Lietuvos metų automobilis

Komisijos nariai paaiškino, kaip ir kodėl dalijo balus Lietuvos metų automobiliams

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbta, koks automobilis tapo Lietuvos metų automobiliu 2021. Pirmą kartą rinkimų istorijoje pergalę pelnė elektra varomas modelis – „Volkswagen ID.3“.

Kiekvienas komisijos narys finalinį rinkimų vakarą privalėjo išdalyti 25 balus šiems septyniems modeliams. Ir kiekvienas paaiškino, kam ir kodėl skyrė balus.

Egidijus Babelis

Cupra Formentor (2 balai). Tai visiškai nauja markė ir jos naujasis modelis, kurį įsimylėjo dauguma pavairavusių. „Cupra“ vardas jums turėtų būti pažįstamas. Taip buvo vadinami sportiškiausi „Seat“ modeliai. Dabar „Cupra“ atsiskyrė nuo mamos ir gamins savo automobilius. „Formentor“: pirmasis nuo nulio pagamintas „Cupra“ modelis. (Kaip čia pasakius nuo nulio… Jus naudoja tos pačios VW grupės platformą, komponentus).

Ir jis puikiai suderina šiuolaikines madas, praktiškumą bei smagiausias vairavimo savybes: jis turi miesto krosoverio kėbulą, bet neatrodo kaip kiti parketiniai visureigiai. Žema stogo linija jį daro panašesniu į iškeltą karštąjį hečbeką. Nedideliame automobilyje erdvu tiek priekyje, tiek gale, didelė bagažinė. Nors tai sportiškas automobilis, jis važioja stebinančiais komfortiškai. O su 310 AG ir visais varančiaisiais ratais – dar ir itin smagiai. Nors tai nėra grynakraujis iš lenktynių trasos pasprukęs žirgas, „Formentor“ valdomas puikiai, gerai stoja. Žavi puikus sportinis vairas, ant kurio sumontuoti variklio užvedimo ir vairavimo režimų pasirinkimo mygtukai, kaip mergina kūną apgaubiančios sėdynės ir tai, kad didžiausias ir matomiausias mygtukas centrinėje konsolėje yra skirtas išjungti elektroninę praslydimo kontrolę. Nuteikia smagiai. Ir leidžia smagintis.

Mums, benzingalviams, tai vienas smagiausių šių metų atradimų. Jis įkainotas racionaliai – 40 tūkst. eurų, važiuoja greitai, smagiai valdosi, puikiai tinkamas kasdienai. Galėtų ir metų automobiliu tapti. Tad kodėl tik 2 balai? Tai yra nišinis automobilis. Klausimas, kokiai daliai lietuvių iš tiesų reikia daugiau nei 300 AG ir kiek jų galėtų susitaikyti nuo 10-12 litrų 100 km siekiančiomis degalų sąnaudomis. (O jei dar visus arklius iš arklidžių sugalvotumėte išleisti, tai galite pamatyti ir didesnius skaičius nei 20 l/100km).

Peugeot 2008 (5 balai). Gražus. Viduje stebinantis. „Peugeot“ vienas iš nedaugelio gamintojų, kuris šiuo metu išgyvena aukso amžių kuriant interjerus. Nuostabios formos, puikios sėdynės, šiame modelyje dar ir erdvės pakankamai, o tokios technologijos kaip 3D prietaisų skydelis neturi nė aukščiausios prabos „Premium“ segmento atstovai.

Peugeot“ interjeras yra labai maloni vieta būti. Ir labai moderniai atrodanti. Ir automobilis būtų ne 2020, o 2030 metų. Ir važiuoja jis solidžiai. Tyliai, komfortiškai, ir ko nesitikėtum iš mažo krosoverio, tai vaiuojasi tiksliai ir smagiai. Tai geras, stebinantis automobilis kasdienai. Ir jis savalaikis, nes galima siūlo tiek benzininį, tiek dyzelinį, tiek elektrinį variklius. Vidaus degimo varikliai žvalūs ir pakankamai ekonomiški, komplektuojami su gerai suderintomis 8 laipsnių automatinėmis transmisijomis, o elektrinis geba greitai įsikrauti ir turi pakankamai didelę bateriją, kad juo galima būtų kur nors nukeliauti.

Peugeot“ atsigavo ir išdarinėja fantastiškus dalykus. Prieš 2 metus Metų automobilių tapo kerinčiai važiuojantis ir seksualus 508, pernai trečias liko žvalusis mažylis 208, neabejoju, kad ir 2008 šiemet bus įvertintas gerai.

Porsche Taycan (1 balas). Tai elektromobilis numeris 1. Savo technologijomis ir gebėjimais „Taycan“ kala į klyną visiems kitiems elektromobiliams ir yra vienu laipteliu aukščiau. Jo elektros sistemos įtampa – net 800 voltų, tad „Porsche“ gali vieną po kito atlikti kvėpavimą gniaužiančius startus ir baterija nekaista, taip pat jis gali krautis iki 320 kW galia. „Taycan“ elektromobilis turi dvi pavaras, tad net magistralinis greitis nedaro didelės įtakos nuvažiuojamam atstumui. Tai inžinerinis šedevras.

Ir dar labiau tas šedevras stebina posūkiuose. Kiek mokiausi fizikos (o mokykloje ji man sekėsi neblogai), taip valdytis 2,3 tonos sveriantys automobiliai negali. Jis vikrus, tikslus, o išvažiuojant iš posūkio šauna į priekį taip, kad norint jį sulėtinti prieš kitą vingį reikia kanalizacijos šulinio dydžio stabdžių, o būtent tokius jis turi.

Na, ir pats automobilio pojūtis. Tai labai solidžiai važiuojanti mašina, kurioje žavi tyla, aukščiausios kokybės medžiagos, tvirta apdaila. Tai labai gerai padaryta mašina.

Tik 1 balas? Kažką sumaišiau? Ne. Rinkdamas jį į TOP7 norėjau įvertinti šio automobilio talentus. Bet ar pusantro šimto tūkstančių eurų kainuojanti mašina turėtų tapti LIETUVOS metų automobiliu? Ne. Net ir po penkiolikos metų ją įpirks retas lietuvis. O „Porsche“ talentai bus įvertinti krūvoje kitų nominacijų.

