradėti diegti pirmi komforto sprendimai, vairuotojai nesuprato, nei kas tai, nei kam to reikia. Dabar situacija kardinaliai pasikeitė: vairuotojai tampa išrankesni ir netgi darbovietę kartais renkasi pagal tai, kokį bei kokia įranga aprūpintą transporto parką turi įmonė.

„Vos pradėję dirbti mes net nežinojom, kas yra oro kondicionierius, todėl net ir per alinančius karščius stengėmės dirbti ir gyventi tokiomis sąlygomis, kokias diktavo gamta. Bet laikai pasikeitė ir dabar jau nė vienas vairuotojas neįsivaizduoja savo darbo ne tik be pagrindinio, bet ir be papildomo kondicionieriaus. Komforto įranga yra būtina, kadangi dažnai vairuotojas sunkvežimio kabinoje praleidžia daug laiko – apie mėnesį ar net daugiau. Tai reiškia, kad kabina tampa vieta, kurioje vairuotojas turi ir gyventi“, – aiškino L. Brazauskas.

Vairuotojas teigė, kad viena svarbiausių sunkvežimio salono įrangos dalių yra papildomas, vadinamasis stovėjimo, kondicionierius. Tai specialus įrenginys, kuris vėsina ar šildo orą kabinoje tuomet, kai sunkvežimio variklis būna išjungtas.

Anot „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ komisijos nario, šiais laikais toks yra kone privalomas sunkvežimyje, mat turint galimybę juo pasinaudoti, pavyksta geriau pailsėti, o dėl to vairuotojas gali ne tik saugoti savo sveikatą, bet ir turėti daugiau jėgų darbui.

„Vasarą Italijoje būna ir 40 laipsnių karščio, todėl gyventi kabinoje būtų neįmanoma. Dabar šie klausimai išspręsti gamintojo arba logistikos įmonių sumontuotais papildomais stovėjimo kondicionieriais“, – teigė vairuotojas.

Ne tik namie, bet ir mašinoje

L. Brazauskas pabrėžė, kad tai tikrai ne vienintelė įranga, kuri padeda užtikrinti gyvenimo ir poilsio sunkvežimio kabinoje kokybę. Jis atkreipė dėmesį, kad bene kiekviename sunkvežimyje yra sumontuotas šaldytuvas, o kai kuriais atvejais galima rasti ir kavos aparatą bei mikrobangų krosnelę.

„Dabar jau visų gamintojų sunkvežimiai aprūpinami šaldytuvais, kurie yra būtini. Beje, gamintojai gali sukomplektuoti visą komforto įrangą, tačiau tai gerokai padidina sunkvežimių kainą. Tad daugelis renkasi, kad tokia įranga, kaip šaldytuvas ar kondicionieriai, būtų sumontuoti gamintojo, o kita komforto įranga, kaip stovėjimo kondicionierius, kavos virimo aparatas ar mikrobangų krosnelė – įmonės“, – įžvalgomis dalijosi L. Brazauskas.

Tiesa, ne visi sunkvežimiai komplektuojami vienodai, todėl kai kuriuose gali nebūti mikrobangų krosnelės ar kito komforto suteikiančio įrenginio. Tačiau vairuotojas neslepia, kad tokios įrangos turėjimas gerokai palengvina vairuotojo kasdienybę, o kartu, ir darbo bei gyvenimo kokybę.

„Įmonės stengiasi sunkvežimius sukomplektuoti taip, kad jie turėtų kuo gausesnę įrangą. Tai labai sveikintina, nes tai taupo ir vairuotojo sveikatą, ir didina darbingumo lygį bei motyvaciją. Žinoma, ir nuovargis būna mažesnis“, – pasakojo konkurso komisijos narys.

Saugumas taip pat yra komfortas

L. Brazauskas atkreipė dėmesį, kad sunkvežimių kainą gerokai išaugina ir juose montuojamos saugumo technologijos, kurios ne tik kad neatsilieka nuo lengvųjų automobilių, tačiau kartais į sunkųjį transportą būna diegiamos anksčiau nei į įprastus automobilius.

„DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ komisijos narys tikino, kad neatsiejamomis nuo darbo tapo ne tik tokios sistemos, kaip važiavimo eismo juostoje pagalbos, bet ir avarinio stabdymo, automatinio atstumo palaikymo sistemos. Šios ypač padeda sudėtingesnėse eismo situacijose, arba tuomet, kai kiti vairuotojai neįvertina, koks turėtų būti saugus važiavimas šalia ar priešais vilkiką.

„Dabar sunkvežimiai sistemomis nesiskiria nuo lengvųjų automobilių, o tai taip pat ne tik prisideda prie saugumo, tačiau ir savotiško komforto vairuojant. Ypač patogu, kai sunkvežimis pats gali palaikyti atstumą nuo priekyje esančios transporto priemonės, taip vairavimas nevargina tiek, kiek prieš daugelį metų“, – teigė L. Brazauskas.

7 dalyviai

Naujausiomis bei pažangiausiomis saugumo ir komforto sistemomis aprūpinti ir „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ konkurso dalyviai.

Kokie sunkvežimiai bus pripažinti geriausiais, bus skelbiama jau birželio 1 dieną.

„DKV LIVE Metų sunkvežimiu 2023“ pretenduoja tapti 7 modeliai (abėcėlės tvarka):

„Ford F-MAX“
MAN TGX
„Mercedes-Benz e-Actros“
„Scania 25P“
„Scania P230“
„Volvo FH“
„Volvo FH Electric“