Lietuvos metų automobilis

Vytautas Pilkauskas papasakojo apie savo verdiktus Metų automobilio finale

Iki 40000 eurų

Kategorijoje iki 40 tūkstančių eurų bendrai komisijos išrinktas trejetukas sutapo su manuoju. Kategorijoje buvo gerokai daugiau patikusių, gerų automobilių, kurių buvo gaila neįtraukti į trejetuką.

CUPRA Terramar – 2 balai

CUPRA Terramar turi labai daug gero automobilio savybių: jis gražus, gerai valdomas, turi visus varomuosius ratus bei suteikia labai gerą jausmą prie vairo su įtraukimu važiuoti daug ir smagiai. Ypač VZ versija, tačiau ir kitos versijos nestokoja gerųjų CUPRA šeimos savybių.

Džiugu, kad gamintojas turi modelį tiek visiškiems benzingalviams, tiek norintiems ir šiek tiek elektros po variklio dangčiu – t.y. iš tinklo įkraunamų hibridų mylėtojams.

SUV dabar madoje, taigi aštria išvaizda ir sportiškomis charakterio savybėmis pasižymintis Terramar tikrai atras savus pirkėjus.

Dacia Duster – 4 balai

Dacia Duster būtų galima vadinti fenomenu. Tikriausiai daugelis prisimena laikus, kai šį automobilį visi kritikavo. Žinoma, kritikuoja ir dabar, bet dabar Duster yra dar labiau vertas tos mažos pinigų sumos, kurią jis kainuoja, o kritika iš dalies žmonių baigiasi, kai jie šiuo automobiliu pavažiuoja ir supranta, kad už nedidelę pinigų sumą, gaunama daug. Antrinė šių automobilių rinka taip pat rodo, kad šis automobilis turi savo vertę ir yra gerbiamas, o kad jį tikrai gerbia, puikiai įrodo ir šių automobilių skaičius gatvėse.

Vairuoti naują automobilį nori daugelis, ir Dacia Duster leidžia išpildyti šią svajonę, ją nenusiviliant. Taip, šis automobilis, kaip ir visi, turi ne tik teigiamų, bet ir neigiamų savybių, kurias kiekvienas atranda per savo prizmę.

Duster siūlomas kaip hibridas, dar yra versija benzinas/dujos, bei keturiais ratais varomas benzinis variantas – asortimentas sudėliotas taip, kad atitiktų kiekvieno skirtingus poreikius.

Važiuoja jis gerai, interjere dominuoja paprastumas ir aiškumas. Visapusiškas automobilis, tinkantis ir kasdieninėms kelionėms mieste, bei galintis lydėti į sunkiau privažiuojamas vietas.

Kaina prasideda nuo 17 690 eurų. Sumokėjus ne pilnus 18 tūkstančių, galima turėti dujomis varomą, ir degalų išlaidas taupantį gerą automobilį.

Škoda Superb – 4 balai

Škoda Superb – automobilis, kurį labai norėtųsi vairuoti kasdien. Jis talpus, išvaizdus, ekonomiškas, gerai važiuojantis ir ergonomiškas, bei pasižymintis galybe praktiškų sprendimų.

Savo variklio variantą ras kiekvienas, nes turi Superb dyzelines ir benzines versijas, bei iš tinklo įkraunamą hibridą. Taip pat ir versijas su visais varomaisiais ratais.

Šių automobilių labai daug antrinėje rinkoje, ir jeigu nebūtų SUV‘ai ant bangos, tai tikėtina, Superb universalai būtų šluojami iš „auto-krautuvių“ kaip karštos bulkutės.

Sunku šiam modeliui surasti blogų savybių, viską jis daro labai gerai. Neveltui pavadinime užkoduotas žodis „Super“.

Nuo 40000 iki 60000 eurų

Vidutinėje kainų kategorijoje maniškis trejetukas ne visai sutapo su bendra komisijos nuomone. Mano pasirinkimų sąraše nebuvo Hyundai Santa Fe, bet kad šis automobilis pateko į TOP3 tikrai nepykstų, nes kaip ir pigiausių automobilių įskaitoje, taip ir čia – norėjosi rinkti ne tris, o daugiau automobilių. Džiugu, kad visi trys trejetuko atstovai yra labai skirtingi.

Hyundai Santa Fe – 1 balas

Hyundai Santa Fe iš kitų automobilių itin išsiskiria savo dizaino sprendimais. Vieniems tai patinka, kitiems – ne. Man patinka labai.

Viduje, kaip jau įprasta naujausiems Hyundai modeliams, labai ergonomiška. Gamintojas, atrodo, apgalvojęs pačias įvairiausias smulkmenas, kad vairuotojui būtų kuo patogiau. Tiesa, pagalbiniai asistentai, prižiūrintys saugumo sritį, yra labai įkyrūs ir per daug kišasi į vairuotojo darbą.

Rieda automobilis maloniai, galima džiaugtis sklandžiu važiavimu, vairuoti jį įdomu, interjere (ypač baltos spalvos) vyrauja harmonija, o kokybiškos medžiagos džiugina. Automobilis tinkamas keliauti septyniese, o iš tinklo įkraunamas hibridas leidžia džiaugtis mažomis degalų sąnaudomis.

