DKV LIVE metų sunkvežimis

Atvertė visas kortas: pasakė, kaip išrenkamas geriausias metų sunkvežimis

Dažnas gali pasakyti, kas jiems yra gražu ar negražu, atliepia jų poreikius ar ne. Tačiau kaip išrinkti tai, kas tinkamiausia kitiems? Tokį darbą turės atlikti ir „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurso dalyvius vertinsiantys specialistai. Jie jau dabar turi aiškius kriterijus, kaip bus bandomas sunkusis transportas, kad geriausio vardas atitektų iš tiesų labiausiai verslo ir vairuotojų poreikius atspindinčiam sunkvežimiui.

Reikalingas įvairus vertinimas

Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir vertinimo komisijos narys, teigė, kad skirtingai nei renkant „Metų automobilį“, ieškant geriausio sunkvežimio vien tik automobilių žurnalistų neužtenka. Tad sudarant vertinimo komisiją, buvo atsižvelgta, kad ją sudarytų kuo daugiau ir kuo įvairesnių logistikos ir pervežimų sektoriaus specialistų.

„Metų sunkvežimio rinkimai vyksta jau antrą kartą, tad dalis komisijos narių liko tie patys, kaip ir pirmaisiais metai. Tačiau komisijos sudėtis yra labai įvairi. Pavyzdžiui, automobilių žurnalistų yra tik du, mat kiti komisijos nariai yra įvairių sunkiojo transporto parkų valdytojai, vežėjai, juos prižiūrinčių įmonių atstovai, profesionalūs mechanikai ir vairuotojai“, – aiškino V. Milius.

Pasak jo, taip tikimasi konkurso dalyvius įvertinti visais aspektais, nes vairuotojas nebūtinai žinos, kokie yra konkretaus sunkvežimio išlaikymo kaštai, o transporto parką prižiūrintis specialistas galbūt negalės įvardyti naujausių sistemų remonto subtilybių.

Šių metų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų komisiją sudaro (abėcėlės tvarka):

Romas Austinskas, asociacijos „Linava“ prezidentas
Linas Brazauskas, UAB „Autopaslauga“ vairuotojas
Borisas Ignatjevas, „Iverta ir Ko“ generalinis direktorius
Arūnas Lekavičius, UAB „Ratautas“ direktorius
Arūnas Michejenko, „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalims
Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius
Giedrius Simonaitis, UAB „Trelo“ inžinierius-instruktorius
Andrej Kreč, UAB „Girteka“ vairavimo instruktorius
Vaidotas Paškevičius, Dakaro lenktynininkas, verslininkas
Žilvinas Pekarskas, portalo 15min rubrikos “Gazas” redaktorius
Valdas Juozas Vilūnas, laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas

Geriausiems išrinkti – vertinimo kriterijai

Komisija vertindama visus konkurse dalyvaujančius sunkvežimius vadovausis griežtais vertinimo kriterijais. Svarbu atsižvelgti ne tik į tai, ar sunkvežimis pateisina vežėjų poreikius ir padeda mažinti įvairius kaštus, sako vertintojai. Aktualu ir tai, ar konkretus modelis yra pakankamai ergonomiškas ir patogus vairuotojui. Tai svarbu, mat neretai būtent vairuotojai atsižvelgdami į įmonės turimą transporto parką renkasi, kur dirbti.

„Sunkvežimių yra visokių: ir brangesnių, ir pigesnių, taip pat ir prabangesnių ir mažiau prabangių, todėl kiekvieną labai svarbu įvertinti objektyviai, išskirti, dėl kokių priežasčių vienas modelis yra brangesnis už kitą, ar atvirkščiai.

Tam sukuriamas bandymų poligonas, kuris šiais metais numatytas Kačerginės „Nemuno žiede“. Be abejonės, sunkvežimius išbandome ir kelyje, o taip pat šių metų dalyviai bus išbandomi ir su kroviniu puspriekabėje. Tai yra labai svarbu, nes taip modeliai išbandomi beveik realiomis sąlygomis.

Svarbi ergonomika, taip pat sunkvežimio saugumas, junglumas, išmanios technologijos bei įvairios vairuotojo pagalbos bei kitos sistemos, kurių kartais būna netgi daugiau nei lengvuosiuose automobiliuose“, – pasakojo V. Milius.

Naujovės reikalauja platesnių bandymų

Komisijos narys taip pat pabrėžė, kad šiais metais konkurso dalyvių sąraše – ir du visiškai elektriniai modeliai, todėl ypač svarbu tinkamai įvertinti ir šiuos sunkvežimius, kurių kaina, lyginant su dyzeliniais, neabejotinai didesnė.

„Vertinant visuomet atsižvelgiama, kuris sunkvežimis gali geriausiai atlikti tą darbą, kuriam jis yra skirtas. Konkurse išskiriamos trys sunkvežimių klasės: tarptautinių gabenimų, vietinių gabenimų ir miesto gabenimų sunkvežimiai. Tokiuose rinkimuose neapsieinama be skaičiavimų, kiek su vienu ar kitu modeliu kainuoja įveikti vieną, dešimt ar šimtą kilometrų“, – nurodė komisijos narys.

Nors visi dalyviai rinkimų metu varžosi dėl pagrindinio „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ titulo, konkurso finale bus skelbiamas toli gražu ne vienas nugalėtojas. Be pagrindinės nominacijos, sunkvežimiai taip pat gali iškovoti „Metų elektrinio sunkvežimio“, „Metų Eko sunkvežimio“ ir Metų inovacijos“ titulus.

Šiais metais „DKV LIVE Metų sunkvežimiu 2023“ pretenduos tapti (abėcėlės tvarka):

„Ford F-MAX“
MAN TGH
„Mercedes-Benz E-Actros“
„Scania 460S“
„Scania P230“
„Volvo FH“
„Volvo FH Electric“

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų startas laukia gegužės 16 dieną. Drauge su konkurso startu laukia ir išskirtinė konferencija, kurioje bus aptartos aktualiausios sunkiojo transporto sektoriaus temos, naujienos ir problemos. Gegužės 23 dieną Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje esančiame slidžių dangų poligone startuos visų sunkiasvorių bandymai, o birželio 1-ąją bus aišku, kuris sunkvežimis šiemet gaus teisę vadintis geriausiu.