Metų motociklas

Kaip balsavo „Metų motociklo 2023“ komisija: Aidas Bubinas ir jo balai

38 motociklai išbandyti per pakankamai trumpą laiką. Ir nors yra buvę metų kuomet per metus motociklu teko įveikti beveik 40 000 kilometrų, šie 2000 kilometrų per tris savaites bandant pretendentus buvo kur kas sunkesni.

Kiekvienas motociklas kurtas žmonėms suteikti gerą emociją, bet ne kiekvienas jų tinka bet kuriam važiuotojui. Poreikiai, patirtys, tikslai ir net pinigų suma, skiriama dviratei transporto priemonei, labai skiriasi. Turbūt, galimybė važiuoti motociklu, labiausiai atitinkančiu jūsų poreikius, labiausiai ir žavi.

Mano didžiausios motociklinės patirtys susijusios su ilgomis kelionėmis. Kelionė aplink Juodąją jūrą per 30 dienų, Lisabona – Vladivostokas, 15 000kilometrų per 12 dienų, Murmanskas – Vladivostokas – Murmanskas, 22 000 kilometrų per 15 dienų, ar Nordkapp – Tarifa – 6200 kilometrų per 56 valandas: tai tik dalis įsimintinesnių kelionių, kurios suteikia tam tikras patirtis ir galimybę vertinti motociklus per tam tikrą prizmę.

Man motociklas – tai laisvė. Laisvė keliauti, laisvė rinktis maršrutą ir net laisvė važiuoti be kamščių. Užduotis iš 38 pretendentų išrinkti septynis geriausius ne tik man ir mano vizijas labiausiai atitinkančius motociklus buvo tikrai ne paprasta, Dar sudėtingesnė užduotis – paskirstyti 25 balus finalininkams.

Reiktų pabrėžti, kad visi komentarai ir balai yra skiriami lyginant tik finalininkus, visi patekę į finalą jau yra nugalėtojai.

Savo balus finale skyriau taip:

Brixton Cromwell 1200 – 1 balas

Klasikinis, puikios išvaizdos motociklas už 10900 eurų, su ABS ir traukos kontrolės sistema ir tikrai neblogais LED žibintais. Man pasirodė kiek sunkokas ir nerangus kasdieniniam naudojimui mieste. Galios trūkumo jam tikrai neprikiši, 1222 cm3 variklio, išvystančio 60 kW, daugiau nei pakanka, bet į ilgesnes keliones su juo leistis tikrai nesinorėtų.

CFMOTO 800MT Touring – 4 balai

Kainos ir kokybės santykis konkurse tikrai ne paskutinėje vietoje, todėl tiems, kam 20 tūkstančių eurų už motociklą, skirtą kelionėms, gerokai per daug, CFMOTO 800MT, kainuojantis 11400 eurų, yra puikus pasirinkimas. Už šiuos pinigus jūs gaunate ne tik pastovaus greičio palaikymo sistemą, vairo stabilizatorių, papildomus žibintus ir „quickshifter“, bet ir tris daiktadėžes. Tai puikus kelioninis motociklas tiek pradedantiesiems, tiek ir jau pažengusiems keliautojams, o savo patikimumą jis jau patvirtino ne vienoje rimtoje kelionėje.

Ducati Desert X – 2 balai

Šio motociklo formos atpažįstamos dažnam lietuviui. Kodėl? Kas yra Dakaras, lietuviams pristatinėti tikrai nereikia, o Ducati Desert X yra aliuzija į šių legendinių varžybų techniką. Na, nors į maratonines varžybas su juo gal ir nevažiuosite, bet nuo kelio nuvažiuosite tikrai drąsiai. Už 16990 eurų gausite ir komforto, ir sporto.

Ducati Multistrada V4S – 5 balai.

