Komercinis automobilis

Geriausio komercinio automobilio ieškojo prisidėję prie „Maisto banko“ akcijos: dirbdami įvertino reikalingiausias technologijas

Siekiant išsiaiškinti, kuris komercinis automobilis yra geriausias pagalbininkas darbe, Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) organizuojamo tradicinio konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2022“ komisijos nariai nusprendė įdarbinti konkurse esančius modelius ir juos panaudojo gražiai ir prasmingai misijai – dvi dienas dirbo kurjeriais padėdami „Maisto bankui“.

Tokiam išbandymui realiomis sąlygomis buvo pasirinkti „Iveco Daily“, „Fiat E-Ducato“, „Opel Movano Van“ ir „Renault Trafic Van“ automobiliai.

Porą dienų keturi furgonai zujo Vilniaus mieste padėdami „Maisto bankui“ pervežti maisto produktus ne tik iš tiekėjų į bazę, kur jie yra rūšiuojami ir paskirstomi, kam jų labiausiai reikia, tačiau ir į nurodytus taškus.

Automobiliai palengvino darbą, o darbas suartino

Artūras Pakėnas, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys, teigė, kad toks automobilių išbandymas realiomis sąlygomis įsiminė ne tik dėl to, kad modernūs automobiliai gerokai palengvino užduotį, tačiau ir dėl galimybės prisidėti prie socialiai atsakingos veiklos.

Klubo narys pasakojo, kad savo kailiu teko patirti, jog „Maisto banko“ kurjeriams kasdien prireikia važinėti itin siauruose, automobiliais užgrūstuose kiemuose. Nepaisant to, kad jo vairuotas „Opel Movano-Van“ neturėjo įrangoje užpakalinio vaizdo kameros, manevruoti tarp automobilių ir pastatų padėjo itin dideli veidrodėliai ir automobilyje sumontuoti atstumo jutikliai.

„Viskas praėjo sklandžiai, tačiau įsitikinau, kad automobiliuose diegiamos technologijos gali gerokai palengvinti vairuotojų darbą. Važiuoti atbuline eiga standartinio dydžio mikroautobusu ir bandyti išlaviruoti kiemuose – nelengva, tačiau technologijos čia tikrai pagelbėja. Žinoma, tiems, kurių automobiliuose buvo ir galinio vaizdo kameros, tikiu, buvo dar lengviau.

Viena iš ypatybių dirbant „Maisto banke“ yra įvažiuoti į parduotuvių kiemus, pakrauti surinktą maistą ir nuvežti į „Maisto banko“ sandėlį ar kažkur kitur. Pavyzdžiui, aš važiavau į sutrikusio intelekto žmonių globos bendriją „Vilniaus Viltis“. Bet kuriuo atveju, norint pasiekti galutinius taškus, beveik visada reikia manevruoti siauruose kiemuose, kas dažniausiai prie lengvųjų automobilių vairo sėdinčiam vairuotojui be pagalbos sistemų tampa nemenku iššūkiu“, – pasakojo A. Pakėnas.

Pirmą kartą prie tokios iniciatyvos prisidėjęs „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ komisijos narys teigė, kad didžiausią įspūdį vis dėlto paliko ne techninis darbas, o socialinė iniciatyva. A. Pakėnas pasakojo, kad nuvykus į sutrikusio intelekto žmonių globos bendriją, iškrauti maisto produktus padėjo vienas bendrijos globotinių, o tai sukūrė bendrystės jausmą.

„Net nežinau, ar mes jiems padėjome, ar jie mums, tačiau dirbome visi bendrai – iškrovėme maisto produktus, vieni kitiems paspaudėme rankas, palinkėjome geros dienos. Turėjome galimybę susitikti su žmonėmis, kuriems toji parama ir yra skirta, o tai dar geriau padėjo suprasti, kokią svarbią misiją atlieka „Maisto bankas“ bei kaip atrodo čia savanoriaujančių žmonių kasdienybė“, – kalbėjo A. Pakėnas.

Nebesiskiria nuo lengvųjų automobilių

Valdas Valiukevičius, LŽA prezidentas ir „Komercinio automobilio 2022“ konkurso komisijos narys, taip pat pabrėžė, kad rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra sukurti tokiam darbui, todėl pervežant krovinius didesnių sunkumų nekilo nei juos pakraunant, nei prireikus manevruoti mieste.

