Netikėtais užmojais garsėjantys Lietuvos žurnalistų autoklubo nariai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas šventiniu laikotarpiu dar kartą sugebėjo visus nustebinti.
Nepabūgę kone be perstojo žyrančio sniego, žinomi vyrai per parą aplankė 50 skirtinguose miestuose ir miesteliuose tviskančių kalėdinių eglių. Pastarasis jų pasiekimas – naujas Lietuvos rekordas.
Keliautojai per maždaug 24 valandas iš viso įveikė daugiau nei 1000 kilometrų. Užduotį labai palengvino pasirinktas automobilis – visai neseniai į šalį atkeliavęs naujos kartos „Ford Ranger Raptor“.
Lankė ir atokesnes vietas
Įspūdinga variklio trauka drauge su važiuoti bekele pritaikytomis masyviomis aukšto profilio 285/70 R17 dydžio padangomis leido V. Miliui ir A. Bubinui užtikrintai jaustis bet kokiomis sąlygomis.
Vyrai aplankė netgi Rambyno regioniniame parke augančią Raganų eglę, kuri šakojasi į 18 kamienų. Kelias link šio gamtos paminklo nebuvo nuvalytas, tačiau vairuojant „Ford Ranger Raptor“ tai nesukėlė jokių nepatogumų.
Gruodžio 13-ąją, antradienį, prieš vidurdienį startavę keliautojai pasikeisdami pikapą vairavo visą parą. Kalėdų eglės pastaraisiais metais šalyje kelia didžiulį visuomenės susidomėjimą, tačiau, anot V. Miliaus, visas dėmesys nukrypsta į didžiųjų miestų šventines dekoracijas. Siekdami rekordo, jie stengėsi aplankyti ir mažesnių miestelių žaliaskares ir taip atskleisti jų įvairovę.
„Didiesiems miestams varžantis, kurio iš jų kalėdinė eglė gražesnė, visos kitos gyvenvietės lieka tarsi pamirštos. Ne visos savivaldybės joms gali skirti įspūdingus biudžetus, tačiau ir bendruomenės narių pastangomis papuoštos eglutės gali būti labai dailios. Tai teko stebėti ir ankstesniais metais lankant mažesnius miestelius“, – kalba keliautojas.
Gausiai kelionės metu dribęs sniegas iššūkius mėgstantiems vyrams pernelyg netrukdė. Keliautojai juokauja, jog įveikti visą maršrutą važiuojant švaria asfalto danga būtų buvę pernelyg nuobodu.
„Vairuodamas tokį automobilį visuomet jautiesi užtikrintai. Ir visai nesvarbu, kad už lango šėlstanti pūga sijoja sniegą ir pusto kelius. Pernelyg nesukdamas galvos gali patekti tiksliai ten, kur tau reikia“, – dėsto V. Milius.
Suteikė pagalbą kitiems
Per automatinę 10 laipsnių pavarų dėžę visiems ratams perduodama trauka leistų su „Ford Ranger Raptor“ tempti iki 2,5 tonos sveriančią priekabą. Keliautojams to neprireikė, tačiau jie buvo bet kuriuo metu pasirengę suteikti pagalbą į keblias situacijas kelyje patekusiems vairuotojams.
„Tam buvome labai gerai pasiruošę – krovinių skyriuje turėjome pačią rimčiausią tempimo virvę. Tokios pat naudojamos ir Dakaro ralio maratono smėlynuose įklimpusiems žiūrovų ar žiniasklaidos atstovų automobiliams ištempti. Tai ne tas atvejis, kuomet viską pamiršę siekėm rekordo: nedvejodami sustodavome padėti visiems, kuriems to tikrai reikėjo“, – tikina V. Milius.