23800 eurai, tiek kainuoja modelis pateiktas mūsų teismui. Tai vienas geriausių pastarojo meto motociklų, apjungiantis begalę inovacijų ir technologijų. Rodos, tik vakar motocikluose buvo naujiena pastovaus greičio palaikymo sistema, o šiandien mes randame jau ir adaptatyvią greičio palaikymo sistemą ar aklosios zonos indikaciją, apie ką motocikluose net nesusimastydavome. Juk, rodos, nesunku pasukti galvą ir joks statramstis vaizdo neužstoja. Šis motociklas išrinktas ir metų geriausiu, tad pagyras galima rašyti be galo, bet Ducati atstovai suteikia visiems galimybę jį išbandyti, tad tai bus kur kas geriau už daugelį žodžių.

Honda NT1100 DCT – 2

Na, Honda tikrai moka gaminti motociklus. Turbūt, nekyla klausimų dėl Hondos variklių patikimumo, ypač, jei tas variklis jau patikrintas kitame šio gamintojo modelyje. Tai ir naujame Africa Twin naudojama 1084 cm3, 75kw jėgainė. Na, ir vyšnia ant torto visiems komfortiško keliavimo mėgėjams yra DCT, arba dvigubos sankabos automatinė transmisija.

Honda XL750 Transalp – 5

11000 eurų, tiek jums reikės, kad galėtumėte leistis į nuotykių pilną kelionę su truputi lengvesniu ir mažiau galingu, bet tokiu pat smagiu mažuoju Africa Twin broliuku. Dviems keliauti šiuo motociklu nebus labai patogu, bet jei kelionė nėra tolima, arba per dieną nuvažiuojamas atstumas nedidelis, tiks ir kelionėms dviese. Tiesa, ilgesnėms kelionėms jums reikės papildomai įsigyti daiktadėžių ir kitų aksesuarų. Tai motociklas, man geriausiai atsiskleidęs keliuose be asfalto dangos.

Indian Motorcycle FTR1200S 2022 – 1

Už 17 tūkstančių jūs gaunate retro formų motociklą su retro sėdyne ir keistu spidometru, kuriame skalė iki 120 km/h yra vienos gradacijos, o nuo 120 km/h kitokios. Keistas jis, kol nepradedi važiuoti. 1,2 litro, 93kw varikliui padedant tuos 120 km/h pasieki labai greitai ir dinamiškai, tačiau daugiau ir nebesinori, tad apie viską pagalvota. Net ir greičio palaikymo sistema yra, nors vargu, ar rasime tokią atkarpą, kurioje mes ją norėsime panaudoti. Geras motociklas? Manau geras, jei gamintojas duoda 5 metų garantiją, be ridos apribojimo.

KTM 1290 Super Adventure S – 5

20 000 eurų. Tiek kainuoja pagrindinis šių metų motociklo rinkimų nugalėtojo konkurentas. Vienas populiariausių kelioninių motociklų Lietuvoje, su kuriuo nebaisu nuvažiuoti ir nuo asfalto, ir leistis aplink pasaulį. Šiek tiek žemesnis nei prieš tai buvusios jo modifikacijos ir tai man šį motociklą padarė dar patogesniu, o ir svorio centras gal kiek pažemėjo. Nors aš visuomet sakau, kad tokie motociklai nėra skirti šokinėti per rąstus, tad didelė prošvaisa ilgesnėse kelionėse nėra privalumas. Kaip ir Multistrada, šis KTM turi adaptyvią greičio palaikymo sistemą. Mano nuomone, tai verti vienas kito konkurentai ir tik religijos klausimas, kurį iš jų rinktis. Už vieno jų stovi Audi koncernas, už kito – daugybė testų realiame gyvenime realiais keliais.

Metų motociklo rinkimai atvertė naują Lietuvos motociklizmo istorijos puslapį, o mums, komisijos nariams, suteikė neįkainojamos patirties ir emocijų. Komisijos nuomone šie 8 motociklai yra patys geriausi, o kurie geriausi jums teks nuspręsti patiems.