Renault Captur (3 balai). Pernykščio Lietuvos metų automobilio 2020 „Renault Clio“ didysis brolis. Kaip ir „Clio“, „Captur“ stebina prancūzišku kokybiniu šuoliu. Dailus interjeras su maloniomis medžiagomis, puiki naujoji multimedija, gražus elektrinis prietaisų skydelis, malonios važiavimo savybės, komfortas. Ir erdvės gana daug.

Renault“ būtų gavę daugiau balų, jei rinkimams būtų pateikę ne įkraunamą hibridinę versiją. Ši labai maloniai, tyliai ir švelniai važiuoja elektra, ir vien baterijų pagalba gali nuvažiuoti apie 50 km. Mieste – puiku. Bet kai užsiveda 1,6 litro atmosferinis benzininis vidaus degimo variklis… Na, jis primena dar praėjusį amžių. Veikia gana garsiai, komplikuota penkias pavaras vidaus degimo varikliui ir tris elektros motorams turinti pavarų dėžė veikia grubiai, o jos sprendimus, kada veikia benzininis variklis, kada elektrinis – sunku paaiškinti ir pačiam to negalima kontroliuoti. Įkraunamo hibrido pavara nėra pati geriausia.

Kodėl aš jam daviau daugiau nei 1 balą? Nes vairavau ir vien tik benzinines versijas, kurios yra labai geros. 1,3 litro varikliai gyvybingi ir ekonomiški, o dviejų sankabų pavarų dėžė veikia puikiai. Jų kaina racionali. Siūlau rinktis paprastas versijas.

Škoda Octavia (4 balai). Škoda Octavia“ ne kartą tapo Lietuvos metų automobiliu ir žiūrint iš techninės pusės ji turi visas savybes pasigriebti šį titulą ir šiemet: tai nerealiai didelis automobilis už gerą kainą, kuris važiuoja komfortiškai ir tyliai. Važiavimo kokybe lenkia netgi dabartinį „Passat“, erdvės viduje taip pat daugiau. „Škoda“ inžinieriai visada moka išspausti daugiau iš „Volkswagen“ platformų, ir ką jie padarė iš „Golf‘o“ MQB platformos – stebina. Ir dar mūsų bandytas modelis turėjo dyzelinį variklį. Koks malonumas borto kompiuteryje matyti 4 l/100 km siekiančias degalų sąnaudas ir daugiau nei 1000 km nuvažiuojamą atstumą užsipylus pilną baką degalų. Šiais benzininių variklių laikais tokie skaičiai labai džiugina. O tas 150 AG TDI motoras ir traukia gerai.

Bet aš jam daug balų nedaviau, nes jo ergonomika prastesnė nei ankstesniojo modelio (nebeliko mygtukų, viską reikia tapšnoti), bendrauti norinti multimedija išjungė muziką ir pertraukė pokalbį tiek kartų, kad jei būčiau turėjęs šaunamąjį ginklą, ekranas būtų suvarpytas it šveicariškas sūris. O aš – kantrus (Škoda atstovai teigia, kad multimedija yra atnaujinama automatiškai ir ši problema bus išspręsta). Graži aliuminio durų apdaila naktį erzina akis blyksėjimu atspindėdama gatvių žibintus. O aukštesnės klasės „Canton“ garso sistema, už kurią reikia mokėti papildomus pinigus, groja ne ką geriau nei senas sovietinis patefonas.

Taigi „Škoda Octavia“ metalo pusė ir kainoraštis yra labai geri argumentai statyti modelį į geriausiųjų gretas, bet dėl kai kurių smulkmenų norisi verkti.

Ir dar. Nors naujoji „Octavia“ yra gražesnė bei modernesnė už senesnę, ji nuo to įdomesne netapo. O aš manau, kad gyvenimas yra per trumpas vairuoti nuobodžius automobilius.

Toyota Yaris (4 balai). Ilgai lauktas naujos kartos „Yaris“, iš teigiamos pusės nustebinęs kone visais atžvilgiais. Vis dar hibridinis, tačiau turi naują 3 cilindrų azartiškai burzgiantį varikliuką. Jis vis dar turi bepakopę CVT transmisiją, bet paspaudus akseleratorių jis pagaliau ne tik pradeda garsiau burgzto, bet ir važiuoja. Justi dinamika. Stebina, kaip smagiai jis valdomas. Ir koks ekonomiškas. Mieste negalvojant galima važiuoti su 4 litrais benzino. Net besismaginant jos nekils labai aukščiau 6 litrų. Tokiai klasei gera garso izoliacija tiks magistralėms. Padės ir netikėtai puikiai iš standartinės aparatūros grojanti muzika.

Vidus atrodo šauniai, padabintas geromis medžiagomis ir įdomiu, bet lengvai įskaitomu prietaisų skydeliu. Mašinėlė atrodo dar mažesnė už pirmtaką, bet vietos užtektinai tiek gale, kur telpa normalaus ūgio suaugęs žmogus (o šioje klasėje „telpa“ – geras įvertinimas), ir bagažinėje vietos yra.

Vienintelis „Yario“ minusas – lyg iš 1998 metų paimta multimedijos grafika, kuri atrodo beviltiškai pasenusi. Bet anoks čia minusas, kai viskas veikia taip, kaip priklauso. Ir tikėtina, veiks dar labai ilgai, nes tai „Toyota“.

Volkswagen ID.3 (6 balai). Kreditas ateičiai.

Aš pripažįstu elektromobilių technologiją kaip pranašesnę už vidaus degimo variklį, bet nesu jos gerbėjas, nes elektros varikliai tokie idealūs, kad elektromobiliai veikia kaip prietaisai ir neturi charakterio. Be to, aš pats gana daug važiuoju ir manau, kad infrastruktūros mūsų krašte dar trūksta.

