Lietuvos metų automobilis

Kaip balsavo MA2023 komisija: Eglė Girdenytė ir jos balai

Citroen C5 X – 8 balai

Daugiausia balų skyriau Lietuvos metų automobiliu tapusiam Citroen C5 X. Kaip jau minėjau finalo metu, šis modelis mane labai teigiamai nustebino – automobilis komfortiškas, medžiagos kokybiškos ir malonios liesti. Pakaba maloniai sugeria nelygumus, o ypač mane itin džiugino tai, kad automobilis neužsupa – esu tam jautrus žmogus, todėl daugiau karmos taškų šis modelis gavo, kai jame važiuojant sėdėjau keleivio vietoje ir netgi galėjau dirbti nejausdama pykinimo. Taip pat nudžiugino tai, kad už 40 tūkst. eurų vairuotojui siūloma pakankamai daug – visos pagrindinės vairuotojo pagalbos ir komforto sistemos, sklandžiai veikianti multimedija, intuityvus nustatymų valdymas – gamintojas nėra atsisakęs fizinių mygtukų, dėl ko pagrindines funkcijas valdyti yra dar patogiau. Juo labiau, lyginant su kitais modeliais, labai įsiminė tai, kad viename modelyje už daugiau kaip 80 tūkst. eurų nebuvo šildomų sėdynių, o C5 X modelyje siūloma ne tik ši funkcija, tačiau automobilis aprūpintas ir šildomu priekiniu stiklu, ko dauguma konkurso dalyvių neturėjo.

Renault Megane E-TECH – 5 balai

Antrą vietą pagal balų skaičių skyriau Renault Megane E-Tech. Tai buvo automobilis, kurį dar ir dar norėjau pavairuoti. Nors norėjosi, kad pakaba kiek labiau sugertų kelio nelygumus, pats automobilio valdymas man labai patiko, modelis labai manevringas, drąsiai galėčiau teigti, kad tai puikus miesto elektromobilis. Be abejonės modelis aprūpintas įvairiomis sistemomis, o viena jų man buvo dar nematyta – automobilis nuolat vertina kokiu atstumu išreikštu sekundėmis jis yra nuo priekyje esančios transporto priemonės. Manau, kad sveikintinas sprendimas yra gamintojo noras plėsti vairuotojų sąmoningumą, o ne tik pasiūlyti sistemas, kurios turėtų suveikti kritinėse situacijose. Taip pat šiame automobilyje man labai patiko multimedijos sistema, kuri yra labai patogi naudoti bei intuityvi, nors ir norėtųsi, kad pats ekranas būtų šiek tiek aukščiau, kadangi šiuo atveju norint pažiūrėti į ekrano apačią, žvilgsnį nuo kelio reikia nukreipti tiek pat, kiek panorus žvilgtelėti į telefoną.

Honda Civic – 4

Trečią vietą skyriau Honda Civic, kadangi, kaip jau buvo pabrėžta ant scenos finalo metu, manau, kad tai vienas geriausių Civic modelių. Automobilis manevringas, žvitrus, hibridinė sistema puikiai dirba su vidaus degimo varikliu, o pakabos darbas tikrai malonus. Taip pat automobilis komplektuojamas su 2 litrų benzininiu varikliu. Tikiu, kad į tai Honda fanai tikrai atsižvelgs, kadangi iki šiol Europoje 2 l benzininiai varikliai buvo montuojami tik į Type R modelius. Taip pat itin svarbu, kad automobilis pasižymi ypač patraukliomis degalų sąnaudomis, kurios svyruoja tarp 4,5–5 litrų. Tik važiuojant 5 žmonėms automobilio degalų sąnaudos pakilo iki kiek daugiau nei 5 l, važiuojant vienam ar dviese, jos stabiliai išlieka apie 4,5 l/100km.

Peugeot 308 – 3 balai

Ketvirtąją vietą skyriau Peugeot 308 modeliui, kuris, mano akimis, yra puikiai sukomplektuotas, ypač malonus vairuoti automobilis. Įkraunamas hibridas yra galingiausia šio modelio versija, tačiau elektros energijai pasibaigus lieka dirbti tik vidaus degimo variklis, sukantis mieste bateriją papildyti iš regeneruojamos energijos sunku. Šiame modelyje man labai patiko personalizuotų pasirinkimų ekranas po multimedija, kur vairuotojas gali pats įsidėti tokius nustatymus, kurie jam yra svarbiausi.

EQS iš Mercedes-EQ – 2 balai
Lexus NX – 2 balai

Penktą ir šeštą vietas mano balsų lentelėje dalijasi EQS iš Mercedes EQ ir Lexus NX. Abu šie automobiliai man patiko, tačiau netgi komisijos stovykloje pradėjome juokauti, kad EQS yra sukurtas dideliems žmonėms. Pati labai norėčiau išgirsti atsiliepimų iš žemesnių ir smulkesnių žmonių, tačiau šiame modelyje man įsipatoginti vairuotojo vietoje nepavyko. Jei nusistatydavau taip, kad būtų patogu, arba nesiekdavau pedalų, arba prietaisų skydelis ir vairas per daug užstodavo vaizdą priekyje. Be abejonės, modelis aprūpintas išmaniausiomis ir pažangiausiomis sistemomis, tačiau šiais metais tai buvo brangiausias konkurso dalyvis. Lexus NX modelis man taip pat paliko malonų įspūdį,automobilis malonus vairuoti, patogus, pakabos darbas džiugina. Vis dėl to, nors multimedija naudotis yra gana patogu ir instinktyviai galima numanyti kur kokių nustatymų galima ieškoti, bandymų metu net 2 kartus prireikė perkrauti automobilio multimediją, nes ši užstrigdavo – muzika nebegrodavo, imdavo trūkčioti garsas. Veikiausiai atnaujinus programinę įrangą tokie trikdžiai bus pašalinti.

Toyota Corolla Cross – 1 balas

Mažiausiai balų skyriau Toyota Corolla Cross modeliui. Lietuvoje perkamiausi modeliai yra Toyota prekės ženklo, o ir pati ne kartą bandžiau Toyota modelius, dėl kurių džiaugėsi širdis, šį kartą tokio efekto nepajutau. Man modelyje pritrūko ir garso izoliacijos, taip pat ir pakabos darbo norėjosi malonesnio. Automobilis be abejonės papildytas įvairiomis sistemomis, tačiau nustebino, kad modelyje už 39 tūkst. eurų palikti seni šildomų sėdynių mygtukai su LO ir HI parinktimis, tiesa, HI parinktis turi du lygius, o taip pat ir medžiagų kokybės norėjosi aukštesnės. Nuliūdino ir multimedija, kuri pasirodė pasenusi.