DKV LIVE metų sunkvežimis

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimuose vilkikas, kurį atpažinti galima net užsimerkus

By 2021-04-20 28 balandžio, 2021 No Comments

Pakanka uždengti ant vilkiko „kaktos“ sumontuotą kompanijos logotipą ir klausimą – „kurio gamintojo fabrike gimė šis automobilis?“ – drąsiai galima uždavinėti „Auksinio proto“ superfinale. Reikalas tas, kad dėl griežtai apibrėžtų didžiausių leistinų gabaritų ir siekio maksimaliai efektyviai išnaudoti krovinių gabenimui skirtą darbo įrankį, visos Europos keliais važinėjančios sunkiasvorės mašinos panašios kaip pastilių „Tic-Tac“ dėžutės. Yra tik viena išimtis, vardu „Mercedes-Benz Actros“.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkurso dalyvį nuo kitų pretendentų atskirtų net silpnaregis ar technika visiškai nesidomintis žmogus, nes kol kas tai vienintelis vilkikas, turintis galinio vaizdo kameras vietoj įprastų išorinių galinio vaizdo veidrodėlių.

Ir tai tikrai nėra pigus rinkodaros meistrų triukas, kuriuo bandoma suteikti išskirtinumo. Šis sprendimas radikaliai pakeitė net keletą dalykų. Pirmiausia – apžvelgiamumas iš vairuotojo vietos tapo nepalyginamai geresniu, nes įprastos pagrindinių šoninių ir plataus kampo veidrodėlių „kekės“ užima daugiau vietos nei kelioniniai lagaminai, kuriuos leidžiama pasiimti į lėktuvo saloną. Juos pakeitus vaizdo kameromis, „A“ statramstis regos lauką susiaurina ne daugiau nei lengvajame automobilyje. Viena vertus, tai lemia stipriai geresnes aerodinamines savybes, tačiau gerokai svarbiau yra skaitmeninėmis technologijomis sukuriamas kokybiškai naujas saugos lygis.

Maksimalus saugumas

Tarkim, jei lenkimo metu lėčiau judančio sąstato vairuotojas dėl kokių nors priežasčių nusižengia nerašytoms taisyklėms ir šviesų mirktelėjimu nepraneša apie galimybę grįžti į dešiniąją eismo juostą, įvertinti atstumus ir manevro riziką padeda būtent šios kameros bei „Sideguard assist“ sistema, skenuojančios aplinką per visą sąstato ilgį. Kad ir kokį antstatą temptų vilkikas, tai minimizuoja incidentų riziką su „aklojoje“ zonoje esančiais dviratininkais ar pėsčiaisiais. Be to, tai leidžia išvengti smūgių švartuojantis prie rampos – priartėjus prie jos optimaliu atstumu vairuotojas gauna atitinkamą informaciją

Kameros ypač palengvina manevravimą ankštose erdvėse ar įveikiant aštresnius posūkius, nes vairuotojams nereikia persisverti iš savo darbo vietos, kad pamatytų ar puspriekabės ratai neužlips ant kelkraščio bordiūrų. Taip taupomos ir padangos, ir nervų ląstelės.

Kita sritis, dėl kurios šią inovaciją renkasi net konservatyvių pažiūrų vežėjai, galimybė žymiai efektyviau rūpintis krovinio saugumu poilsio metu. Vairuotojui nereikia keltis ir atitraukti užuolaidų norint dirstelėti, kas vyksta aplink puspriekabę: ar niekas nebando patekti prie krovinio, ištuštinti degalų baką ir pan. – norimas vaizdas pateikiamas 15 colių ekranuose, sumontuotuose ant priekinių statramsčių, spustelėjus atitinkamą mygtuką ir aktyvavus kameras, turinčias naktinio matymo funkciją.

Emocijoms vietos nedaug

Mercedes-Benz Actros“ yra „premium“ klasės vilkikas, tačiau kitaip nei lengvųjų automobilių rinkoje garsus vardas savaime kalnų neverčia. Laikai, kai vairuotojai savo darbdaviams keldavo ultimatumus – „ateisiu dirbti, jei galėsiu vairuoti „Mercedes-Benz, Volvo, Scania“ – jau seniai praeityje.

Susitikimuose su transporto kompanijų vadovais reikia kaskart be jokio gražbyliavimo įrodyti, kokie techniniai sprendimai kokią pridėtinę vertę sukuria, kaip padidina darbo efektyvumą, saugumą, įmonės konkurencingumą ir t. t. Emocijoms čia vietos labai nedaug, o dažniausiai jų apskritai nėra, todėl faktas, kad toli gražu ne pačią pigiausią techniką renkasi tokia dalis rinkos, kalba pats už save“, – pastebi „Veho Lietuva“ pardavimo atstovas Vilniaus regione Ramūnas Muračiovas.

Degalų sąnaudos sumenko 15 proc.

Šis „Actros“ nuo 2011-ųjų kone kasmet sulaukdavo svarbių patobulinimų, o 2018-aisiais patyrė tokių revoliucinių atnaujinimų, kad specialistai jį priskyrė antrąjį (iš šiuo metu klasifikuojamų šešių) autonominio vairavimo lygį pasiekusios technikos klubui. Nepaisant to, kad kabinos išplanavimas beveik nepasikeitė, dabartinė vilkiko versija pristatoma kaip „nauja“, apdovanota dirbtiniu intelektu: sugebanti be vairuotojo įsikišimo reikiamu greičiu judėti sava eismo juosta, skenuoti aplinką, reaguoti į gresiančias avarines situacijas ir adekvačiai reaguoti.

Kalbant apie kitas esmines technines charakteristikas, paverčiančias „Actros“ vienu geidžiamiausių vežėjų darbo įrankių, R. Muračiovas atkreipia dėmesį į jėgos agregatų evoliuciją.

Variklių darbiniai tūriai liko beveik nepakitę, tačiau bloko forma iš V6 ar V8 transformavosi į L6. Tai padėjo įveikti „Euro 6“ reikalavimus, nes cilindrus surikiavus į eilę atsirado galimybė montuoti teršalus neutralizuojančius įrenginius. Nors jie taip pat naudoja nemažai energijos, visgi patobulinimų visuma leido vidutines degalų sąnaudas sumažinti iki 15 proc.“, – akcentuoja „Mercedes-Benz“ atstovai.

Siekti maksimaliai efektyvaus degalų naudojimo „Actros“ vairuotojui padeda „Predictive Powertrain Control“ sistema, kurią „Daimler“ naudoja jau nuo 2014-ųjų ir nuolat tobulina. Ši sistema palydoviniu ryšiu kaupia visą informaciją apie detaliausias kelio charakteristikas, posūkių aštrumą, įkalnių ir nuokalnių statumą bei ilgį, netgi žiedinių sankryžų diametrą, todėl parenka patį efektyviausią važiavimo režimą. Vairuotojui tereikia stebėti situaciją ir reaguoti į besikeičiančias aplinkybes.

Dar viena išmanioji sistema „Fleetboard“ – nuolat palaikomas ryšys su vilkikų duomenų baze, leidžiantis atsakingiems įmonės žmonėms analizuoti visus svarbiausius automobilio eksploatavimo parametrus, pradedant oro slėgiu padangose ir baigiant duomenimis apie atskirų agregatų būklę.

Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis

Naujasis „Mercedes-Benz Actros“ yra vienas iš pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • Ford F-Max“

  • Iveco S-way“

  • MAN TGX

  • Mercedes-Benz Actros“

  • Scania R“

  • Scania S“

  • Volvo FH“

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.