Bet po paraliais, kaip mane nustebino ID.3. Tai yra nuostabus automobilis kasdieniai. Jis žiauriai gerai važiuoja. Itin tyliai, netikėtai komfortiškai, nors yra standus, dėl 204 AG variklio dinamiškai ir dėl galinių varančiųjų ratų pavaros jis dar gerai valdomas. Jis turi galybę moderniausių technologijų, tačiau juo naudotis – itin paparasta. Gana didelė baterija siūlo optimalų apie 300 km siekiantį nuvažiuojamą atstumą ir jis gali greitai krautis. Kadangi ID.3 nuo balto popieriaus lapo buvo kurtas kaip elektromobilis, gana kompaktiškame kėbule atsirado daug erdvės tiek 4 suaugusiems keleiviams, tiek jų bagažui. Nereikėjo čia jokių tunelių pavarų dėžei, kardanui ar išmetimui, tad grindys, po kuriomis slepiasi akumuliatoriai – lygios. Variklis – vos didesnis už arbūzą, tad nereikia jam vietos ir kone visas kėbulas paskirtas jūsų komfortui. Na, bet čia visų elektromobilių nuo nulio gerosios savybės. „Volkswagen ID.3“ dar išsiskiria aukščiausio lygio važiavimo savybėmis. Jis tiesiog viską daro gerai ir yra puikus automobilis kasdienai.

Taip pirmųjų modelių multimedija užstrigdavo, ir dėl naujosios multimedijos klaidų vėlavo ID.3 prekybos startas. Buvo ir man ji užlūžusi pirmojo susipažinimo metu. Bet naujoji sistema atnaujinama internetu ir pati susiremontuoja, atnaujinimai ją, kaip ir mobiliuosius telefonus pasiekia kone kiekvieną savaitę ir paskutiniu metu važinėjant automobiliu neatsirado jokių problemų. Skrupulingieji vokiečiai jas privalo ištaisyti. Ir tada elektrinis „Volkswagen“ tik džiugins.

Nepatiko tik du dalykai. Didelė kaina. 40 tūkst. eurų už „tautos automobilį“ – daug. Dėl to toli gražu negreitai visą tautą persodins ant elektros. Ir antroji – salonas kad ir solidžiai surinktas ir gana dailus, panaudotos plastmasės nepateisina kainos.

Bet kaip ir minėjau, didžiausią savo balų skaičių skyriau kaip kreditą ateičiai. Ilgą laiką stengiausi ignoruoti elektrą, nebuvau jos didelis šalininkas, bet ID.3 man leido suprasti, kad OK, tokį kasdien eksploatuočiau su malonumu.

Žilvinas Pekarskas

Vienodai balų – po 5 – skyriau CURPA Formentor ir ID.3 už tai, kad jie gerokai išsikyrė iš konkurentų savo dovanojamomis emocijomis ir kokybe. Formentor yra be galo univeralus, tinkantis ir namų šeimuninkėms (je važiuoji nepiktu režimu), ir ambicingiems vairuotojams, norintiems adrenalino. Ir kaina ganėtinai fraugiška.

ID.3 yra gerokai kilstelėta elektromobilių kartelė. Vos išbandęs šį elektromobilį gamyjkloje Volsfsburge pamaniau, kad jis yra tarsi VW virso simbolis – ateina alternatyvių energijos šaltinių amžius, taigi ID.3 puikiai atspindi epochą. Kartu ir minimalistinis, bet geresnės vidaus įrangos nei populiarieji SUV. Ir gali pasigirti puikiai suplanuota erdve.

Porsche Taycan yra nuostabus. Bet už jo kainą galima nusipirkti du nerealius Porsche Macan su V6 varikliu. Todėl negalėjau skirti šiam nuostabiam kūriniui daugiausiai balų.

Man gana lygiaverčiai buvo Renaut Captur ir Peugeot 2008. Abu labai patobulėję, abu siūlo įvairų jėgainių pasirinkimą. Abu prancūzai tapo dailesni ir patogesni. Kurį rinktis – jau skonio reikalas.

Škoda Octavia stebina sav erdve ir tuo, kad už mažesnę kainą siūlo daugiau, nei broliai ir VAG koncerno. Tačiau multimedia dar tobulintina, ji stringa, o pakaboje yra perteklinių triukšmų.

Toyota Yaris – labai patobulėjęs. Ketvirtos kartos hibridinė Toyota jėgainė verta pagyrimų. Trijų cilindrų variklis kartu su elektrs varikliu dirba labai sklandžiai. Tačiau mažiausiai balų čiam jaukiam mažyliui kyriau tik dėl to, kad gyvename ne Romoje, o Vilniuje. Čia tokio segmento mažyliai nėra labai populiarūs. Tačiau tokią sėkmę prognozuoju Yaris Cross – miesto visureigiui kuriuo džiaugsimės jau kitąmet.

Renaldas Gabartas

CUPRA Formentor – 7. Ko gero universaliausias net tik finalininkų septintuko, bet ir viso šiųmečio konkurso trisdešimtuko ratuotis. Profesionalūs lenktynininkai jame atpažįsta TCR genomą, o gyvūnų mylėtojai nesunkiai įsivaizduoja save tokiu automobiliu transportuojantys visą gaują keturkojų į mišką bėgiojimo procedūroms. „Cupra Formentor“ turi ir aiškiai išreikštą sportiškumą, ir tobulą ergonomiką. Ji puikiai valdoma važiuojant aštriai ir dosni komfortu bei ergonomikos sprendimais judant šeimyniniu režimui. Vienas nedaugelio kontraversiškų dalykų – po variklio kapotu 300 arklių keliamas griausmas, kurį paryškina išmetimo sistemoje sumontuotos specialios sklendės. Ar atslūgus euforijai jis nepradės varginti? Apie tai galima tik spėlioti, bet kad euforija trunka ilgai, daugiau nei akivaizdu. Jei kada nors subręsiu pasidaryti tatto, galimai ji bus panaši į „Cupra“ aštriabriaunį „X“ ar futūristinį strėlės antgalį.
„Cupra Formentor“ nėra pigus daiktas, tačiau pradėjus narstyti komplektacijos, kokybės, kainos santykį, prašoma pinigų suma neatrodo įžūliai didelė. Juo labiau, kad automobilis atrodo pasiutusiai gerai.

