Metų motociklas

Lietuvoje kuria ypatingus drabužius motociklininkams: pasirinktos medžiagos tvirtumu lenkia net plieną

By 2023-05-15 17 gegužės, 2023 No Comments

Besirenkantys motociklą kasdienai ar net ir tie, kurie motociklu išvažiuoja gana retai, nori, kad važiuoti juo būtų patogu – nereikėtų rengtis, pavyzdžiui, vienos dalies kombinezono ar storos odos drabužių. Atrodo, galima būtų ant kasdienių drabužių užsidėti apsaugas, ir to užtektų, bet ir toks pasirinkimas verčia suraukti nosį.

Šis variantas nepatogus, nes apsaugas tenka nešiotis su savimi, o jei jos pagamintos iš plastiko, važiuojant gali braižyti ir motociklo detales. Galiausiai, vis daugiau žmonių motociklą renkasi kaip kasdienę transporto priemonę, tad norisi, jog nulipus nuo motociklo galima būtų žingsniuoti į darbą biure ar tiesiog pasivaikščioti.

Pasirodo, galvosūkis išsprendžiamas. Tačiau tam aprangos motociklininkams gamintoja „Pando Moto“ pasitelkė ypatingas medžiagas, naudojamas net karo pramonėje.

Nuo motociklo į biurą

„Visuomenė keičiasi, keičiasi ir požiūris į motociklizmą. Jeigu anksčiau vyravo įsitikinimas, kad motociklininkas visuomet važinėja tik su čioperiu, apsirengęs storos odos kelnes ir striukę ar liemenę, arba vilki sportiniam motociklui reikalingą kostiumą, tai dabar ryškėja noras turėti aprangą, kuri leistų, nulipus nuo motociklo, žingsniuoti į darbą, ar leistų patogiai pasivaikščioti mieste“, – sako aprangą motociklininkams gaminančios įmonės „Pando Moto“ vadovas Marius Bieliauskas.

„Pando Moto“ tapo ir pirmą kartą Lietuvoje vykstančio konkurso „Metų motociklas 2023“ partnere, aprengusi visus komisijos narius lietuvių sukurtais drabužiais.

M. Bieliauskas sako, kad dabar motociklininkams skirtos aprangos kūrėjai sprendžia rebusą, kaip drabužius padaryti stilingus, saugius ir funkcionalius.

„Iššūkis kyla dėl to, kad, pavyzdžiui didinant aprangos saugumą, ji darosi mažiau patogi, tad sumažėja jos funkcionalumas. Ir atvirkščiai, didinant jos stilingumą ir funkcionalumą, nukenčia jos saugumas. Tad, paprastai tariant, važiavimui motociklu skirti džinsai, bus mažiau patogūs nei tie, kuriuos nusipirksite drabužių parduotuvėje“, – teigia „Pando Moto“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad, siekiant padidinti drabužių funkcionalumą, visas „Pando Moto“ drabužiuose esančias papildomas apsaugas galima labai paprastai išimti. Tuomet drabužiai tampa dar patogesni.

Naudoja net karinė pramonė

Itin reikšmingas pokytis įvyko tada, kai gamintojai motociklinių drabužių gaminimui pradėjo naudoti kevlarą – audinį, kurio pagrindinė sudedamoji dalis yra aramidas. Tačiau dabar jis savo pozicijas dabar jau užleidžia kitiems audiniams. Priežastis paprasta – medžiaga, kurioje naudojamas kevlaras, sukuria papildomos šilumos, tad dėvinčiam tokius drabužius tai kelia diskomfortą, ypač tada, kai lauko temperatūra būna aukštesnė.

„Dabar vis dažniau savo gaminiuose naudojame itin didelės molekulinės masės polietileną. Virtęs drabužių audiniu jis vadinamas „Dyneema“. Šis audinys yra 15 kartų tvirtesnis už plieną. Jis naudojamas net naudojamas karinėje pramonėje, kai gaminamos neperšaunamos liemenės. Audinys yra itin atsparus aplinkos poveikiui, tad tokios medžiagos naudojimas drabužiuose, užtikrina, kad drabužis nebus storas, bet apsaugos jį dėvintį“, – apie drabužių rinkos naujienas pasakoja M. Bieliauskas.

