Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyvių. Į anksčiausiai Lietuvoje įrengtą autodromą atvyksta ne tik vietiniai, bet ir Kauno, Vilniaus bei kitų miestų gyventojai – Panevėžys jiems artimesnis nei kitos atrankos etapų vietos Klaipėdoje bei Šiauliuose. 2018-ųjų konkurso etapas Panevėžyje vėl buvo rekordinis – į jį susirinko 112 dalyvių.
Geriausiai Panevėžyje pasirodė Justas Čeknys – jo bendras rezultatas susumavus teorijos bei praktikos pasiekimus buvo geresnis nei kitų 111 vairuotojų. Kartu su juo į konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ finalą rugsėjo 23 d. Šiauliuose keliauja Eimantas Bražys, Kęstutis Pukas, Redas Valaitis, Donatas Glinskis ir Edgaras Latiškevičius.
„Čia savas miestas, palaikymo komanda padeda. Panevėžio autodrome esu ne kartą važiavęs ir būtų smagu dar čia pasivažinėti. Dažnai keičiu automobilius, dalyvauju slalomuose, paskaitau naujienas, tad konkursui ypatingai ruoštis nereikėjo – paskaičiau kelių eismo taisykles ir viskas“, – teigė J. Čeknys, antrus metus iš eilės nugalintis Panevėžio etape. Tiesa, pernai konkurso finale Šiauliuose jam pasisekė mažiau – liko dešimtas. Tačiau apie norą pasirodyti geriau jis nekalba – kaip bus, parodys tik finalas, kuris vyks po savaitės.
Geriausio jauno Panevėžio vairuotojo, neturinčio 2 metų stažo, titulą iškovojo Dagnius Murauskas, o geriausia vairuotoja moteris – Laura Pliaugienė.
„Pirmą kartą dalyvauju šiame konkurse – atsitiktinai užsiregistravau ir pavyko nugalėti. Nėra taip, kad labai domėčiausi automobiliais, tačiau mėgstu vairuoti. Ką patarčiau kitoms vairuotojoms? Klaidas vairuodamos daro tiek moterys, tiek vyrai, tad vienų neišskirčiau. Tačiau tokie dalykai kaip lūpdažiai ar telefonai neturėtų būti naudojami vairuojant“, – sakė geriausia Panevėžio vairuotoja.
Naujos žinios teorijos etape
Pirmajame atrankos etapo ture dalyviai tradiciškai gliaudė teorijos uždavinius. Jų buvo paruošta 30 – dalis priminė „Regitros“ egzaminą, kituose reikėjo pademonstruoti žinias apie eismo saugumą, padangas, automobilių detales. Į antrąjį etapą pateko visi, padarę 9 arba mažiau klaidų, o geriausiai teorijos rungtyje pasirodė Virginijus Kaušakys, pateikęs vos 4 neteisingus atsakymus.
Kone visi konkurso dalyviai po jo praturtino savo žinias įvairiose srityse. Kai kurie nežinojo, kad ISOFIX yra vaikų kėdutės tvirtinimo sistema, o daugeliui buvo naujiena, jog Saulius Karosas tarp lietuvių turi bene vertingiausią istorinių automobilių kolekciją.
Kai kurie konkurso dalyviai nežinojo pagrindinių skirtumų tarp žieminių ir vasarinių padangų. Į klausimą, su kokiomis padangomis „Suzuki Swift“ automobilis bus greičiausias slalomo trasoje, kai kurie atsakė – „žieminėmis, minkšto mišinio“. Tai – populiarus, tačiau neteisingas mitas apie padangas. Vasarinės padangos esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai yra efektyvesnės už žiemines ar universalias, o kai lauke 15 ar dar daugiau laipsnių, skirtumas tarp jų didžiulis.
Dalyviai taip pat sužinojo apie didžiulius skirtumus tarp gerų ir prastų padangų. „Auto Bild“ atliktame stabdymo teste nuo 100 iki 0 km/val. skirtumas tarp geriausiai ir blogiausiai pasirodžiusių padangų – beveik 8 metrai (34,5 – geriausių rezultatas, o 42,4 – blogiausių). Tuo tarpu skirtumas tarp geriausių vasarinių padangų ant šlapios kelio dangos stabdymo teste nuo 80 iki 0 km/val. – daugiau nei 17 metrų (geriausių rezultatas – 34,3, o blogiausių – 51,9). Tai yra maždaug 4 automobilių kėbulų ilgiai, tad rinktis automobilio apavą reikia labai atsakingai.
Slalomai – greitas ir lėtas
25 iš teorijos etapo į praktinį patekę konkurso dalyviai turėjo 3 užduotis. Vienoje jų, „Blue Print“ detalių atpažinimo rungtyje, reikėjo atskirti variklio tepimo sistemos dalis – karterį, filtrą, separatorių bei kitas detales.
„Gerai pasirodyti šioje rungtyje padėjo valandos, praleistos garaže ir bendras supratimas apie automobilius. Pažįstu automobilius – jie man daugiau nei susisiekimo priemonė, tai kaip hobis. Anksčiau dalyvaudavau sporto varžybose – įvairiuose slalomuose, esu žiedinėse lenktynėse važiavęs. Pastoviai skaitau naujienas, žinau, kokie renginiai vyksta Lietuvoje – galiu save vadinti lengvos formos benzingalviu. Kas buvo sunkiausia? Seniai tokio tipo renginyje nedalyvavau, tad sudėtinga buvo nugalėti jaudulį“, – pasakojo Žydrūnas Silvanavičius, „Blue Print“ detalių atpažinimo rungtyje padaręs 0 klaidų.
Greitame slalome su „Suzuki Swift“ automobiliu dalyviai turėjo įveikti posūkius ant asfalto bei slidžių dangų, o vienoje vietoje – užvažiuoti ant specialios plokštės, kuri numeta automobilio galą imituojant netikėtą paslydimą.
„Suzuki Vitara“ krosoveris buvo skirtas kitai rungčiai, sukėlusiai itin daug emocijų. Joje dalyviai vairavo nesudėtingoje slalomo trasoje užsidėję specialius akinius, imituojančius neblaivumą – jie iškreipia vaizdą ir aplinkoje orientuotis tampa itin sudėtinga. To tikslas – parodyti vairuotojams, kad neblaivus žmogus negali valdyti automobilio ir paskatinti visus rinktis bei kitiems siūlyti nealkoholinius gėrimus.
8 geriausiai pasirodę vairuotojai pateko į finalą ir prisijungė prie 8, jau iškovojusių tokią teisę atrankos etape Klaipėdoje. Rugsėjo 22 d. vyks paskutinis „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ atrankos etapas Šiauliuose, į kurį užsiregistruoti galima čia: www.bit.ly/GLV2018.
Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ finalas vyks rugsėjo 23 d. Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Jo nugalėtojas gaus išskirtinį prizą – startą „Press ralyje 2019“ su paketu „viskas įskaičiuota“ – jam bus kompensuoti degalai, suteiktas automobilis ir apmokėtas startinis mokestis.