Peugeot 2008 – 3. PSA koncerno produkcija ir toliau skrieja ant bangos keteros. Visi pastaraisiais metais radikaliai atnaujinamos gamos modeliai hipnotizuoja išraiškingu dizainu, pelno pagarbą įdiegtų išmaniųjų technologijų darbu, nepriekaištingu elgesiu važiuojant prastais keliais. Modelis „Peugeot 2008“ nėra išimtis. Krosoveris puikiai subalansuotas, kokybiškas, siūlantis pačią didžiausią jėgos agregatų įvairovę: 3 benzininiai, 2 dyzeliniai ir grynakraujis elektromobilis. Versijoms su vidaus degimo varikliais rasti rimtesnių priekaištų beveik neįmanoma. Kiek nuvilia tik 2008-e versija, nes beveik 400 kilogramų papildomą svorį vežantis automobilis turi tokius pat amortizatorius, spyruokles ir pakabos konstrukciją. Dėl šios priežasties riedant per „gulinčius policininkus“ krosoverio užpakalinė dalis pradeda savarankišką gyvenimą. Vidaus degimo variklius turintys modeliai tose pat sąlygose elgiasi nepriekaištingai.

Porsche Taycan – 2 balai. Elektrinis „Porsche“ yra gyvas įrodymas, kad kadaise pačių drąsiausių svajotojų piešti futuristiniai eskizai apie didžiąsias technologines transporto pasaulio rokiruotes ir visuotinę elektrifikaciją tampa kasdienybe. „Tesla“ žudiku iš Vokietijos pakrikštytas „Taycan“ turi visus superautomobiliams būdingus bruožus, pradedant kvapą gniaužiančia kaina ir baigiant pribloškiančiomis techninėmis charakteristikomis. Vienareikšmiškai pats moderniausias, novatoriškiausias konkurso dalyvis, sunkiai suvokiamu būdu sugebantis suderinti tokius priešinguose vertybiniuose poliuose esančius dalykus kaip sportinio bolido dinamika ir valdymą bei limuzinams būdingas komfortas. 2 balai – simbolinis reveransas technikos šedevrui, kuriam pasirodžius greičiausiai pats Elonas Muskas nulėkė už kampo parūkyti.

Renault Captur – 2. Bent minimaliai stebintys automobilių pramonės pasaulį žino, kad 2007-aisiais čia prasidėjo miesto visureigių pandemija, kuriai vis dar nepavyko rasti nei vakcinos, nei vaistų. Tuomet naujas rinkos segmentas „Crossover-SUV“ prasidėjo nuo „Nissan Qashqai“ ir kiek vėliau pasirodžiusio „Juke“, kuris, kaip žinia yra „Renault Captur“ technologinis brolis-dvynys. Šįkart pristatytas antros modelis be ilgo sąrašo sprendimų, į naują aukštį pakeliančių automobilio funkcionalumą ir ergonomiką, paverčiančiu jį inovatyvesniu ir modernesniu, dar turi originalią „E-TECH Plug-in-Hybrid“ technologiją. Bent jau pirmąjį 100 kilometrų ji leidžia įveikti deginant mažiau nei 2 litrus benzino ir pasigirti, kad vairuoji mašiną, kurios transmisija beveik kaip „Formulės 1“.
Sąlyginai nedaug balų naujajam „Captur“ tik todėl, kad tų balų kraitis apskritai klaikiai mažas.

Škoda Octavia – 2. Nuosekliai evoliucionuojanti „Škoda“ mažina atotrūkį ne tik nuo „Volkswagen“ bestselerių, bet ir nuo Premium lygoje žaidžiančio „Audi“. Po akistatos su ketvirtos kartos „Octavia“ buvau priverstas atsiprašyti saviškio „Passat B8“, nes čekiška šeimos automobilio interpretacija už panašius pinigus beveik visko, išskyrus degalų sąnaudas, siūlo daugiau. „Octavia“ su dyzeliniu dvilitriu varikliu užmiestyje galima keliauti deginant mažiau nei 3,5 l/100 km. Jei šis modelis turėtų kiek geresnę triukšmo izoliaciją ir audio sistemą, būtų beveik tobulas.

Toyota Yaris – 3. Meistriškai sukurtas, sumažėjusiais kėbulo gabaritais ir išaugusia vidaus erdve (puikiai tenkinančia keturių suaugusių žmonių poreikius), „Yaris“ turi visas geriausias „Toyota“ savybes: pavyzdingai suderintą pakabą, tikslų vairo mechanizmą, efektyvia hibridinę sistemą, akiai mielą dizainą. Net variatorius, kurio keliamas triukšmas paprastai nustelbia generuojamą naudą, čia stebuklingu būdu neerzina. Dinamiškas, kokybiškai surinktas, turintis visiškai naujus saugos sprendimus (pirmasis B segmento automobilis su centrinėmis oro pagalvėmis), protingai kainuojantis.

Volkswagen ID.3 – 6. Vienas nedaugelio šiuo metu rinkoje siūlomų EV modelių, kuris yra ne elektrifikuotas konvencinis automobilis, o nuo balto popieriaus lapo sukonstruotas kaip elektromobilis. Didžiausias to privalumas – neutralizuotas „masyvios“ mašinos efektas, kai keli šimtai papildomų kilogramų virsta rimtu iššūkiu važiuoklei ir komplikuoja valdymą. „Volkswagen“ inžinieriams pavyko sukurti modernią, daugybę išmaniųjų sistemų turinčią, gyvybingą, smagiai važiuojančią, neprastai atrodančią ir patogią transporto priemonę, galinčią patenkinti visus šeimos kelionių poreikius. 58 kWh baterija leidžia be papildomo sustojimo įveikti daugiau kaip 400 km maršrutą, energiją naudojant pavyzdingai efektyviai ir taip pat efektyviai (greitai) ją įkraunant.

Visgi nemažai kainuojantis ID3 tebeturi „vaikiškų ligų“, susijusių su programinės įrangos kaprizais, todėl tituluoti jį „geriausiu“ mano galva būtų nesąžininga.

Valdas Valiukevičius

Cupra Formentor – 4. Naujas vėjas VW šeimoje, modernus ispaniškas Golf GTI konkurentas. Tai du viename: pravažus šeimyninis krosoveris ir sykiu, karštas chečbekas, kasdien teikiantis džiaugsmo jo vairuotojui, turintis “Lamborghini” genų.