Svarbiausia, jog nepaisant medžiagos tvirtumo, drabužiai iš jos puikiai tinka ir važiavimui motociklu, ir kasdieniam gyvenimui. Tą patvirtina ir vieną tokių aprangų pasirinkęs konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos narys Jurgis Paplaitis. Pasak jo, tokie drabužiai leidžia jaustis patogiai net atliekant ir kasdienius darbus, nevaržo judesių, o važiuodamas motociklu tuo pačiu jautiesi saugiai.

Tokios savybės itin svarbios visiems konkurso komisijos nariams, kurie ne tik turi užduotį išbandyti 38 „Metų motociklo“ konkurse dalyvaujančius skirtingus modelius, bet ir tą daro atitrūkdami nuo savo kasdienių darbų. Dažnam stengiantis įsprausti motociklų bandymus į intensyvią dienotvarkę tenka atrasti kelias valandas tarp darbų ir, pasivažinėjus bei užpildžius vertinimo lenteles, vėl keliauti į biurą. Tad galimybė bandyti konkurso dalyvius saugiai ir stilingai – itin svarbi.

38 modeliai

Pirmąkart Lietuvoje organizuojamame „Metų motociklo 2023“ konkurse dalyvauja 38 skirtingi motoroleriai ir motociklai, kuriuos bando 11 profesionalų, suburtų į komisiją.

Šiemet konkurse dalyvauja šie motociklai ir motoroleriai (abėcėlės tvarka):
„Brixton Cromwell 1200“
„Brixton Crossfire 125“
„Brixton Crossfire 500 XC“
„CFMOTO 300CL-X“
„CFMOTO 700CL-X Sport“
„CFMOTO 800MT Touring“
„Ducati Desert X“
„Ducati Monster SP“
„Ducati Multistrada V2S“
„Ducati Multistrada V4S“
„Honda CB750“
„Honda ADV350“
„Honda CMX1100 Tour DCT (Rebel)“
„Honda NT1100 DCT“
„Honda XL750 Transalp“
„Husqvarna Norden 901 Expedition“
„Husqvarna Svartpilen 125“
„Indian Motorcycle Challenger Dark Horse“
„Indian Motorcycle Chief Dark Horse“
„Indian Motorcycle FTR1200S 2022“
„Italjet Dragster“
„Keeway Vieste 125“
„KTM 1290 Super Adventure S“
„KTM 890 Adventure R“
„Moto Morini X -Cape“
„Mutt Razorback“
„Piaggio Vespa Primavera“
„Royal Enfield Classic 350“
„Royal Enfield HNTR 350“
„Royal Enfield Supermeteor 650“
„Silence S01“
„Super Soco CPX“
„Sur Ron Light Bee X“
„SWM SIX6 500“
„Yamaha MT-07 Pure“
„Yamaha Tenere 700“
„Yamaha XSR125“
„ZEEHO AE8 S+“

Tokia dalyvių gausa lėmė, kad komisijos nariams balsuojant ir dalinant balus iš visų dalyvių reikės išrinkti ne tik vieną patį geriausią, bet ir nugalėtojus kitose kategorijose. Pavyzdžiui, konkurse bus įvardytas geriausią dizainą turintis modelis. Taip pat – saugiausias, sportiškiausias, bus pagarsinta ir didžiausia motociklų rinkoje esanti inovacija.

Be šių nominacijų nugalėtojai bus skelbiami šiose kategorijose: „Metų iki 125 kub. cm“, „Metų elektrinis motociklas“, „Metų motociklas iki 35 kW“, „Metų miesto/klasikinis motociklas“, „Metų kelioninis motociklas“, „Metų adventure motociklas“, o geriausiam teks „Metų motociklo“ titulas. Be to, pirmąsyk Lietuvoje savo – tautos – motociklą gali rinkti ir visi internautai, užsukę balsuoti į portalą 15min.lt.

Visi konkurso nugalėtojai paaiškės jau gegužės 25 dieną iškilmingame apdovanojimų vakare.