Press Rally

„Hyundai i20 N“ debiutui Lietuvoje pasirinktas „Press ralis“

Į Lietuvą atvyko pirmasis sportiškas hečbekas „Hyundai i20 N“. Įkvėptas du kartus Pasaulio ralio čempiono titulą pelniusio „Hyundai i20 WRC“ automobilio mažasis jo broliukas Lietuvoje savo debiutą taip pat pažymės ralio varžybose. „Fakto Auto Racing Team“ pačiu naujausiu N serijos modeliu gegužės 28-29 dienomis varžysis „Press ralio“ lenktynėse.

Ralio įkvėptas karštasis hečbekas

Fakto Auto“ saloną Vilniuje pasiekė pirmasis „Hyundai i20 N“ modelis. Tai yra jau antrasis dinamiškos „Hyundai N“ serijos modelis, grynakraujis karštasis hečbekas, prie kurio kūrimo prisidėjo paskutinius 2 metus konstruktorių čempionų titulus Pasaulio ralio čempionate nukovęs „Hyundai Motorsport“ padalinys.

i20 N“ įkūnija pamatinę karštojo hečbeko filosofiją: gyvybingas ir galingas variklis priekyje, mechaninė pavarų dėžė, priekiniai varantieji ratai bei senas, geras mechaninis rankinis stabdis. Tik „Hyundai“ inžinieriai modelį gerokai paaštrino, kad klientams kasdienės kelionės taptų labiau įsimintinos.

Priekyje sumontuotas 1,6 litro darbo tūrio turbininis benzininis variklis, pasiekiantis 204 AG ir 275 Nm sukimo momentą. Galia siunčiama priekiniams ratams per 6 pavarų mechaninę greičių dėžę. Iki 100 km/val kompaktiškas automobiliukas gali iššauti per 6,7 sek. ir yra pajėgus įsibėgėti iki 230 km/val maksimalaus greičio.

Geras valdymo savybėms ir vikrumui užtikrinti sumontuota standesnė ir stipresnė važiuoklė, gerą sukibimą posūkiuose užtikrina standartiškai montuojamas riboto praslydimo diferencialas ir plačios „Pirelli P Zero“ padangos. Šioms sutalpinti praplatintos arkos. N modelis nuo standartinio papildomai skiriasi agresyviais buferiais, galiniu difuzoriumi, raudonais spoileriais bei WRC automobilio įkvėptu galiniu aptaku.

Nustebino valdymo savybėmis

Nustebino, kaip stipriai į kelią kabinasi priekinė ašis. Nepaisant vairo padėties ir posūkio statumo, mažasis N be jokių klausimų tiesiog neria į vingius įsikabinęs vairuotojo nustatytos trajektorijos ir iš džiaugsmo keldamas galinį ratą. Suprantu, kad šiame segmente karštajam hečbekui maždaug 200 AG yra standartas, tačiau tokia važiuoklė drąsiai suvaldytų ir didesnę galią“, – po pirmosios treniruotės sakė automobilį „Press ralyje“ vairuosiantis žurnalo „Keturi Ratai“ autorius Egidijus Babelis.

Fakto Auto“ ir „Hyundai“ vardas „Press ralio“ varžybose pasirodo jau ne pirmą kartą. Prieš du metus Egidijus šiose lenktynėse nugalėjo galingiausioje A3000+ klasėje su didesniuoju „i20 N“ broliu „i30 N Fastback“ modeliu.

Man asmeniškai labai patiko „Hyundai“ inžinierių požiūris orientuotis ne tik į greitį, bet ir į emocijas vairuotojui. Puikus variklio garsas, it vaiką džiuginantis šaudantis išmetimas, mechaninė pavarų dėžė ir įvairiai konfigūruojami „N mode“ vairavimo režimai įtraukia į vairavimą, elektronika nesikiša į vairuotojo santykius su mašina ir tai suteikia daug malonumo. To paties tikiuosi ir iš naujojo „i20 N“, – prieš varžybas kalbėjo „Keturių Ratų“ žurnalistas.

Trasa parodys potencialą

Fakto Auto Racing Team“ ekipaže šturmano poziciją užims „Fakto Auto“ „Hyundai“ automobilių pardavimų vadovas Dominykas Leonovas. Jis sako, kad varžybos yra ta vieta, kur galima pamatyti tikrąjį N modelių potencialą.

Naujasis „i20 N“ yra judrus miesto automobiliukas, kuriuo kasdien galima važiuoti į darbą, o savaitgalį – į lenktynių žiedą ar slalomą. „Hyundai“ išskirtinis tuo, kad 5 metų be ridos apribojimo garantija galioja ir automobilį eksploatuojant trasoje. Kitų gamintojų sportiškų modelių garantijos sąlygos galioja tik viešuose keliuose, o „Hyundai“ daug investuoja į savo modelių kokybę ir gamindami sportiškus modelius užtikrina, kad jie ilgai tarnaus tam, kam yra pritaikyti“, – sakė Dominykas Leonovas.

Į rinką gražina pamatines vertybes

Su naujuoju „i20 N“ „Hyundai“ įžengė į segmentą, iš kurio išnyko paskutiniai mohikanai. Rinkoje nebeliko „VW Polo GTI“, nebeliko „Renault Clio RS“, jis teturi vienintelį konkurentą „Ford Fiesta ST“. Sprendimas eiti į besitraukiančią rinką nėra neapgalvotas. „Hyundai“ jį dar ir kaip apgalvojo. Paskutiniai išnykę modeliai buvo pardavinėjami su automatinėmis pavarų dėžėmis, tapo sunkūs, daugiau komfortiški nei sportiški. Europoje įsikūrę „Hyundai“ strategai mano, kad šioje klasėje vairuotojams svarbiausios yra geros emocijos ir įsitraukimas į vairavimą. Būtent todėl „Ford Fiesta ST“ tiek metų išlieka nenukarūnuota ir po truputį atsikrato varžovų. „Hyundai i20 N“ įkūnija tradicines karštųjų hečbekų vertybes ir jas dar paaštrina: jis bus pardavinėjamas tik su mechanine pavarų dėže, standartiškai montuojamu riboto praslydimo diferencialu, mechaniniu rankiniu stabdžiu, garsiai pokšinčiu išmetimu ir sportiškomis detalėmis tiek išorėje, tiek viduje.

Press Ralio“ varžybose „Fakto Auto Racing Team“ teks varžytis vienoje klasėje su tokio paties darbo tūrio variklius turinčiais „Toyota GR Yaris“ modeliais.

Šiemet kovoti dėl podiumo bus labai nelengva, mat mes su standartiniu kasdieniu modeliu lenktyniausime prieš XXI amžiaus automobilinį vienaragį: gerokai galingesnius, visais ratais varomus ir mechanines blokiruotes tiek priekyje tiek gale turinčius „GR Yaris“ modelius. Stengsimės važiuoti greitai, tiksliai, o kaip jau bus, taip. Esu užtikrintas tik tuo, kad N modelis užtikrins labai smagią vairavimo patirtį“, – sakė Egidijus Babelis.