Peugeot 2008 – 6. Ne tik emociškai, bet ir racionaliai pagamintas automobilis, gražus išore ir vidumi, žavintis ne tik dizainu, bet ir gana komfortišku važiavimu bei tiksliu valdymu. Maksimalų balų kiekį skyriau dar ir už plačią variklių gamą: nuo dyzelinio iki elektrinio.

Porsche Taycan – 3. Konstruktorių šedevras, technikos stebuklas. Žavi viskas: vaizdas, dinaminės charakteristikos. Vien apie automobilio stabdžius galima parašyti atskirą straipsnį – ko vertas vien apkabų ir dydis, panaudotos medžiagos. Niekada negalvojome, kad “Porsche” gali būti elektrinis ir kad jis gali džiuginti tikrą vairuotoją.

Renault Captur – 2. Puikiai subalansuotas, turintis jaukų ir kokybišką saloną automobiliukas. Galbūt teikiantis mažiau emocijos už “Peugeot 2008” ir labiau patiksiantis santūresniems klientams. Vis tik nerekomenduočiau rinktis hibridinės versijos.

Škoda Octavia – 3. Nė vieno iš šio septynetuko mūsų gatvėse nebus tiek daug, kaip “Škoda Octavia”. Sėkmei pasmerkta atgimusi klasika. Išlaikiusi visas gerąsias savybes, turinti plačią variklių gamą, erdvų saloną bei bagažinę. Ir sykiu – labai modernų saloną su futuristine multimedia, kurią perkrimsti vartotojui reikės šiek tiek laiko.

Toyota Yaris – 2. Linksmas, gyvas, turintis savo veidą japoniukas, važiuojantis labai ekologiškai ir ekonomiškai.

Volkswagen ID3 – 5. Ko gero, tokia yra mūsų ateitis, pagalvoji sėsdamas prie šio automobilio vairo. O persėdęs iš jo į bet kokį kitą, šiuolaikinį automobilį, jauties lyg grįžtum laike atgal. Belieka sulaukti geresnių kainų bei salono medžiagų.

Dainius Leonavičius

CUPRA FORMENTOR – 3 balai. Debiutinis gamintojo modelis nustebino visapusiškai subalansuotomis važiavimo savybėmis. Ypač gerą įspūdį paliko patogi vairuotojo ,,darbo” vieta, valdomumo savybės, išskirtinis įvaizdis ir salono apdailos kokybė. Važiavimo režimų pasirinkimas leidžia važiuoti ir pakankamai komfortiškai ir net santykinai taupiai, tačiau CUPRA nustatymai negali nežavėti rodos nežabota energija neprarandant tikslumo jį valdyti.

Jeigu būtų įvairesnė komplektacija ir galimybė pasirinkti skirtingas jėgaines (o tai be abejonės atsispindėtų mažesnėje kainoje) tikrai šiam modeliui būčiau skyręs balu daugiau. Bet būtent tokia yra gamintojo pozicija – jokių kompromisų kokybei ir išskirtiniam važiavimo stiliui. Kaina kol kas tik viena – 39 900 eurų. Ji rodos yra nemaža, bet jei sukomplektuotum panašaus dydžio SUV iki tokio lygio kaip šis FORMENTOR gausis labai panaši ir kaina. Na gal tik šiek tiek mažesnė.

PEUGEOT 2008 ir RENAULT CAPTUR. rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2021“ – itin arši konkurencija mažųjų SUV, vadinamoje B segmento klasėje. Nors frazė „dabar niekas negamina blogų automobilių” jau tampa banali, bet žvelgiant į šią grupę, sunku apie kažkurį modelį pasakyti, kad jis tarp konkurentų yra geriausias. Rinkimams Lietuvoje šiemet pateikti itin kokybiški mažieji SUV. Tai patvirtina ir faktas, kad net du mažųjų SUV atstovai pateko į šių metų geriausiųjų septynetuką. Jaučiamas gamintojų suinteresuotumas investuoti būtent į mažuosius krosoverius, mat dėl didelio tokio segmento populiarumo, rodos, kaip tik čia vyks svarbiausia kova dėl potencialaus pirkėjo. Ir manau, kad tokio modelio pirkėjo sprendimą lems ne ,,geresnis ar blogesnis”, o specifiniai poreikiai ir modelių savybės, ar net išvaizda.

PEUGEOT 2008 – 5 balai. Kalbant apie „Peugeot”, tai jau ne pirmas modelis, įrodantis šio prancūzų gamintojo sugebėjimą kurti išvaizdžius, išsiskiriančius ir puikiai subalansuotus automobilius. Jėgainių pasirinkimas (3 benzininės, 2 dyzelinės ir elektrinė) prideda dar daugiau galimybių atsižvelgiant į sąlygas, kuriose naudojamas automobilis. Dar daugiau šarmo prideda ir išskirtinė salono apdaila, bei dėmesys jo dizaino smulkmenoms. Salonas – šiuolaikiškas, išskirtinis, kokybiškas ir patogus.

RENAULT CAPTUR – 4 balai. Hibridinis „Renault Captur E-Tech” išsiskiria puikia garso izoliacija, tyliu pajudėjimu iš vietos (kiekvieną kartą pajudama elektriniu režimu), komfortiška pakaba, nemaža erdve sėdintiems gale. Ne vieną juo besidomintį gali sužavėti naujojo ,,Renault” stiliaus salono architektūra ir kokybiškos medžiagos viduje bei jo išvaizda. Šis modelis yra pakankamai universalus, nes tiks ir važinėjimui mieste (ypač dėl deklaruojamos 65 km ridos viena elektros baterijos įkrova), ir šeimos kelionėms.

PORSCHE TAYCAN – 1 balas. Šis modelis negali nežavėti. Ir ne vien tik dėl nežabotos galios, bet ir dėl technologinių sprendimų, markės tradicijų bei įvaizdžio išlaikymo, salono apdailos kokybės.

