Metų motociklas

„Metų motociklas 2024“: kaip balsavo Jurgis Paplaitis?

Automobilių ir motociklų apžvalgininkas Jurgis Paplaitis sukaupęs ilgametę patirtį bandydamas techniką. Konkurso komisijoje jis – antrus metus iš eilės.

Balsuodami už geriausius 7 motociklus, konkurso komisijos nariai turi išdalinti 25 balus. Daugiausiai vienam motociklui galima skirti 10 balų.

Štai, kaip savo balus paskirstė J. Paplaitis.

4 balai – „BMW R 1300 GS“

Puikus motociklas tolimoms kelionėms, nėra jokių abejonių dėl pažangios techninės įrangos, komfortą didinančios reguliuojamo standumo pakabos ir „Telelever“ priekinės svirties.

Bet būtent man čia to komforto ir buvo gerokai per daug net ir pasirinkus sportiškiausią „Dynamic“ režimą – už tokią kainą (28 351 eurą) norisi gerokai didesnio nustatymų diapazono, o ne tik tokio, kuris geriau atrodo bavarų inžinieriams.

5 balai – „CFMOTO 800MT Explore“

Už 11 990 eurų gauni ne tik pilnavertį kelioninį motociklą su dėžėmis, bet ir su milžinišku ekranu su telefono sąsaja.

O dar jis turi bendroje su KTM gamykloje gaminamą variklį, gamintojas seniai žinomas keturračių rinkoje, tad ir mažiau abejonių, kad bus problemų su aptarnavimu ar dalimis. Bet kokiu atveju, motociklas atrodo visa galva aukščiau nei kiti kinų motociklai.

2 balai – „Ducati Diavel V4“

Galingiausias (168 AG) ir vienas brangiausių konkurse (26 790eurų) motociklas yra greičiau galingas rodsteris nei kruizeris.

Sėdi parietęs kojas, palinkęs į priekį ir apsižergęs V4 motorą – greičiausiai skirtas tiems, kas nori efektingai tarsi iš futuristinio filmo atrodančio sportinio motociklo.

Įvaizdžio reikalas, taip pat adrenalino, kurio čia netrūksta, generatorius. Šiaip valdosi lengviau nei galėtum įtarti, žvelgdamas į brutalią išvaizdą.

1 balas – „Honda CB650“

„Honda CB650“ nors ir yra gana mažos kubatūros, bet turi net keturis cilindrus – unikalu šioje klasėje, tad jau vien tuo išskirtinis.
O dar „Honda“ pasiūlė naujieną – automatinę sankabą. Rankenėlė yra, bet kaip su „quickshifter“ galima pavaras perjunginėti be jos.

Ir net visai sustoti, taip pat pajudėti be sankabos – mieste turėtų būti patogu. Pakaba kietoka, o tik vieną balą skyriau dėl to, kad daugiau liktų kitam „Honda“ motociklui.

8 balai – „Honda CRF1100D4 Africa Twin“

Apie modelį labai plėstis neverta – kiekvienas žino šitą vardą ir vertina motociklo universalumą.

Tiesa, man norėtųsi daugiau galios, bet 100 AG kompensuoja didelis 112 Nm sukimo momentas. Itin manevringas ir atrodo gerokai lengvesnis nei yra iš tikrųjų (253 kg), puikus bekelėje, turi reguliuojamo standumo pakabą.

Kas nori gali rinktis ir automatinę transmisiją.
Taip pat turi vis dar retai motociklų gamintojų siūlomas „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ telefono sąsajas.

Įvertinus visas šias savybes,šiame finaliniame septintuke tai yra logiškiausias pasirinkimas.

2 balai – „KTM 990 Duke“

Nenusakomai smagus motociklas, kuriuo mielai važinėčiau kasdien mieste ir už jo.
Įspūdingas valdymas, tačiau sėdėjimas kur kas patogesnis nei anksčiau pirmtako siūlytas supermoto stilius.

Jis man labai priminė turėtą „Buell Lightning 12“ motociklą, tik čia gerokai pažangesnis 124 AG motoras ir 179 kg svoris reiškia dar įspūdingesnę dinamiką ir emocijas – tokį motociklą rinkčiausi širdimi, tik gąsdina 14 980 eurų kaina.

3 balai – „Yamaha MT-09“

Manau, kad tai yra universaliausias miesto ir ne tik motociklas už įperkamą 10 831 euro kainą.

Itin smagus užmiestyje kai galima visame sūkių diapazone išbandyti trijų cilindrų 119 AG motoro galią, tuo labiau, kad ir sveria tik 177 kilogramus.

Ant motociklo labai patogu perkelti svorį posūkiuose, tad galima važiuoti itin sportiškai ir dinamiškai.

Tiesa, mieste man labiau patinka kaip veikia dviejų cilindrų motorai – jie turi daugiau charakterio ir emocijų, kai tuo tarpu trijų cilindrų variklis veikia itin tolygiai, taip pat atleidus akceleratorių yra gana stipriai stabdomas, ko ne visada norisi (pavyzdžiui, riedant tiesiai).

„Apskritai, šitame septynete yra tik du mano siūlyti finalo motociklai – prioritetą teikiau aktualiam ir universaliam „adventure“ motociklų tipui.

Man labiausiai patikęs motociklas buvo „Moto Guzzi Stelvio“, kurį tiek rinkčiausi sau, tiek ir rekomenduočiau bet kam, kas nori ne tik gero kelioninio motociklo, bet ir unikalaus charakterio su tik jam būdingomis savybėmis – kito tokio tiesiog nėra.

Na, o jei žiūrėti iš praktiškesnės pusės (ir išleidžiant mažiau pinigų), tai čia mano pasirinkimas būtų „Suzuki VStrom 800DE“ – kainuojantis 12 480 eurų, tai yra racionaliausias pasirinkimas iš visų 30 konkurse dalyvavusių motociklų“, – sako J. Paplaitis.