Press Rally

Ar elektromobiliai „Press ralio“ trasose prilygs sportiniams modeliams?

By 2018-05-29 9 rugpjūčio, 2019 No Comments

Lietuvos rinkoje parduodamais elektromobiliais lenktyniausiantys žurnalistai teigia, kad elektra varomos transporto priemonės gali lygiomis teisėmis varžytis su vidaus degimo variklius turinčiais modeliais. Pirmą kartą „Press ralio“ istorijoje atskiroje klasėje varžysis vien tik elektra varomos transporto priemonės – jų bus net septynios.

Pirmas kartas

„Press ralį“ organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas – elektromobilių lenktynėse pionieriai. Dar 2012 metais jis į trasą išlydėjo Nomedą Marčėnaitę, važiavusią su „Argintoje“ sukonstruotu „Fiat Panda“ elektromobiliu. Tiesa, tuomet jis elektra važiavo tik greičio ruožuose, o didelius nuotolius tarp jų įveikė ant autovežio. Per tą laiką technologijos gerokai patobulėjo ir ralio organizatoriai įsitikinę, kad elektromobiliams jokių nuolaidų nebereikia, jie pajėgūs kovoti su kitais sportiniais benzinu ar dyzeliu varomais automobiliais kaip lygūs su lygiais.

„Šiuolaikiniai elektra varomi automobiliai tapo visapusiškomis transporto priemonėmis, kurios gali nuvažiuoti pakankamai tolimą atstumą, ir tikiu, kad jos gali dalyvauti lenktynėse ir parodys visai neblogus rezultatus“, – sakė varžybas organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Kad tai ne iš piršto laužtos idėjos, rodo ir dalyvių susidomėjimas. Į 23 kartą vyksiantį „Press ralį“ užsiregistravo net 7 ekipažai, važiuosiantys elektromobiliais. Net 4 iš jų – „Nissan LEAF“. Du – „Kia Soul“ ir vienas „Volkswagen e-Golf“. Visiems jiems per dvi dienas reikės įveikti kelis šimtus kilometrų, iš kurių dalį sudarys greičio ruožai, kuriuose ekonomišku važiavimu toli gražu nekvepia.

Jeigu dar prieš penkerius metus tokie nuotoliai elektromobilių vairuotojams buvo tarsi utopija, modernūs elektromobiliai su jais susitvarkys nesunkiai. Štai „Nissan LEAF“ gamintojai deklaruoja, kad pilnai įkrautas antrosios kartos modelis su 16 colių skersmens ratlankiais mišriu režimu gali įveikti 285 km, o tik mieste – 415 km. Toks rezultatas pasiekiamas testuojant pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą.

Važiuos konkurencingai

Iš tiesų elektromobiliai ne tokie ir lėti. 150 AG elektros variklį turintis „Nissan LEAF“ 100 km/val. greitį gali pasiekti greičiau nei per 8 sekundes.

„Aišku, kad su elektromobiliu nei „Audi RS3“, nei „Hyundai i30 N“ mes nepavysim. Juk tai sportiniai modeliai. Pakanka pasižiūrėti į dinaminius duomenis ir viskas bus aišku. Bet aš manau, kad lyginant su paprastesniais automobiliais, elektromobiliai yra visiškai konkurencingi.

Žinoma, niekas su elektromobiliais lenktynėse dar nevažiavo, tad kaip jos važiuoja slalomo trasoje, kaip jos elgiasi su savo kitokiu svorio paskirstymu ir kitais niuansais, nežinau. Elektromobiliais esu pravažiavęs tikrai daug, tačiau važiavimo tikslai buvo kitokie: važiuoti kuo ekonomiškiau ar nuvažiuoti kuo toliau. Sportiškai dar nesu lėkęs, tad ralio pradžioje pratinsiuosi prie automobilio. Tačiau tikrai manau, kad kažkur uodegoj nesivilksim, o važiuosim labai smagiai ir nekompleksuodami“, – sakė „Nissan LEAF“ vairuosiantis žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

Tuo tarpu 15min portalo „Mokslas.IT“ ir „Gazas“ rubrikų redaktorius Žilvinas Pekarskas nusprendė įnešti įvairovės į elektromobilių lenktynes ir prie starto linijos stos su „Volkswagen e-Golf“, kurį jam paskolino verslininkas Mindaugas Glodas. Automobilis ypatingas – tai pirmasis Lietuvoje parduotas elektrinis „golfas“.

„Mes jį saugosime, bet tikrai nemiegosime prie vairo. Važiuosime greitai ir stengsimės nepaslysti. Matome elektromobilių ateitį, matome jų progresą ir lenktynėse. Juk elektros variklis suteikia fantastišką greitį. O ralyje juk svarbiausia būti ne tiek greitiems, kiek protingiems ir nedaryti žioplų klaidų“, – savo galimybėmis užimti aukštą vietą neabejojo Ž. Pekarskas.

Dar vieną elektromobilį, taip pat naujos kartos „Nissan LEAF“ modelį, vairuos ir Lrytas.lt „Auto“ rubrikos redaktorė Ilona Steponėnė.

„Galimybė dalyvauti elektromobiliu varžybose mane domino jau seniai, nes elektros varikliai mažose slalomo trasose leidžia labai greitai įsibėgėti, o tai reiškia, kad ši transporto priemonė gali turėti pranašumą prieš gerokai galingesnius automobilius. Elektromobiliai paprastai įsivaizduojami kaip kuklios, tylios transporto priemonės, bet trasoje jos gali nustebinti“, – sakė I. Steponėnė, turinti daug patirties automobilių sporte. Ji kartu su Jonu Skrebūnu tapo 2017 m. Lietuvos mini ralio „Open 2WD“ klasės čempionais, o šių metų čempionate taip pat užima pirmą vietą.