800 V elektros sistema – revoliucinis sprendimas elektromobilių rinkoje, turėsiantis įtakos ateities automobilių elektrifikacijos tendencijoms. Juk vienas iš didžiausių iššūkių elektromobilių savininkams yra įkrovos greitis. Ir čia lygių TAYCAN’ui nėra. Galimybė vos per 20 min. įkrauti nuo 0 iki 80 proc. ir per 5 sek įkrovos, norint nuvažiuoti papildomus 100 km yra svarbus pasiekimas. Deja, jį smarkiai gadina pačios infrastruktūros galimybės (ypač Lietuvoje).

Na ir žinoma – kaina. Ji tokia, kad galvoti apie tokią mašina gali tik nedaugelis.

ŠKODA OCTAVIA – 3 balai. Tai labiausiai patikęs ir mano manymu geriausiai subalansuotas modelis iš trijų WAG ,,kompaktų”, dalyvavusių šių metų rinkimuose. Per daug neišsiskiriantis, bet viską darantis ,,taip, kaip reikia” ir kaip iš jo laukiama. Gera kainodara – dar vienas pliusiukas prie šio modelio savybių.

Bet mano nuomone „Octavia”, lyginant su prieš tai buvusia karta, nepadarė kardinaliai didelio progreso. Ir tokio įspūdžio man, kokį padarė kai kurie kiti šių metų 7uko dalyviai, nesukėlė. Tiesiog per eilę metų Škoda užsitarnavo pagarbą lietuvių sąmonėje ir ji nėra iš piršto laužta. Taip pat ir kalbant apie naująją „Octavia”.

Tai tikrai vertas dėmesio modelis, galvojant apie kompaktinių automobilių klasę.

TOYOTA YARIS – 4 balai. Šis mažylis man ypač gerą įspūdį paliko dėl valdymo savybių ir saugumo sistemų gausos.

Nors naujasis modelis sumažėjo (ypač vizualiai), bet dėl didesnės ratų bazės nė kiek neprarado erdvės viduje, netgi, sakyčiau, sėdėti galinėje eilėje mano ūgio žmogui patogiau nei senesniajame (kalbame ne apie ilgas keliones).

Unikalūs saugumo sprendimai šioje klasėje taip pat daro įspūdį. Na ir žinoma – hibridinė jėgainė šiam miesto automobiliukui yra puikus sprendimas. O jei ji dar ir nieko nekainuotų …? J

Dėl SUV išprotėjusiame pasaulyje tai puikus atsvaras miesto džiunglėms.

Volkswagen ID.3 – 5 balai. „Volkswagen“ ambicijas elektromobilių srityje demonstruoja su puikų potencialą turinčiu ID.3. Gerai valdomas automobilis su puikiomis važiavimo savybėmis ir gera garso izoliacija bei originalia salono išvaizda. ID.3 turi visus reikiamus bruožus tapti bestseleriu tarp elektros pavaros gerbėjų. Galimybė rinktis trijų skirtingų dydžių baterijas – papildomas pliusas.

Pradžia labai gera ir nuteikianti optimistiškai, tik šiek tiek erzina dar išlendantys gaminio „nedadirbimai”. Bet tai matyt visų modelių-naujokų klaidelės, kurias gamintojas greit ištaisys.

Vitoldas Milius

„CUPRA Formentor“ (3 balai). Vienas labiausiai emociškai patikusių konkurso automobilių. Gaila, kad yra tik viena, tik tikriems benzingalviams skirta versija. 310 AG reikia ne visiems, o kitokių variklių nėra. Smagus, bet nišinis modelis.

„Peugeot 2008“ (6 balai). Šis modelis yra ryškus paskutinių metų „Peugeot“ gamintojo pasiekimų atspindys. Gražus, šiuolaikiškas, tinkantis daugeliui žmonių, visiems gyvenimo atvejams.

„Porsche Taycan“ (2 balai). Vienareikšmiškai – technikos šedevras. Šiandieninėje Lietuvos rinkoje visgi labai specifinnis modelis.

„Renault Captur“ (3 balai). Sėkmingas dizainas, smagus miesto SUV. Man asmeniškai nepatiko konkretus konkursui pateiktas hibridinis modelis, o tiksliau, jo hibrido veikimo algoritmas.

„Škoda Octavia“ (6 balai). Dar vienas naujas, dar geresnis Octavia modelis. Pasižiūrėkim, kiek Octavia važiuoja Europos valstybių keliais ir bus aišku – tiek žmonių klysti negali.

„Toyota Yaris“ (3 balai). Nustebino. Šis modelis nustebino labiausiai. Gal todėl, kad galvoje sukosi mintis – Yaris yra Yaris ir jokių stebuklų iš tų mažylių neišspausi. Toyota pagamino smagų, mažą automobilį, tik gaila, kad nedaug lietuvaičių renkasi šios klasės atstovus.

„Volkswagen ID.3“ (2 balai). Kažkada VW gamintojas žadėjo sensaciją – naują, nebrangų ID.3 modelį. Tik žadėjo. ID.3 yra, o va sensacijos taip ir nėra. Tiesiog neblogas, bet brangokas elektra varomas VW modelis. Dėl grožio nesiginčysim, bet tikrai yra ir gražesnių net to paties gamintojo modelių.

Linas Butkus

CUPRA Formentor – 2 balai. „Formentor“ savybes norėčiau sugretinti su tuo BMW X2 arba „Porsche Macan“. Tai – naujas SUV su etaloninėmis valdymo savybėmis. Be to, jis – išvaizdus, puikiai įrengtas, labai patogus ir praktiškas. Jis gali būti šeimos automobiliu, netgi padidinto pravažumo transporto priemone.

Įvertinant ir dinamines savybes, 40.000 Eur siekianti „Cupra“ kaina atrodo pilnai argumentuota.

Labai įdomu, kaip atrodys jau laukiama versija su įkraunama hibridine pavaros sistema, kuri turėtų geriau atitikti šiandienos realijas.

Peugeot 2008 – 4 balai. 2008 labai gerai atitinka šiandienos reikalavimus: jis praktiškas, patogus, gerai įrengtas, stilingas ir pataikantis į rinkos poreikių dešimtuką. Yra plati variklių gama įvairiems skoniams ir poreikiams, įskaitant 100% elektrinę versiją. Jis – tikras pirmūnas, prie kurio sunku prisikabinti, tačiau ir sunku pasakyti, kuo jis pranašesnis už savo stipriausius varžovus.