Norėtųsi taip išskirtinai atrodančių Santa Fe matyti kuo daugiau gatvėse, bet spėju, kad masiškai jų nesutiksime.

Renault Scenic – 5 balai

Renault Scenic – puikus elektromobilis, pasižymintis galimybe įveikti labai daug kilometrų, patogus, talpus, ergonomiškas, o atsisėdus prie vairo, taip ir nesinori iš šio automobilio išlipti, mėgaujantis važiavimu juo.

Elektromobilis turi itin patrauklų išorės dizainą, priverčiantį nuolat į jį žiūrėti, o viduje viskas pažįstama iš kitų Renault modelių, bet suprojektuota patogiai ir kokybiškai. Be to, tai juk krosoveris, dėl kurių žmonės dabar yra pamišę.

Gera kaina ir žinojimas, kiek daug už tai gauni, įskiepija norą turėti tokį elektromobilį kasdieninėms kelionėms mieste, bei išvykoms už miesto.

Toyota Camry – 4 balai

Toyota Camry – sedanas, kurie jau baigia išnykti naujų automobilių asortimente, nors jie taip gerai atrodo ir dalį žmonių, tame tarpe ir mane, toks kėbulo tipas vis dar domina. Tą liudija ir faktas, kad gatvėse labai dažnai sutinkami senesnių kartų Camry modeliai.

Nenuostabu, kad šiuos automobilius žmonės vertina.

Naujasis, jau net dešimtos kartos Toyota Camry turi gerą kainą, pasižymi mažomis degalų sąnaudomis, su juo labai gera keliauti, ergonomiškumą užtikrina nemažas fizinių mygtukų kiekis, taigi ekrano galima net ir neliesti visiškai. Visumoj labai patikęs automobilis, rekomenduoju išmėginti jį visiems.

Nuo 60000 eurų

Brangiausių automobilių segmente, renkant trejetuką nuomonė vėl sutapo su bendru komisijos pasirinkimu. Kategorijoje nebuvo itin daug „grupiokų“, todėl pasirinkti tris – buvo gana nesunku.

Audi Q6 e-tron – 3 balai

Audi Q6 e-tron – pagaliau kitoks Audi, pagaliau jis sugebėjo nustebinti, nes paskutiniu metu kiekvienas naujas Audi buvo labai geras, tačiau emocijos nesukeldavo. Naujasis Q6 e-tron, pagaliau tai padarė – paliko ne tik gerą įspūdį, bet dar suteikė ir puokštę puikių emocijų prie vairo.

Viskas jame buvo įdomu, tiek nauja multimedijos sistema, tiek kiti ivairūs vidaus sprendimai, kurie ne visi patiko.

Nustebino ir važiavimo pojūtis – kažkaip gerai jis plaukia keliu, lyg stumtų dar kažkas iš galo.

Dinamika, didelis nuvažiuojamas atstumas viena įkrova, kokybiškas interjeras, patraukli išvaizda, kas be ko, ir Quattro sistema, daro šį elektromobilį nuostabiu. Žinoma, už daug pinigų.

Toyota Land Cruiser – 2 balai

Toyota Land Cruiser – visureigis, su kuriuo gera keliauti tiek mieste, tiek skrieti greitkeliais, tiek esant reikalui, be jokios baimės, nusukti nuo asfalto į sunkiau įveikiamus ruožus.

Tai visai kito kalibro automobilis (nei kiti du šio finalinio trejetuko atstovai), turintis savo pirkėjų ratą. Gal net ne pirkėjų, o fanų ratą. Pačiam yra tekę su senesniais Land Cruiser pravažiuoti labai daug kilometrų, puikiai jaučiantis prie jo vairo ir džiaugiantis jo savybėmis, todėl ir naujasis modelis nepaliko jokių abejonių.

Be to, jis gavo naują dizainą, daugiau kokybiškų medžiagų interjere, išliko tas pats ergonomiškumas ir važiavimo savybės.

Galima sakyti, kad tai automobilis visiems gyvenimo atvejams.

Volkswagen ID.7 – 5 balai

Volkswagen ID.7 – važinėjant šiuo elektromobiliu, buvo sunku rasti dalykų, kuriuos norėtųsi sukritikuoti, kaip trūkumus. Smulkmenų žinoma pasitaikė, bet jų turi kiekvienas automobilis.

ID.7 labai nustebino savo važiavimu ir pojūčiu prie vairo. Pirminiai lūkesčiai šiam automobiliui buvo kiek mažesni, taigi smagu buvo likti nustebintam. Be to, tai erdvus, didelį bagažo skyrių turintis automobilis, pasižymintis puikiu manevringumu ir dinamišku važiavimu.

Žemos elektros sąnaudos šiam elektromobiliui leidžia su pilnai įkrauta baterija įveikti didelius atstumus.

Bendrai paėmus, visa tai yra labai geras receptas šeimyniniam, elektra varomam, puikius saugumo įvertinimus turinčiam universalui, kainuojančiam padorią sumą pinigų.