Lietuvos metų automobilis

Kaip ir už ką balsavo „Lietuvos metų automobilio 2022“ komisija: Dainius Leonavičius

Iš viso rinkimų komisijos narys turi 25 balus, kuriuos turi padalinti 7iems finalininkams.

Dar tikriausiai nė vienuose Lietuvos metų automobilis rinkimuose nebuvo taip, kad beveik visiems finalinio septintuko modeliams norėčiau skirti po lygiai balų. Mano manymu aiškaus lyderio tarp jų nėra. Na gal šiek tiek mažiau balų duočiau „Audi e-tron GT“, kuris yra labai nišinis ir brangus, bet pelnytai pateko į septintuką dėl neeilinių techninių sprendimų, padėjusių suderinti sportiškumą ir komfortą.

O ieškant minusiukų prie kiekvieno finalininko galima būtų prisikabinti. Vieniems tai bus vieni dalykai, kitiems – kiti. Tai netradiciniai, tačiau ne itin patogūs, durelių atidarymo sprendimai („Hyundai IONIQ 5“, „Ford Mustang Mach-E“), tai sensorinių jungiklių vairuotojų darbo vietoje perteklius ar per maži lietimui jautrių valdiklių paviršių plotai („Hyundai Tucson“), tai per garsiai birbiantis variklis („Mercedes-Benz C-Class“), tai rinkimams pristatomos modifikacijos kaina („Škoda Enyaq iV“,„Audi e-Tron GT“), tai santykinai per mažas atstumas ilgoms kelionėms viena įkrova, tokiems kuriuos gamintojai gali pozicionuoti kaip šeimyninius (trys SUV elektromobiliai) ir t.t. Tačiau, tai kas vienam yra ,,svarbi smulkmena”, kitam gali pasirodyti kaip smulkmena, kuri visai neerzina, arba netgi privalumas. Bet kokiu atveju, šie minusiukai nėra tokie svarbūs, kad padėtų apsispręsti, kiek vienas 7uko modelis yra geresnis už kitą.

Elektrinė SUV’ų trijulė: „Ford Mustang Mach-E“ (3 balai), „Hyundai IONIQ 5“ (4 balai) ir „Škoda Enyaq iV“ (4 balai).

Šie trys elektriniai modeliai mano manymu – lygiaverčiai konkurentai. Tiek vidine erdve, tiek komfortu, tiek važiavimo savybėmis, tiek nuvažiuojamu atstumu viena įkrova.
„Škoda Enyaq“ iš šios trijulės išsiskiria elektros energijos vartojimo efektyvumu, ergonominiais sprendimais ir galimybe būti pigesniu (yra galimybė pasirinkti tris baterijų dydžius ir atitinkamai susikomplektuoti pigiausią variantą iš šių trijų 7uko modelių).

„Hyundai Ioniq 5“ žavi originalia, išskirtine išvaizda, salono sterilumu ir greitos įkrovos galimybe.

„Ford Mustang Mach-E“ iš jų išsiskiria pagreičio savybėmis. Taip pat ir išvaizda abejingų nepaliks.

Du konkurentai iš kol kas dar vadinamų tradiciniais varikliais varomų kompaktinių SUV segmento: „Hyundai Tucson“ (4 balai) ir „Nissan Qashqai“ (5 balai).

Abu jie, pristatyti rinkimuose, yra daliniai hibridai, taigi – su ne visai tradiciniais varikliais, bet ir ne visiškai elektriniai.

Čia mano simpatijos labiau linko prie „Nissan Qashqai“. Šis modelis neturi kažkokios labai superišskirtinės savybės, tačiau jis kaip visuma labiau subalansuotas, nei jo konkurentas. Mano manymu jis ir toliau gali vadintis etaloniniu pavyzdžiu šioje SUV klasėje. Nors „Hyundai Tucson“ viduje atrodo moderniau ir šiuolaikiškiau, bet „Nissan Qashqai“ multimedijos ir prietaisų valdymas man atrodo paprastesnis ir lengvesnis. Jame daugiau fizinių mygtukų, o ir liečiamųjų valdiklių plotas ekranuose yra didesnis, tad įjungti norimą funkciją yra lengviau ir greičiau. Ypač įvertinus standoką korėjiečio pakabą.

„Hyundai Tucson“ gali būti azartiškiau valdomas, jo pakaba labiau subalansuota geriems, lygiems keliams, o su „Nissan Qashqai“ geriau jautiesi, jei tenka nuvažiuoti nuo asfalto ant žvyro ar miško keliuke.

Vienintelis 7uko sedanas – „Mercedes-Benz C-Class“ (3balai).

Sparnuotu posakiu „mersedesas – ir Afrikoje yra mersedesas“ – taip galėčiau apibendrinti pojūčius važiuojant šiuo automobiliu. Šiuolaikiškas, modernus, komfortiškas, su puikiausia rinkimuose multimedijos sistema ir jos ekranu. Vienintelis minusas – silpniausias šio modelio gamos 1,5 l variklis (toks buvo pristatytas rinkimams), kuris prie bendro kuriamo įvaizdžio yra šiek tiek per garsus, o automatinė pavarų dėžė galėtų būti labiau su juo suderinta. Galbūt kitoks įspūdis būtų su tikru „mersedesiniu“ 2,0 l varikliu.

Elektrinė „patranka“ „Audi e-tron GT“ (2 balai).

Tai sportiškumo ir greičio elektrinis įsikūnijimas, neprarandant komforto. Važiuodamas juo nepaliauji stebėtis jo inžinierių įdiegtais sugebėjimais adaptuotis prie kelio dangos ir žinoma pagreičio galimybėmis. Be to jis gali būti greičiausiai įkraunamas tarp visų šių metų rinkimų elektromobilių ir gali būti labai efektyvus elektros baterijos energijos naudojimo požiūriu. Ne veltui šis modelis – elektomobilių ralio Lietuvoje nugalėtojas. Nors jis pelnytai pateko į finalinį rinkimų 7uką dėl neeilinių techninių sprendimų, padėjusių suderinti sportiškumą ir komfortą, tačiau tai – nišinis modelis su ne daug kam įkandama kaina.