Porsche Taycan – 3 balai. „Taycan“ negalima neįvertinti, nes tai – istorinis automobilis, reprezentuojantis visos automobilių pramonės technologijų viršūnę. Ir jis yra tiek tobulas, kiek tai įmanoma šiandien realiame pasaulyje.

Be to, jis išvaizdus, komfortabilus, puikiai valdomas, gerai įrengtas ir netgi netikėtai praktiškas.
Jo kaina neatrodo neargumentuota, įvertinant technologijas, galią, superautomobilio dinamiką, įrangą ir tai, kad „Taycan“ yra elektromobilis ir yra „Porsche“.

Sakantiems, kad „Taycan“ yra neįkandamas pirkėjams Lietuvoje, galiu pastebėti, kad jis jau yra populiaresnis už ne vieną, plačioms masėms skirtą elektromobilį. Per nepilnus metus šalyje registruoti 24 nauji „Taycan“, dar 14 pirkėjų laukia savo automobilių. Atmetus „Spark“ platformos pirkinius, „Porsche“ elektromobilis šiemet bus vienas populiariausių Lietuvoje.

Renault Captur – 4 balai. Šį automobilį vertinu lygiareikšmiai su jo tiesioginiu konkurentu – „Peugeot 2008“. Nes jis – toks pats gerai išbaigtas, tik stebėtinai komfortabilus ir dar patogesnis. Be to, pakankamai išmanus, gerai įrengtas.

Įdomu, kad variklių gamoje siūlomos vertos dėmesio SND dujomis varomos versijos ir įkraunama hibridinė pavaros sistema. Gaila, bet pastaroji nenudžiugino harmoningu veikimu.

Škoda Octavia – 5 balai. Manau, kad tai – geriausią vertę už pinigus siūlantis automobilis konkurse. Jis perėmė savo pirmtakų praktiškumą, patogumą, ekonomiškumą. Neabejoju, kad perėmė ir puikiai saugomą išliekamąją vertę. Be to, jis dabar išmanesnis, geriau valdomas ir netgi įgijo ryškesnį vizualinį charakterį.

Susidomėjusiems rekomenduočiau puikias benzinines versijas.

Toyota Yaris – 6 balai. „Yaris“ man atrodo kaip tobulas miesto automobilis, atitinkantis visus šiandienos standartus. Be to, pagaliau jis nebėra pilka pelytė, kurios geriausias savybes gali įvertinti ne stebėtojai, o naudotojai.

Energinga ir taupi hibridinė pavara, puikus valdymas, žaismingas interjeras su išsaugotais reikalingiausiais fiziniais, o ne jutikliniais kontrolės įrenginiais. Hibridinis „Yaris“ neatrodo pigus, bet visos šio modelio kartos puikiai išlaiko išliekamąją vertę, todėl didesnę kainą galima traktuoti kaip investiciją. Galima pastebėti, kad rinka tai mato, nes „Yaris“ yra vienas iš nedaugelio šalyje perkamų B segmento hečbekų.

Nurodydamas trūkumus, pastebėčiau tik kai kuriuos, ne esminius ergonominius sprendimus.

Volkswagen ID.3 – 1 balas. Tai – vienas iš pažangiausių elektromobilių ir turbūt reikšmingiausias projektas masinėje rinkos elektrifikacijoje. Jis džiugina futuristiniais dizainerių sprendimais, erdviu salonu, valdymu ir dinamika. Iš kitos pusės – kai kurie valdymo elementai nepasirodė patogūs kasdieniam naudojimui, salono apdailos sprendimai atrodo neatitinkantys įprastai aukštų VW standartų.

Mūsų rinkoje jo bendruosius kaštus vertinantiems pirkėjams teks remtis emociniais, o ne racionaliais motyvais. Neabejoju, kad skirtingai nuo „Taycan“, kasdienio, masinio automobilio pirkėjams toks argumentas nebus pakankamas.

Negana to, ID.3 linkęs pateikti nepageidautinų elektroninių sistemų siurprizų. Tikiu, kad „Volkswagen“ tai sutvarkys, bet kol kas jo pirkėjams pasiūlyčiau pasidairyti ir į konkurentus.

Jurgis Paplaitis

„CUPRA Formentor“ – 3 balai. Ir labai dinamiškas, ir praktiškas – reguliuojamo standumo pakaba padeda „Formentor“ komfortiškai naudoti kaip kasdienį automobilį, didelės nustatymų reguliavimo galimybės leidžia beveik visus parametrus nustatyti pagal savo norus, o efektingas ir kokybiškas salonas su daug originalių ir efektingų sprendimų neleis pamiršti akimirkų prie šio automobilio vairo. O dar čia labai patogios sėdynės ir itin azartiškos važiavimo savybės – jei nesukti galvos dėl ne mažesnių kaip 10 l / 100 km degalų sąnaudų, kurių reikalauja 310 AG variklis, tai būtų tobulas svajonių automobilis už gana įkandamą kainą.

„Peugeot 2008“ – 4 balai. Kaip ir mažasis „208“, itin efektingas „2008“ SUV patiks ieškantiems originalių sprendimų – prietaisų skydelis atrodo dar įspūdingiau nei išorė, nors mažas vairas reikalauja įpratimo (ir, priklausomai nuo pasirinkto aukščio ir vairuotojo ūgio, gali užstoti prietaisų skydelį), o standžiai suderinta pakaba nelygiame kelyje veikia gana triukšmingai. Galima ir versija vien tik su elektros varikliu, o tai padidina pasirinkimo galimybę.

„Porsche Taycan“ – 3 balai. Itin lauktas atsakas iš Europos greičiausiems „Tesla“ elektromobiliams – „Porsche Taycan“. Šio sportiškų automobilių gamintojo atskirai pristatinėti nereikia, tačiau kaip ir kažkada debiutavęs pirmasis gamintojo SUV „Cayenne“, vėliau penkių durelių „Panamera“ liftbekas, taip ir pirmasis „Porsche“ elektromobilis neabejotinai kompanijos klientų gretas papildys tais, kurie anksčiau net nemąstė apie šio gamintojo automobilį. Taip, jis brangus, nes tai „Porsche“, bet niekas iš gamintojų, kurių gamoje yra elektromobiliai, nesiūlo tokios aukštos kokybės ir individualių pasirinkimo galimybių kaip šis vokiečių gamintojas. Ir, tikriausiai, nereikia sakyti, kad jis – ir velniškai greitas, ir savo važiavimo savybėmis įtiks reikliausiems pirkėjams.

