„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimai pasiekė lūžio tašką: dvi dienas trukusiuose bandymuose Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro (DRMC) autodrome komisijos nariai turėjo galimybę išbandyti visus sunkvežimius ir sudėlioti „pažymius“ vertinimo lentelėse. Atradimų buvo daug, tačiau komisija vienbalsiai sutarė: galimybė nesustojant vieną po kito bandyti naujausius rinkos sunkiasvorius – puiki galimybė atrasti pačius geriausius.
Kuršėnuose esančiame autodrome buvo išbandyti visi septyni į „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ titulą pretenduojantys vilkikai. Pirmą kartą Lietuvoje rengiamame konkurse vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):
-
„Ford F-Max“
-
„Iveco S-Way“
-
MAN TGX
-
„Mercedes-Benz Actros“
-
„Scania R“
-
„Scania S“
-
„Volvo FH“
Komisija, kurią sudaro ir profesionalūs vairuotojai, ir transporto rinkos žinovai, ir logistikos bendrovių atstovai, turėjo galimybę išbandyti iš esmės visus vilkikų parametrus: kaip sunkiasvorės mašinos elgiasi važiuodamos slidžiais paviršiais, kas sėdint kabinoje suvokiama ir matoma erdvė aplink sunkvežimį, kaip padeda pagalbos sistemos. Be to, pasitelkus specialią įrangą, buvo pamatuotas ir vilkikų stabdymo efektyvumas bei patikrinti įsibėgėjimo duomenys.
Pažangos šuolis – milžiniškas
Buvęs Dakaro ralio lenktynininkas, daugiau nei du dešimtmečius vadovaujantis logistikos bendrovei „Ratautas“, Arūnas Lekavičius, paskutinę akimirką į konkursą atvykti negalėjusį komisijos narį ir profesionalų vairuotoją Liną Brazauską, neslėpė, kad nuo tų laikų, kai jis įsigijo pirmąjį sunkvežimį savo įmonei, iki dabar padaryta pažanga tokia, kad tų laikotarpių nė neįmanoma palyginti.
„Tiek kalbant apie komfortą, tiek apie saugumo sistemas, pažanga – milžiniška. Man ryškiausią įspūdį paliko visos saugumo sistemos, sugebančios stebėti, kiek susikoncentravęs vairuotojas, stebinčios vairuotojui nematomas zonas, padedančios vilkiką išlaikyti eismo juostoje“, – vardino pašnekovas.
Jis neslėpė, kad jam, kaip logistikos įmonės vadovui, galimybė išbandyti visus naujausius sunkvežimių modelius vienoje vietoje ir drauge su patyrusiais instruktoriais atrasti, kaip veikia visos sistemos, itin naudinga.
„Akivaizdu, kad šiuolaikinė technika tobulėja labai greitai, o kad būtų geriausias rezultatas – tobulėti reikia ir vairuotojams. Bet faktas ir tai, kad vairuotojo klaidų tikimybė dirbant su naujausia technika yra gerokai mažesnė“, – pabrėžė jis.
Vadina išmaniais automobiliais
Nacionalinės Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas pasakoja, kad jaunystėje jam teko vairuoti sunkvežimius, tačiau tuomet sunkiasvoriai buvo, jo žodžiais tariant, sportiškesni, be jokių prabangos elementų. Dabartinius vilkikus jis vadina prabangiais automobiliais.
„Dabar tai automobiliai, kurie patys pasako, kur yra priekabos galas, kur važiuoja jos ratai. Ir manau, kad tolimųjų reisų vairuotojui dirbti su išmaniu automobiliu gerokai smagiau“, – tikino jis.
R. Austinskas prisipažino, kad taip lyginti sunkiasvorių mašinų – važiuoti bandant vieną po kitos – jam dar nėra tekę. Anot jo, tokie testai labai gerai atskleidžia automobilių pranašumus ir trūkumus, ypač – bandymuose ant DRMC autodromo slidžių dangų. Čia, pasak jo, juntamas kardinalus skirtumas, kai sunkvežimiai aprūpinti sistemomis, padedančiomis važiuojant slidžiais paviršiais, ir kai tokių sistemų neturi.
„Kaip bebūtų, tikrai nėra visų vairuotojų kvalifikacija pati aukščiausia, todėl smagu, kai gamintojai adaptuoja automobilius, diegia sistemas: dėl to ir avarijų skaičius mažėja, ir saugomos gyvybės, ir taupomi pinigai“, – akcentavo jis.
Valdomi lyg lengvieji
Artūras Michejenko, „DKV EURO SERVICE Baltikum“ vadovas ir konkurso komisijos narys, prisipažino, kad bandymų dienose prie sunkvežimio vairo sėdo pirmą kartą ir kaip reikiant nustebo.
„Tikrai niekada negalėjau pagalvoti, kad tiek tonų sveriantis „monstriukas“ yra valdomas kaip lengvasis automobilis: taip visos sistemos stabilizuoja sunkvežimį, kad praktiškai pati mašina susitvarko su slydimu ir kitais iššūkiais. Sėdi ir jautiesi kaip lengvajame automobilyje“, – pripažino A. Michejenko, pridūręs, kad nors prie sunkvežimio vairo sėdo pirmą kartą, susidarė įspūdį, kad vairuoti šiuolaikinius automobilius – ganėtinai paprasta.
Tiesa, anot komisijos nario, įtakos turėjo ir tai, kad šalia kiekvieno bandytojo sėdėjo ir profesionalūs instruktoriai, kurie ne tik pasakojo, kaip važiuoti, bet ir papasakojo apie kiekvieno sunkvežimio ypatumus bei tai, į ką itin svarbu atkreipti dėmesį.
Nors visuomenėje vyrauja populiari nuomonė, esą visi sunkvežimiai vienodi, skiriasi tik logotipai ant automobilių, A. Michejenko su tuo nelinkęs sutikti.
„Nors daug gamintojų į automobilius diegia tokias pačias funkcijas, tikrai ne visi vienodai vertinant ergonomiškumą, pagalbinius asistentus. Atsisėdus kabinoje nesunku pajusti, kad ir vairuoti ne visus vienodai lengva“, – akcentavo pašnekovas.
Naujas renginys Lietuvoje
Pirmą kartą Lietuvoje surengtame „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ konkurse vertinami septyni skirtingi vilkikai. Visi konkurso kandidatai įvertinti tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Šiaulių DRMC bandymų dienomis patikrintos sunkvežimių saugumo sistemos, degalų sąnaudos, CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisijos, varikliai, aptarnavimo kaštai.
Konkursą „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas. Renginio finalas ir nugalėtojų apdovanojimas numatytas gegužės 14 d. Geriausio sunkvežimio rinkimai bus rengiami kas dvejus metus.