Panašu, kad pirmojo „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ konkurso nugalėtojų iš „Scania Lietuva“ akistatoje su varžovais antrajame raunde jokia įtampa neslegia. Po dviejų metų pertraukos į bandymų trasos startą jie atvairavo atnaujintą, dar geriau sukomplektuotą ir efektyvesnį „Scania 460 S“ – vieną geriausių ratuotų darbo įrankių, kokie tik sukasi tarptautinių pervežimų kategorijos rinkoje.
Lyginant su 2021-aisiais triumfavusiu modeliu vizualiai „Scania 460 S“ beveik niekuo neskiria, tačiau vilkikas gali pasigirti naujos kartos jėgos agregatais, transmisija ir ašimis. Patobulinimai ne tik suteikė 10 papildomų „arklių“ (jų dabar švedas turi 460), bet tuo pat metu padėjo net 8 proc. sumažinti apetitą degalams ir Co2 emisijas.
„Tai didžiulis žingsnis pirmyn. Kad „Scania 460 S“ vizitinėje kortelėje surašyta informacija nėra tik rinkodaros meistrų gražbyliavimas, gali paliudyti iš tiesų didelis būrys transporto profesionalų, įsigijusį šį modelį per pastaruosius dvejus metus“, – akcentuoja „Scania Lietuva“ prekybos direktorius Ramūnas Saveikis.
Kitas „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ konkurso dalyvio koziris – komforto ir saugumo įranga. „Scania 460 S“ turi absoliučiai viską, ką lig šios dienos yra sukūrę inžinieriai. Elektroniniai vairuotojo pagalbininkai itin efektyviai padeda išvengti žmogiškų klaidų ir mažina vairuotojų stresą. Vilkikas per radaro jutiklius kiekvieną akimirką stebi „akląsias“ zonas, analizuoja situaciją ir pilotą įspėja apie galimus pavojus šviesos indikacijomis ir akustiniais signalais. Automobilis atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius bei dviratininkus.
Taip pat sunku pervertinti „Scania“ nukrypimo nuo juostos palaikymo sistemą, kuri automatiškai aptinka horizontaliąsias kelio žymas ir aktyviais veiksmais padeda išlaikyti transporto priemonę juostos centre. Persirikiuojant ar lenkiant, vilkiko pilotui talkina susidūrimo prevencijos funkcija keičiant eismo juostas – jei vairuotojas tuo metu netiksliai vertina situaciją ar bando pernelyg rizikuoti, ši sistema užkerta kelią manevrui ir gražina sąstatą į savo eismo juostą.
Beje, jei važiuojant staiga sutriktų vairuotojo sveikata ir sunkvežimis taptų nevaldomu, elektronika pradėtų siųsti atitinkamus „žadinimo“ signalus, o nesulaukęs atgalinės reakcijos – pradėtų automatiškai automobilį stabdyti.
„Scania 460 S“ gali pasigirti ne tik vairaratyje esančia, bet ir šoninėmis oro saugos pagalvėmis bei virš vairuotojo pusės durų montuojama šonine saugos užuolaida, kuri avarijos metu žaibiškai pripučiama padeda apsaugoti galvos traumų ar dūžtančio stiklo šukių. Išsiskleidusi šoninė oro pagalvė išlieka pripūstoje padėtyje iki šešių sekundžių.
Kitas labai svarbus dalykas – vairuotojo darbo ir poilsio vietos komfortas.
„Sunkvežimio funkcionalumas bei ergonomika neabejotinai yra vienas kozirių bandant į komandą prisikviesti profesionalų ir puikiai su jam patikėtomis užduotimis susitvarkantį vairuotoją. „Scania 460 S“ yra ko gero geriausios įmanomos komplektacijos ir kokybiškiausių interjero apdailos medžiagų, kokias tik galima rasti komerciniame transporte. Sėdynės čia kaip Premium klasės automobiliuose – turi ir šildymo, ir ventiliavimo funkcijas, gali būti pasukamos reikiamu kampu į šoną, todėl laisvalaikiu kabina per keletą sekundžių virsta tikrai patogia poilsio zona.
Miegojimui skirtas gultas net metro pločio. Kadangi dažniausiai į tarptautinius reisus važiuoja po vieną vairuotoją, viršutinio gulto vietoje sumontuota sieninė spinta, kurioje erdvės daugiau nei kompaktines klasės lengvojo automobilio bagažinėje. Čia sumontuota ir kavos aparatas, ir mikrobangų krosnelė, ir pora šaldytuvų. Greta įprastos klimato kontrolės sistemos „Scania 460 S“ turi ir specialų naktinį vėsintuvą, tyliai veikiantį net kai pagrindinis variklis išjungtas“, – pastebi R. Saveikis.
Suprasdami greito remonto ar rutininio techninio aptarnavimo reikšmę, „Scania“ įdiegė sistemas, leidžiančias realiu laiku stebėti automobilio mechanizmų darbo parametrus ir būklę. Tarkim jei vairuotojas neatkreipia dėmesio į neatkreipia dėmesio į kurioje nors padangoje sumažėjusį slėgį, tokią informaciją gauna ir atitinkami transporto kompanijos darbuotojai. Vilkikas turi netgi gamyklinę signalizaciją, pranešančią apie galimą degalų vagystę.