PLUG-IN

Lietuvis „Toyota“ dizaineris: net „Ferrari“ savininkai savo svajonių automobilio dar nevairuoja

By 2022-11-14 19 lapkričio, 2022 No Comments

Lapkričio 16-ąją, trečiadienį, pirmojoje automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirtoje nemokamoje konferencijoje „Plug-in 2022“ pranešimą skaitysiantis Tomas Jankauskas, „Toyota“ koncerno dizaineris, neslepia: viskas, ką šiandien matome keliuose, yra kompromisas. Ir ateityje, sako jis, tokių kompromisų bus vis mažiau – prieš akis laikai, kai atsiras daugiau vietos vaizduotei.

T. Jankauskas – automobilių dizaineris, kurį karjeros keliai nuvedė į „Toyota“ koncerną bei Japoniją. Dizaino ekspertas Tekančios Saulės šalyje įstrigo kone trejiems metams, kai pasaulyje prasidėjo koronaviruso pandemija, o grįžęs į Lietuvą prisijungė prie „Lietuvos metų automobilio 2023“ konsultantų būrio – su kolegomis jis talkina renkant tinkamiausią nominacijai „Už dizainą 2023“ automobilį.

Taip pat dizaineris lapkričio 16-ąją, trečiadienį, dalyvaus atviroje nemokamoje konferencijoje „Plug-in 2022“, kur papasakos, ką vairuosime ateityje, ir kas ims viršų kovoje tarp inžinierių ir dizainerių.

Kalbėdamas apie tai, ką šiandien galima matyti gatvėse, dizaineris sutinka – aiškių krypčių nebėra. Taip dėl to, kad liberalėja dizaino suvokimas ir daug kam atsiriša rankas kurti daugiau skirtingų dalykų.

„Matoma daug daugiau dalykų, kurie daro įtaką mūsų kūrybai, dėl to ir nebeliko madų ar tendencijų, nes turime beprotiškai didelę paletę, iš kurios galima rinktis“, – sako jis.

Nuo žirgo į karietą

Pasakodamas apie tai, kas vyksta su automobiliais, T. Jankauskas apibūdina vaizdžiai: artėjame prie laiko, kai nulipsime nuo žirgo ir persėsime į karietas. Ir toks poslinkis, anot jo, iš esmės pakeis dizainerių intereso objektą: jei dabar daug dėmesio skiriama eksterjerui, ateityje užduotimi taps sugalvoti produktyvių užsiėmimų sėdint, pasistengti, kad kelionė būtų su kuo daugiau potyrių.

Anot jo, tikrai nenutiks taip, jog vairavimo entuziastai galės išmesti vairuotojo pažymėjimus ir liūdnai sėsti į autonominius automobilius.

„Yra vizija, kuria mes vadovaujamės „Toyota“: dalis automobilių bus autonominės karietos, skirtos transportui iš vieno taško į kitą, bet turėsime ir specializuotų automobilių, pavyzdžiui, sportinių ar bekelės, kuriuos žmonės norės vairuoti. Nes viskas, ką vairuojame šiandien, yra kompromisas. Nė vienas, net ir vairuojantys „Ferrari“, nevairuoja savo svajonių automobilių, nes dabar dizaineriai dirbdami bando apjungti ir keliones iš taško į tašką, ir potyrius“, – kalba jis, įsitikinęs, jog ateityje entuziastams skirtų automobilių pasirinkimas tik išaugs.

Anot jo, sunku prognozuoti, kaip atrodys ateities automobiliai, bet labiausiai tikėtina, kad automobilių pramonė žengs išmaniųjų telefonų gamintojų keliu: visų automobilių forma bus panaši, visi jie bus kuriami pasitelkiant standartizuotą bazę, o dizaineriai dirbs kurdami daug skirtingų interjerų, papildomų aksesuarų ir pan.

„Manau, ateitis bus įdomi – daug patrauklesnė ir su žymiai mažiau kompromisų“, – sako T. Jankauskas.

Proanūkiai juoksis

Dizaineris įstikinęs, kad esminio lūžio rinkoje laukti reikia tada, kai pasikeis arba aplinkinių bus pakeistas automobilių įsigijimo, turėjimo ir suvokimo supratimas.

„Kol kas mes automobilį laikome kaip didžiausią nuosavybę ir juo labai rūpinamės, o ateityje automobiliai bus kaip lėktuvai ar autobusai – tiesiog transporto priemonės, už kurias susimokame“, – tikina pašnekovas.

Anot jo, veiks daugybė galimybių važiuoti automobilių pasirinkimų, pavyzdžiui, abonementai, nuoma ir pan.

„Tačiau tas modelis, kai keisdavome tepalus, rūpindavomės automobiliais, manau, mūsų proanūkiams bus labai juokingas“, – įsitikinęs pašnekovas.

Europą ir Japoniją nušluos

Anot dizainerio, dabar automobilių rinka yra ypatingai pasikeitusi pirmiausia dėl to, kad lyderės vėliavą iš JAV rankų perėmė Kinija.

„Manau, kinai su Pietų Korėjos specialistais dabar daro pažangiausius sprendimus ir eina į priekį tokiais žingsniais, kad pavyti juos bus sunku. JAV vejasi, tačiau mes, kaip europiečiai su japonais, ateityje daugiausiai importuosime ir naudosimės automobiliais ir daiktais. Manau, rinka bus tiesiog nušluota Kinijos ir Pietų Korėjos gamintojų, kas jau nutiko su elektronika“ – kalba žinovas.

Tomas Jankauskas skaitys pranešimą nemokamoje automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirtoje konferencijoje „Plug-in 2022“. Išskirtiniame renginyje, vyksiančiame Vilniaus universiteto Mokslinės komunikacijos ir informacijos centro (MKIC) konferencijų salėje, ekspertai papasakos apie įvairiausius automobilių pasaulio aspektus, pradedant programišiais ir tuo, kaip nuo jų saugotis, baigiant įdomybėmis, ar įmanoma važiuoti obuolių sultimis, kodėl po kapotais nebelieka variklių ir ką bendro turi neuronų tinklai bei automobiliai. Renginį vainikuos iškilminga ceremonija, kurios metu bus paskelbta, kurie modeliai pretenduoja į nominacijų nugalėtojus.