DKV LIVE metų sunkvežimis

Logistikos pasaulis be vieno pavadinimo neįmanomas: „Ford F-Max“

Ar kalbant apie automobilizmo istoriją įmanoma išvengti „Ford“ vardo paminėjimo? Akivaizdu, kad ne, nes daugeliu atvejų tai beveik vienas ir tas pats. Ameriką susodinęs į lengvuosius automobilius, genialusis Henris Fordas jau po keleto metų suvokė galingesnių, ištvermingesnių, sąlyginai didelius krovinius vežti galinčių mašinų poreikį ir apie 1917-uosius pristatė „Ford Model T Truck“ – „krovininis Ford T“. Todėl žinia, kad „Ford“ vilkikas tik dabar debiutuoja Lietuvoje, gali nuskambėti kaip nesusipratimas. „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ konkursas – puiki proga paaiškinti kas iš tiesų yra kas.

Ford“ sunkvežimiai Amerikoje evoliucionavo kiek kitokiomis sąlygomis nei Senajame žemyne ir kai kurie modeliai į analogus, įprastus mūsų akiai, buvo panašūs beveik tiek pat, kiek australų ančiasnapiai į mūsiškius bebrus. Veiklą šiapus Atlanto „Ford Trucks“ nusprendė plėtoti per Turkiją, kur pusantro šimto kilometrų piečiau Stambulo nedideliame miestelyje pastatytoje modernioje gamykloje „Otosan“ pradėjo surinkinėti sunkvežimius „Ford Cargo“.

Šio modelio su keletu revoliucinių patobulinimų ir atnaujinimų epopėja, prasidėjusi 1985-aisiais vis dar tęsiasi, tačiau jis buvo orientuotas į Azijos ir Afrikos rinkas. 2016-aisiais pradėję žygį į Europą, „Ford“ strategai netrukus suprato, kad norint rimtai konkuruoti su čionykščių rinkų lyderiais reikia kitokio kalibro mašinos. Todėl 2018-aisiais į mūšį už klientus metė naują vilkiką „F-Max“, kuris su savotiška „Trojos arklio“ misija susidorojo tiesiog idealiai: jis triumfavo tarptautiniame konkurse „Truck of the Year 2019“, drauge transformuodamas vadinamąjį sunkvežimių gamintojų „didįjį septynetą“ į „didįjį aštuonetą“.

Susidūrė su iššūkiais

Lietuvoje „Ford Trucks“ atstovais tapusios įmonės „Autokurtas“ produkto vadovas Justinas Leitanas pripažįsta, kad sprendimas pradėti dirbti su visiškai nauju prekiniu ženklu atnešė nemažų iššūkių.

Nepakanka turėti techniškai pažangų sunkvežimį – gyvybiškai svarbu užtikrinti, kad jį eksploatuojančios transporto kompanijos galėtų naudotis greitai ir profesionaliai veikiančiu serviso tinklu. Bet kokia problema, trukdanti gabenti krovinius, privalo būti sprendžiama maksimaliai operatyviai. „Ford Trucks“ šiuos dalykus puikiai supranta, todėl kviesdami vežėjus susipažinti su vilkikų pasaulio naujoku, jie sparčiai augino ne tik savo „ambasadų“ skaičių, bet ir pasirašinėjo bendradarbiavimo sutartis su didžiaisiais serviso tinklais. Tokius prekinius ženklus kaip „TIP Trailer Services“ ar EBTS ko gero žino visi besisukantys šiame versle, tačiau svarstantys savo transporto parką papildyti „F-Max“ modeliais be abejonės viską labai atidžiai nagrinėja“, – pasakoja J. Leitanas.

Kita vertus, kruopštų visų detalių svarstymą ir vilkiko techninių charakteristikų lyginimą su konkurentų pasiūlymais „Ford Trucks“ vietininkai Lietuvoje laiko sau palankia aplinkybe.

Naujojo „F-Max“ kaina panaši į konkurentų, dirbančių žemų kainų lygoje, o kokybė analogiška brangesniesiems. T. y. už tuos pačius pinigus „Ford“ siūlo daugiau automobilio“, – šypsosi „Autokurtas“ produkto vadovas.