„Renault Captur“ – 4 balai. Kaip pernai metais Lietuvos Metų automobiliu tapęs „Clio“, tik geresnis – taip galvoju apie tą pačią platformą naudojant pagamintą, bet erdvesnį ir patogesnį „Captur“. Tiek komfortiškos važiavimo savybės, tiek ir žymiai geresnė nei ankstesnės kartos modelyje apdailos kokybė primena klase aukštesnius modelius. Jis neturi vien tik elektra varomos versijos, bet galimas su iš tinklo įkraunama hibridine pavara, kuri mieste iki 40 kilometrų leidžia važiuoti vien tik elektra.

„Škoda Octavia“ – 2 balai. „Golf“ bendraplatformis „Octavia“ visada garsėjo kaip praktiškas pasirinkimas, ieškantiems didelio, erdvaus, bet nebrangaus automobilio. Naujojoje kartoje jo bruožai tapo išraiškingesni, salonas – modernesnis, o kaina – vis dar patraukli. Tiesa, standartinė pakaba lemia, kad važiuojant automobilis nuolatos šiek tiek siūbuoja – patiks vertinantiems komfortą, bet mėgstantiems sportiškesnį važiavimą siūlau standesnę sportinę arba reguliuojamą pakabą.

„Toyota Yaris“ – 2 balai. Naujos kartos „Yaris“ atrodo ne tik žymiai efektingiau nei visos ankstesnės jo versijos, bet ir valdomas itin smagiai, kas nebuvo stiprioji ankstesnių modelių pusė. Hibridinė pavara su trijų cilindrų 1,5 l varikliu leidžia važiuoti ir pakankamai greitai, ir tikrai taupiai. O dar vaizduotę audrina greitai debiutuosianti trijų durelių versija su visų ratų pavara – nėra jokių abejonių, kad „Toyota“ sėkmingai kratosi nuobodžių automobilių gamintojo įvaizdžio. O prie viso to dar būtų gerai, kad apdailos medžiagų kokybė ir multimedijos sistemos išvaizda ir galimybės prilygtų konkurentams iš Europos, taip pat norėtųsi geresnės garso izoliacijos ir tada viskas bus puiku.

„Volkswagen ID.3“ – 7 balai. Vienas svarbiausių modelių per visą „Volkswagen“ istoriją – po „Beetle“ ir „Golf“, naujas „ID.3“ pradeda naują koncerno erą, nes tai pirmas gamintojo elektromobilis, turintis specialiai elektriniams modeliams pritaikytą „MEB“ platformą. Ir pirmas blynas – visai neprastas. Programiniai atnaujinimai ir naujos funkcijos gali būti įdiegti nuotoliniu būdu, šviesus ir erdvus (kaip 4,3 m ilgio automobiliui) salonas atrodo originaliai ir šiuolaikiškai, puiki garso izoliacija nuo aerodinaminio, padangų ir kito išorinio triukšmo (o tai elektromobiliams labai svarbu), komfortiška pakaba, geros valdymo savybės – net ir kaina, palyginti su modeliais su įprastais varikliais, kurie darosi vis brangesni, nebeatrodo šokiruojančiai didelė. O kur dar elektromobilių eksploatacijos privalumai, kurie net ir didžiausią benzingalvį gali priversti gerokai susimąstyti, ypatingai jei automobiliu daugiausiai važinėjama mieste.

Dina Sergijenko

CUPRA Formentor – 2 balai. Modelis, kuris neabejotinai ras savo vietą Lietuvoje. Išskirtinis vardas, išskirtinis dizainas, madingas kėbulas, tačiau automobilis – labai nišinis. Visgi puiki alternatyva tiems, kurie mėgsta sėdėti aukščiau, o važiuoti nori labai sportiškai.

Peugeot 2008 – 8 balai. Puikiai subalansuotas miestui ir šiuolaikiniam žmogui, ypač žavi naujos tendencijos į rinką įvedimas – kai tas pats kėbulas ir vidaus degimo varikliams, ir elektromobiliui. Ateini ir renkiesi spalvą, o tik tada galvoji, kuo nori važiuoti. Išlaikytas savas požiūris į vairavimą, gera garso izoliacija, manevringumas, apdailos medžiagos.

Porsche Taycan – 3 balai. Automobilis, kurio norėtų kiekvienas, tik ne visi įpirktų. Tačiau net ir su šia sąlyga „Porsche“ pardavinėti savo pirmąjį elektromobilį Lietuvoje sekasi daugiau nei puikiai. Galbūt balansas tarp kainos ir nuvažiuojamo atstumo ir neišlaikytas lyginant su kitais elektromobiliais, tačiau vargu ar „Taycan“ pirkėjui šitai kada nors rūpės.

Renault Captur – 1 balas. Modelis, už kurį nebalsavau rinkdama savo TOP7, todėl ir balas 1. Tačiau visumoj tai yra puikus miesto visureigių segmento pavyzdys, kurį šiemet gamintojas pristatė ir kaip įkraunamą hibridą.

Škoda Octavia – 1 balas. Klasikinis „Metų automobilio“ rinkimų nugalėtojas išlikęs vis dar tokia pačia klasikine „Škoda“: patikimas ir patogus. Visgi už jį nebalsavau rinkdama savo TOP7, todėl ir balas – 1.

Toyota Yaris – 3 balai. Puikus pavyzdys, kaip Lietuvoje visiškai nepopuliaraus mažų automobilių segmento modelis gali sužavėti kone visą rinkimų komisiją. Tvirtas kelyje, manevringas, stipriai patobulėjęs lyginant su praėjusia karta.

Volkswagen ID.3 – 7 balai. Elektromobilis, kurio norės ne vienas. Pasižymintis geromis energijos sąnaudomis, komfortiškas, išlaikęs visas Volkswagen būdingas savybes ir ateitį priartinantis prie dabarties. Beliko ištaisyti programinės įrangos netobulumus.