Komerciniai automobiliai sukurti taip, kad palengvintų kasdienį darbą, o kuris modelis šią užduotį atlieka geriausiai, kas dvejus metus aiškinamasi „Lietuvos komercinio automobilio 2024“ rinkimuose. Konkurso komisijos nariai ne tik atlieka įvairius bandymus realiomis sąlygomis, bet ir kiekvienąkart prisideda prie prasmingos iniciatyvos – „Maisto banko“ misijos padėti sunkiai besiverčiantiems žmonėms.
Akcija, tapusi tradicija
Kiekvieną dieną „Maisto banko“ darbuotojai ir savanoriai zuja po miestų prekybos centrus, rinkdami žmonėms maistą, vėliau jį veža į bazę. Ten produktai rūšiuojami ir paskirstomi tiems, kam jų labiausiai reikia, o tuomet keliauja į numatytus taškus, pas jų laukiančius žmones ir šeimas.
Valdas Valiukevičius, konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas ir rinkimų „Lietuvos komercinis automobilis 2024“ komisijos narys, teigė, kad ten dirbantiems žmonėms tenka nelengva užduotis, mat dėžės, kurias tenka kilnoti, yra sunkios, todėl darbo diena prilygsta treniruotei sporto klube. Vis dėlto patogūs ir pažangūs automobiliai šią užduotį palengvina, todėl prieš keletą metų ir gimė mintis konkursui skirtus automobilius įdarbinti ir išbandyti siekiant kilnaus tikslo.
„Savanorystė „Maisto banke“ man nėra naujiena, jau seniai prisidedu prie jų veiklos, todėl prieš kelerius metus, organizuojant „Lietuvos komercinio automobilio“ konkursą, dingtelėjo mintis, kad furgonus galime tikslingai panaudoti, o kartu ir išbandyti pačiomis realiausiomis sąlygomis. Dirbdami turime galimybę objektyviai įvertinti, kiek patogu juos pakrauti, o vėliau – iškrauti, kaip jie važiuoja ir begalę kitų dalykų“, – pasakojo V. Valiukevičius.
Šiemet prie kilnaus tikslo konkurso komisijos nariai prisidėjo įdarbindami keturis didžiausius konkurso automobilius: „Citroën ë-Jumpy“, MAN TGE 3, „Renault Kangoo Van“ ir „Toyota Proace Van“.
Darbas, įprasminantis modelių paskirtį
Ankstų rytą visi susitiko „Maisto banko“ bazėje ir, gavę kiekvienam automobiliui individualiai sudarytą maršrutą, patraukė į prekybos centrus, kurie yra sudarę sutartis su organizacija. Kiekvienoje parduotuvėje perduodamų produktų skaičius skiriasi, tad viename taške gali tekti furgoną papildyti dešimčia dėžių, o kitame – dvidešimčia. Dėžės nėra lengvos, todėl tokiomis sąlygomis paprasta įvertinti, kurį furgoną pakrauti lengviau.
Prie iniciatyvos prisidėjęs Laimonas Kamienas, konkurso komisijos narys ir UAB „Sadomaksa“ direktorius, teigė, kad komercinius automobilius išbandyti realiame gyvenime yra labai įdomu, mat šiuose modeliuose sumontuota tokia įranga, kad sėdėti prie jų vairo bene maloniau nei lengvajame automobilyje.
„Tikrai įdomu išbandyti šiuos modelius atliekant užduotis, kurioms jie ir yra skirti, o kartu padaryti gerą darbą. Praktiškai jaučiuosi net geriau nei nuosavoje mašinoje. Tai yra puikūs automobiliai, tad tikrai gera juos išbandyti. Žinoma, prisidedant prie šios iniciatyvos, yra ir blogoji pusė – pamatai, kiek visko išmetama. Todėl džiugu, kad yra tokios organizacijos kaip „Maisto bankas“, kurios kovoja su maisto švaistymu ir pasirūpina vargstančiais“, – po savanoriavimo dienos kalbėjo L. Kamienas.
Ir nors, kaip teigė pats komisijos narys, darbas prisidedant prie prasmingos iniciatyvos buvo puiki proga išbandyti didžiuosius konkurso furgonus, L. Kamienas prisipažino, jog savanorystė šioje organizacijoje sukėlė dviprasmiškų minčių, kurios mažiausiai buvo susijusios su automobiliais.
„Visą dieną galvojau apie neteisingą ir iškreiptą pasaulį: vieni žmonės turi tiek, kad nesugeba suvartoti, o kiti neišgali nusipirkti. Ir kokie milžiniški kiekiai maisto yra paliekami! Šioje iniciatyvoje dalyvauju ne pirmą kartą, nes ši realybė mane labai slegia. Daug galvojau apie savanorystę ir aukojimą žmonėms, kurie yra čia pat. Mes aukojame tolimiems kraštams, bet turime nepamiršti ir esančių čia pat, šalia mūsų“, – mintimis dalijosi L. Kamienas.
Geriausią rinks iš trylikos dalyvių
Vis dėlto, paklausti, kokį įspūdį po tokios dienos paliko automobiliai, komisijos nariai teigė, kad gamintojų siūlomas komercinis transportas iš tiesų džiugina, mat automobiliai manevringi, kraulūs ir patogūs tiek vairuoti, tiek atlikti kitas darbo funkcijas.
Šiemet „Lietuvos komercinio automobilio 2024“ rinkimuose iš viso dalyvauja trylika modelių (abėcėlės tvarka):
- „Citroën Berlingo“
- „Citroën ë-Jumper“
- „Ford Ranger Raptor“
- „Ford Tourneo Courier“
- MAN TGE 3
- „Mercedes-Benz Vito“
- „Peugeot Expert“
- „Peugeot Rifter“
- „Renault Kangoo Van“
- „Renault Trafic Van E-Tech“
- „Toyota Proace Van“
- „Volkswagen Amarok“
- „Volkswagen ID. Buzz Cargo“
Visus šiuo modelius komisija jau išbandė per įvairius testus, o kas taps verčiausias geriausiojo vardo ir laimės papildomas nominacijas, paaiškės gegužės 29-ąją, rinkimų finalo metu.