„Jei sportinius automobilius reikia bandyti lenktynių trasoje, tai komercinius automobilius – vežiojant krovinius. O toks darbas su šiais automobiliai nebuvo sunkus. Pats vairavau „Renault Trafic Van“, kuris puikiai valdomas, juo manevruoti yra lengva, o ir prireikus privažiuoti prie greta sandėlių įrengtų krovinių pasikrovimo vietų didesnių sunkumų nekyla. Tai tikrai smagus automobilis, su kuriuo dirbti man patiko“, – įžvalgomis dalijosi jis.

Jau anksčiau prie tokios iniciatyvos prisidėjęs konkurso komisijos narys teigė, kad kasmet komerciniai automobiliai vis labiau priartėja prie lengvųjų automobilių, todėl mikroautobusuose montuojama komforto įranga ir diegiamos vairuotojo pagalbos sistemos kone neatsilieka nuo įprastų automobilių, o tai gerokai palengvina vairuotojų darbą.

„Automobilio valdymas beveik nebesiskiria nuo lengvojo automobilio, mikroautobusuose taip pat yra daug įvairios elektronikos, kuri talkina vairuotojui, ir nors gali pasirodyti, kad dėl ekologinių reikalavimų montuojami mažesni varikliai gali apsunkinti darbą vežant sunkesnį krovinį, to visiškai nesijaučia“, – aiškino V. Valiukevičius taip pat pabrėždamas, kad manevruojant atbuline eiga ypač reikšmingas pagalbininkas, kurio anksčiau komerciniuose automobiliuose nebuvo – galinio vaizdo kamera.

Automobilio dydis – tik privalumas

Valdas Juozas Vilūnas, prie iniciatyvos prisidėjęs „Lietuvos komercinio automobilio 2022“ komisijos narys, Vilniaus gatvėmis zujo su didžiausiu konkursui pateiktu mikroautobusu – „Iveco Daily“. Patyręs automobilių rinkos žurnalistas pasakojo, kad nepaisant to, kad furgono ilgis siekia net 6087 cm, jis – labai gerai valdomas, juo nesunku manevruoti važiuojant atbulomis.

„Man labiausiai patiko vairuotojo darbo vieta, ergonomika, gerai suderintas variklio ir automatinės transmisijos darbas. Visą laiką važinėjau įsijungęs degalus taupantį važiavimo režimą, todėl nuvažiavęs 100 kilometrų sudeginau 8 litrus dyzelino. Vienintelis iššūkis, su kuriuo susidūriau – menkai apšviestame požeminiame sandėlyje buvo sunku privažiuoti atbulomis prie rampos. Pasigedau parkavimo jutiklių ir galinio vaizdo kameros. Sutikti kolegos, kitų furgonų vairuotojai, negalėjo patikėti, kad naujame automobilyje jų nėra“, – pasakojo V. J. Vilūnas.

Ilgiausiu furgonu dvi dienas važinėjęs V. J. Vilūnas taip pat atkreipė dėmesį, kad gerą įspūdį paliko gamintojų skiriamas dėmesys vairuotojo komfortui, mat naujuose mikroautobusuose įdiegta daug įvairių saugiai vairuoti padedančių funkcijų.

„Per dvi dienas ir 10 valandų darbo nuovargio ar nemalonių pojūčių, važinėdamas su šiuo automobiliu, nepatyriau. Įdomu kokie pojūčiai būtų per dieną nuvažiavus 1000 kilometrų“, – svarstė V. J. Vilūnas.

Renka iš dvylikos modelių

„Lietuvos komercinis automobilis 2022“ – tradicinis, nuo pat 2016 m. šalyje organizuojamas konkursas. Šiemet jame – gausiausias dalyvių skaičius per visą renginio istoriją.

Savo gaminius šiemet 11 komisijos narių vertinimui pristatė net devyni skirtingi automobilių gamintojai, iš viso į garbingus titulus pretenduoja 12 lengvųjų komercinių automobilių. Net trečdalis automobilių parko – elektriniai.

Konkurse šiemet vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):

„Citroen E-Jumpy“
„Iveco Daily“
„Fiat E-Ducato“
„Mercedes-Benz Citan“
„Opel Movano Van“
„Opel Combo-E Cargo“
„Peugeot Expert Electric“
„Renault Kangoo Van“
„Renault Trafic Van“
„Toyota Proace E“
„Volkswagen Multivan“
„Volkswagen Caddy“

Konkurso finalas, kuriame paaiškės visų nominacijų laimėtojai, numatytas gegužės 11 dieną.