Notice: wpdb::prepare was called incorrectly. The query does not contain the correct number of placeholders (2) for the number of arguments passed (3). Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 4.8.3.) in /home/pressaut/domains/pressauto.lt/public_html/wp-includes/functions.php on line 4161
„Litexpo“ atidaryta „Komercinio automobilio 2018“ rinkimų ekspozicija | Lietuvos žurnalistų autoklubas

Naujienos

2018 05 16

„Litexpo“ atidaryta „Komercinio automobilio 2018“ rinkimų ekspozicija

Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ atidaryta konkurso Lietuvos „Komercinio automobilio 2018“ ekspozicija. Gegužės 16-18 dienomis visus konkurso dalyvius bus galima išvysti lauko ekspozicijoje tarp daugiau nei pusšimčio parodų „Transbaltica“, „Mechanika“ ir „Balttechnika“ dalyvių.

„Renginys prasidėjo ne šiandien – konkurso dalyvius žinojome dar prieš mėnesį, o per tą laiką juos bandėme miesto gatvėse, automagistralėje bei Šiaulių darbo rinkos mokymo centre. Tačiau komerciniai automobiliai uždirba pinigus, tad labai svarbūs jų kriterijai yra parašyti techninių duomenų lentelėse – artimiausias dienas visi dešimt komisijos narių nagrinės būtent jas“, – ekspozicijos atidarymo spaudos konferencijoje kalbėjo vienas komisijos narių, TV laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris Valdas Valiukevičius.

Rinka pastoviai auga

Lengvųjų komercinių automobilių rinka Lietuvoje auga, kiekvienais metais maždaug po 10 proc. Ekspertų prognozėmis, šiais metais Lietuva pagal komercinių modelių pardavimus netgi pralenks Estiją, ilgus metus užėmusią lyderės poziciją tarp Baltijos šalių.

„Svarbiausias komercinio automobilio pasirinkimo kriterijus – kilometro kaina. Į tai susideda ir pradinė automobilio kaina, likutinė vertė, padangos, draudimai, degalų sąnaudos ir kita. Svarbūs ir kiti kriterijai, tačiau daugelis jų susiveda būtent į šį“, – konferencijoje teigė „Moller auto“ komercinio transporto pardavimų vadovas Giedrius Zakalskis.

Jis pridūrė, kad Lietuva dar nepasiekė iki 2008-2009 m. krizės buvusio pardavimų lygio, tačiau tuomet augimas buvo labiau chaotiškas, o dabar yra nuoseklus.

  1. Zakalskis sakė, kad komerciniame transporte pamažu atsiranda elektra varomi modeliai – greitu metu rinkoje turėtų pasirodyti „Crafter“ bei „Amarok“ modeliai, turintys elektros variklius. Jie nebus tokie praktiški važiuojant tolimus atstumus, tačiau kelionėse mieste – nepamainomi.

Iškart po „Moller auto“ atstovo temą apie transporto elektrifikaciją pratęsė „Neste“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys. Jo teigimu, elektra yra ateities degalai, tačiau kada elektromobiliai taps praktiški ir galės pilnavertiškai pakeisti tradicinius degalais varomus automobilius – nežinia. Todėl šiandien geriausia alternatyva ekologiškumą propaguojančioms įmonėms – ekologiški, aukščiausius gamintojų reikalavimus atitinkantys degalai.

Bazinė kaina – ne viskas

Vienas iš „Komercinio automobilio 2018“ komisijos narių – „Sixt Lietuva“ pardavimų vadovas Valdas Stanislovaitis. Lygindamas šių metų konkursą su ankstesniuoju, vykusiu 2016 m., jis išskyrė kelias tendencijas. Specialisto nuomone, sparčiai gerėja komercinio transporto ergonomika, patogumas, iš lengvojo automobilio persėdus į komercinį adaptuotis dabar kur kas lengviau nei anksčiau. Šio konkurso dalyviai yra kiek brangesni, tačiau tai nenuostabu – pastaraisiais metais didėja ekologijos, saugumo standartai. Be to, praktiškai visų modelių aptarnavimo intervalas yra ilgesnis – pavyzdžiui, konkurse dalyvaujantys „Ford“ modeliai į servisą turi užsukti tik kas 2 metus arba 60 tūkst. km.

„Komerciniams automobiliams labai svarbus patikimumas. Pakaitiniai automobiliai čia neegzistuoja – gamintojų atstovai jų neturi, tad sugedus transporto priemonei, reikia nuomotis kitą arba turėti prastovą. Kuo rečiau komercinis automobilis stovi, tuo daugiau jis dirba, o tai – svarbiausia“, – pasakojo V. Stanislovaitis.

Šių metų konkurse dalyvauja 8 modeliai – pikapai bei mikroautobusai. Tačiau net ir panašiai išoriškai atrodantys modeliai – pavyzdžiui, pikapai – gerokai skiriasi.

„Fiat Fullback“ yra bazinis, darbinis automobilis. „Mercedes-Benz X-Class“ ir „Volkswagen Amarok“ daugiau skirti įmonių įvaizdžiui, tad jų lyginti nelabai išeitų. Bazinės kainos jų irgi skiriasi keliais tūkstančiais eurų“, – pastebėjo V. Stanislovaitis.

Lygindamas tokius skirtingus modelius, jis pabrėžė techninių aptarnavimų intervalą – pavyzdžiui, „Amarok“ servise privalo apsilankyti kas 40 tūkst. km, o „Fullback“ – kas 20 tūkst. Techniniai aptarnavimai iki 300 tūkst. km ridos „Fullback“ kainuos 4 tūkst. Eur, o „Amarok“ – 3 tūkst. Be to, „Fiat“ pikapo aptarnavimams reikės 46 valandų, o „Amarok“ – tik 15,6. Šioje srityje dar geriau atrodo „Mercedes-Benz“ pikapas – šio aptarnavimai iki 300 tūkst. km trunka vos 11 valandų ir kainuoja 3 200 Eur.

„Amarok“ taip pat turi didžiausią garantiją – 4 metų arba 120 tūkst. km., „Fiat“ siūlo 3 metų ir 100 tūkst. km garantiją, „Mercedes-Benz“ – 2 metų. Todėl pradinė kaina lemia dar ne viską, reikia gilintis į daugiau niuansų“, – aiškino „Komercinio automobilio 2018“ komisijos narys.

Šiauliuose išaiškino greičiausius

Komercinių automobilių bandymai vyko ir Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Tai puiki proga komisijos nariams išbandyti ne tik bandomų modelių savybes greitkelyje, mieste, bet ir lenktynių trasoje – imituoti staigius manevrus, atlikti stabdymo ir greitėjimo testus.

Pastarieji testai buvo atliekami su Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininko dr. Vido Žuraulio pagalba. Jo turima įranga pavyko preciziškai tiksliai išmatuoti komercinių automobilių stabdymą ir greitėjimą.

Geriausiai įsibėgėjančiu konkurso dalyviu pripažintas „Volkswagen Amarok“, antroje vietoje liko „Mercedes-Benz X-Class“, trečioje – MAN TGE. Konkurso partnerio „Neste“ įsteigtą „Saugiausio stabdžio“ nominaciją pelnė „Mercedes-Benz X-Class“, antras šioje kategorijoje liko „Volkswagen Crafter“, trečias – MAN TGE.