„Viskas kas yra parašyta žemiau yra mano asmeninė nuomonė, kuri gali nesutapti su kitų komisijos narių nuomone“, – perspėja Aidas Bubinas, keliautojas, operatorius ir nepailstantis Ukrainos karių rėmėjas.
Metų motociklu tapo „Honda CRF1100D4 Afrika Twin“. Kodėl? Kaip? Ir kiti panašūs klausimai kankina ne vieną motociklų vairuotoją.
Kiekvienam, kuris bent šiek tiek domisi motociklais ir motocikliniu gyvenimu, klausimų, kodėl išrinktas būtent šis motociklas, greičiausiai, nekyla. Tiems, kas domisi motociklais tik portalų komentatoriaus lygiu, paaiškinsiu. Šis motociklas išrinktas todėl, kad visų komisijos narių sprendimu jis pateko į geriausių septynetą, o finale, suskaičiavus visus komisijos narių skirtus balus, jis jų pelnė daugiausiai. Ar jis pats geriausias? Nebūtinai geriausias visiems, bet dauguma padarė tokį sprendimą ir tokia yra demokratijos kaina.
Patį geriausią išrinkti lengva tik tiems plunksnos riteriams, kurie niekada to nebandė daryti ir kuriems pats geriausias tas, su kuriuo važiuoja, arba tas, kurį norėtų nusipirkti, bet kol kas negali. Lyrinis nukrypimas į šalį. Kurie batai yra geresni? Aukštakulniai, futbolo ar krepšinio bateliai? Atsakymas labai aiškus ir lygiai toks pats, kaip ir su motociklo rinkimu. Tie batai, arba tas motociklas, kuris tam tikslui tinka labiausiai, kurį galima įsigyti už prieinamą kainą ir gal atrodo gražiai. Tik, kitaip nei su batais, motocikluose yra kur kas daugiau faktorių, galinčių lemti pasirinkimą.
Visus vertinimus mes darome per savo patirčių prizmę, o patirtys pas visus labai skirtingos. Puiku, kad visi komisijos nariai yra labai skirtingų pomėgių ir patirčių, ir puiku, kad visus mus vienija motociklai. Tiek privačiuose pokalbiuose, tiek oficialiai visuomet tvirtinu, kad mano pasirinkimą didesne dalimi lemia mano patirtys važiuojant ilgus atstumus.
Mano pasirinkimas:
„CFMOTO 800MT Explore“ – 6 balai
Už 11900 eurų jūs gaunate 230 kilogramus sveriančių 90 arklių, sukištų į 800 kubinius centimetrus. Taip pat KYB amortizatorius, J. Juan stabdžius, padangų slėgio daviklius, priekinius ir galinius LED žibintus, apsauginius lankus ir ant jų sumontuotus papildomus LED rūko žibintus, TFT spalvotą liečiamą prietaisų skydelį, „Bluetooth“ telefono sąsają su „Apple CarPlay“, traukos kontrolės sistemą, aklos zonos perspėjimo sistemą, galinio atsitrenkimo sistemą, USB krovimo jungtį, šildomas rankenas, šildomą vairuotojo sėdynę, dugno apsaugą, pastovaus greičio palaikymo sistemą, dviejų krypčių „quickshifter“, ir daiktadėžių tvirtinimus su trimis aliuminio daiktadėžėmis.
Taip, jums nepasigirdo. Visą tai už dvylika tūkstančių eurų. Šiais metais tai mano pasirinkimas numeris vienas dėl geriausio kainos ir kokybės santykio.
„Honda CRF1100D4 Africa Twin“ – 5 balai
Ar kažkas labai kardinaliai pasikeitė nuo ankstesnio „Africa“ modelio? Ne! Kaip sakoma, kam keisti, jei viskas veikia puikiai. Asmeniškai man nepatinka abiejų ratų sumažėjimas lyginant su ankstesniu modeliu, kas rodo gamintojo viziją motociklą naudoti labiau keliui nei lengvai bekelei. Deja, bet Europoje sparčiai mažėja vietų, kur gali nulipti nuo asfalto. Ir „Honda“ prisitaiko prie šių dienų realijų. Bet galima sakyti, kad „Africa“ ir Europoje „Africa“.