Orientuotas į vairuotoją

Kas konkrečiai turima galvoje? J. Leitano teigimu „F-Max“ yra orientuotas į vairuotojus, kurių nuomonės buvo kruopščiai analizuojamos konstruojant itin erdvią (216 cm iki lubų) kabiną. Joje trys uždaros orlaivio stiliaus 105 litrų talpos daiktadėžės (bendras asmeniniam daiktams susidėti skirtų talpų tūris siekia 700 litrų) ant galinės sienos, nesumažinančios viršutinio gulto pločio.

Apatinis gultas turi reguliuojamą galvūgalį ir čiužinį su plaunama danga. Sėdynės su oro pakaba, reguliuojamo aukščio, pasvirimo kampo, sėdimojo paviršiaus ilgio, su šildymu ir juosmens keturių lygių atrama. Kabinoje įrengtas 38 litrų talpos šaldytuvas.

Oda aptraukto vairaračio aukštis ir pasvirimo kampas reguliuojami itin didele amplitude. Ant jo sumontuoti radijo, tempomato, mobiliojo telefono ir 8 colių prietaisų skydelio informacijos ekrano valdymui skirti mygtukai. Viršutinėje prietaisų skydelio dalyje pateikiami variklio temperatūros, alyvos slėgio, degalų ir „AdBlue“ kiekio rodmenys. Vilkikas turi automatiškai įsijungiančius valytuvus ir žibintus. Vairuotojo dešinėje esančioje lenktoje konsolėje įkomponuoti jungikliai, oro kondicionavimo įrenginio valdiklis ir daugiafunkcinis 7,2 colio ekranas.

Didysis „Ford“ sunkvežimis taip pat gali pasigirti pavydėtinai gera garso izoliacija ir išmania kabinos šildymo sistema: sustojus poilsio ir išjungus variklį, jame susikaupusi kaitra panaudojama norimai temperatūrai salone palaikyti, ir tik vėliau įjungiamas autonominis šildytuvas. Tokios smulkmenos drauge su „ECO+“ režimu, atsijungiančiu generatoriumi, kintamo našumo vairo stiprintuvo siurbliu, intelektualia, prie topografinių sąlygų prisitaikančia pastovaus greičio palaikymo sistema padeda efektyviai taupyti degalus.

Testavo penkerius metus

F-Max“ komplektuojamas su 13 litrų darbinio tūrio, 500 AG ir 2500 Nm maksimaliu sukimo momentu, pasiekiamu itin plačiame (1000-1400) apsukų diapazone, „Ecotorq“ varikliu. Jame suderintos SCR ir EGR technologijos leidžia be vargo tilpti į „Euro 6d“ standartą. Vilkikas turi naujausios kartos 12 laipsnių automatinę pavarų dėžę „ZF Traxon“, o stabdymui puikiai pasitarnauja 400 kW variklio stabdys ir papildomos įrangos sąraše siūlomas 600 kW intarderis. Plati ir tiksliai sugraduota stabdymo jėgos skalė leidžia pagrindinius stabdžius naudoti tik ekstremaliam stabdymui ir galutiniam sustojimui.

Prieš pradedant serijinę gamybą europinis „Ford“ vilkikas buvo net penkerius metus intensyviai testuojamas. 233 vilkiko prototipai nuvažiavo 5 mln. mylių keturiuose žemynuose. Buvo atlikta 15 500 valandų laboratorinių bandymų, kurie apėmė ir apsaugos nuo korozijos patikrinimą, imituojant 12 metų ekstremalias sąlygas. Gamintojai suteikia „F-Max“ trejų metų garantiją be ridos apribojimo, su galimybe ją pratęsti iki penkerių metų.

Metų sunkvežimio rinkimų dalyvis

Naujasis „Ford F-Max“ yra vienas iš pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2021“ rinkimų dalyvių. Visų dalyvių pristatymas vyks balandžio 28 d., parodų centre „Litexpo“, gegužės 7-8 dienomis vyks bandymų stovykla Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, o finalas bei nugalėtojų apdovanojimas – gegužės 15 d.

Rinkimuose bus vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • Ford F-Max“

  • Iveco S-way“

  • MAN TGX

  • Mercedes-Benz Actros“

  • Scania R“

  • Scania S“

  • Volvo FH“

Visi kandidatai bus vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.

Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.