„BMW R1300GS“ – 5 balai
GS jau eilę metų karaliauja Europos keliuose. Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad būtent BMW uždavė toną motociklams skirtiems keliauti toli ir nebūtinai pačiais geriausiais keliais. Naujausias modelis ne išimtis, kliūna tik kaina, kuri (rinkimams pristatyto modelio) perkopė per 28000 eurų. Daugiau sunku prie ko prisikabinti, įskaitant ir prie „Boxer“ variklio vibracijų, kurios gerokai mažesnės ir tikrai nebeerzina. Varikliui atskiros pagyros nuo manęs. Puikiai dirba labai plačiame sūkių diapazone. Žinoma, nelieka nepastebėta žemesnė sėdėsena. BMW, kaip ir „Honda“, neketina nulipti nuo asfalto.
„Honda CB650“ – 3 balai
650 cm3 „Hondos“ variklis išvysto 95 AG ir 63 Nm sukimo momentą. Minimalistinis dizainas šio motociklo nepadaro išskirtiniu iš kitų miestui skirtų motociklų. Nenustebins jis nei visiems įprastais LED žibintais ir net „Quickshifter“ sistema, bet pabandyti jį norinčių netrūko. Ir tas „netrūko“ gal net kiek per švelniai pasakyta. „E-clutch“ – virtuali, arba elektroninė, sankaba šią „Hondą“ iškelia visa galva aukščiau kitų miesto arkliukų. Ypač tinkamas pradedantiesiams, kurie bijo užgesti bandant startuoti užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Tas negresia, nes sustojus, įjungus pirmą pavarą ir norint pajudėti iš vietos, jums tereikia sukti akseleratoriaus rankeną. Bet tai nereiškia, kad daugiau patirties turintys nepajus malonumo riedant miesto gatvėmis. Iškart noriu atsakyti į plunksnos riterių replikas: sankaba tebėra. Norite – maigykite ją į valias.
„Ducati Diavel V4“ – 2 balai
„Išdrįsk būti ryškus“ – skelbia reklaminis šūkis. Tai brangiausias šių metų konkurso motociklas ir kaina tikrai ne todėl, kad jis pats gražiausias – jis tikrai vienas geriausių ir tikriausiai vertas kiekvieno išleisto euro su sąlyga, kad jis tenkina kelionių poreikius. Mano prioritetų skalėje jis nėra pasirinkimas numeris vienas, bet turint vietos garaže keliems motociklams, šis velniūkštis gali pradžiuginti. Puikūs stabdžiai, puikus variklio darbas. Puikus pasirinkimas išdrįstantiems būti ryškiems.
„KTM 990 Duke“ – 2 balai
Nežinau, ar su manimi sutiktų Džefas Duke, bet mano galva tai vienas sportiškiausių šių metų motociklų. „Quickshifter“, pasirenkamas akceleratoriaus jautrumas, praslydimo lygis, „Launch control“, „Anti Wheelie off“ režimai daro šį motociklą patraukliu tiek mieste, tiek vingiuotais užmiesčio keliukais.
„Yamaha MT-09“ – 2 balai
Septynete nėra blogų motociklų! „Yamaha MT-09“ vienas geriausių, „naked“ motociklų. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad tai vienintelis motociklas, kuris nepateko į mano deleguotą TOP7 ir liko už jo ribų tik per vieną tašką. Bet išrinkus bendrą geriausiųjų TOP7, teko atsiversti savo vertinimų lentelę, kad ją peržvelgus parašyčiau ką nors blogo. Deja, turiu nuliūdinti, bet prisikabinti nėra prie ko. Pagal mano vertinimų lentelę, patiko tiek pakabos darbas, tiek variklio, tiek stabdžių. Ir šio motociklo nepatekimas į mano asmeninį TOP7 tik parodo, kokia intensyvi kova vyksta tarp motociklų gamintojų dėl kiekvieno kliento. „MT-09“ , kaip ir visa MT „Yamaha“ serija tikrai verta jūsų dėmesio.