Geriausias Lietuvos vairuotojas

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ finale – žmogaus gaivinimas ir išbandymas bekelėje

By 2017-09-24 9 rugpjūčio, 2019 No Comments

Sekmadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome finišavo jau šešioliktą kartą Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuotas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“. Geriausiu šalies vairuotoju antrus metus iš eilės tapo vilnietis Kęstutis Taškūnas, įrodęs pranašumą prieš kitus dalyvius įvairiausiose rungtyse.

Ilgas kelias finalo link

Atkrintamieji konkurso etapai buvo organizuojami Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose. Iš kiekvieno atkrintamojo turo į finalą pateko po septynis dalyvius, viso – dvidešimt vienas, o tarp jų ir trys merginos. „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursuose niekada nebūna lengva. Tai rodo ir atvejai, kuomet net teorijos barjero peršokti nepavyksta ankstesniuose konkursuose gerai pasirodžiusiems vairuotojams.

Iki finalinės dienos dalyviai nuėjo sunkų ir ilgą kelią – jiems teko pademonstruoti ne tik teorines žinias apie kelių eismo taisykles, bet ir parodyti išmonę testuose apie automobilio sandarą bei technologijas. Be abejo, pagrindiniu smuiku šiame konkurse griežia vairavimo rungtys, atliekamos „Toyota“ automobiliais.

„Kaip visada mes stengiamės sugalvoti rungčių, kurios ne tik padėtų išaiškinti geriausią vairuotoją, bet būtų įdomios ir patiems dalyviams. Stengiamės visada pateikti siurprizą, kad dalyvis iš čia išvažiuotų ir pasivaržęs su kolegomis, ir gavęs naujos patirties ateityje. Tarkime, gelbėjant žmogaus gyvybę arba gesinant automobilį. Būtent tokios rungtys šiandien ir buvo pateiktos. Be abejo, automobilio valdymo rungtys yra privalomos“, – sakė varžybų vadovas Dainius Leonavičius.

Netikėta užduotis finalininkams – bekelės ruožas

Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome buvo ne tik vairuojama ant slidžių paviršių, bet ir varžomasi ekonomiško vairavimo rungtyje su „Toyota C-HR“. Iš dalyvių organizatoriai reikalavo atrasti balansą tarp greičio ir ekonomiškumo.

Be abejo, geras vairuotojas yra tas, kuris moka greitai orientuotis situacijose. Tai parodė tarp važiavimų surengta „blitz“ viktorina, kurioje per tris minutes reikėjo atsakyti į 20 klausimų, o už neteisingus atsakymus buvo baudžiama. Dalyviams reikėjo atpažinti įvairias „Bilstein Group“ gaminamas detales, gesinti degantį automobilį, gaivinti žmogų ir atlikti daugybę kitų užduočių, tačiau bene daugiausia dėmesio sulaukė pasivažinėjimas bekelėje.

Sekmadienį į Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodromą susirinkę finalininkai prie įėjimo iškart pamatė „Toyota Hilux“ pikapą, o šalia jo sukiojosi žymus bekelės ir turizmo profesionalas Audrius Sutkus. Taigi, būtent finale dalyviams teko iš daugeliui įprastų nedidelių automobilių persėsti į pikapą ir savo vairavimo sugebėjimus pademonstruoti greta autodromo esančiame bekelės ruože.

„Vertinome dalyvius pagal kelis kriterijus: sėdėsena, tiksli akseleracija, elgesys prie vairo, reagavimas į kliūtis. Balai buvo skiriami pagal mano sukurtą sistemą. Važiavome ne laikui, kad galima būtų pažiūrėti, kaip vairuotojas sugeba valdyti visureigį. Kaip supratau, daugeliui tai buvo labai netikėta, nes gyvenime retas kuris tokį automobilį vairuoja. Tačiau geriausias vairuotojas yra tas, kuris sugeba susitvarkyti su bet kokia transporto priemone pagal jo turimą kategoriją. O trasoje buvo galima rasti akmenų, rąstų, šoninio posvyrio kliūčių, dvi geras brastas, pakilimą bei nusileidimą nuo kalno“, – kalbėjo rungties sumanytojas A. Sutkus.

Laimi antrą kartą iš eilės

Suskaičiavus visų rungčių rezultatus paaiškėjo, kad 146 balus surinko ir 11 taškų artimiausią varžovą aplenkė K. Taškūnas. Antrą rezultatą parodė Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairavimo mokytojas Kęstutis Pukas. Nuo pastarojo dar vienu tašku atsiliko ir trečią vietą laimėjo Tomas Janauskas.

Nugalėtoju tapęs K. Taškūnas – daugkartinis „Geriausio Lietuvos vairuotojų“ konkurso dalyvis, kuriam šis konkursas buvo jau keturioliktas. Trylikoje konkursų vilnietis nužingsniavo iki finalinio etapo, o iš jų, pridėjus šiemetinę pergalę, laimėjo tris. Beje, pirmą sykį šio konkurso istorijoje užfiksuotas precedentas, kai tas pats dalyvis nugali antrus metus iš eilės: vyras pergalę konkurse šventė ir 2016-aisiais.

„Šis konkursas patiko tuo, kad visos sąlygos buvo pritaikytos realiam eismui. Važiavimas slidžia danga yra tai, ką vairuotojai patiria žiemą. Teko išbandyti ir bekelę, kurioje niekada neteko važinėti. Tai yra realios situacijos, kurios kartais gyvenime pasitaiko. Gali būti, kad tokie atvejai kaip žmogaus gaivinimas ar automobilio gesinimas per vairuotojo gyvenimą niekada nepasitaikys, bet jei taip atsitiktų, turime žinoti, kaip elgtis.

Man asmeniškai padėjo stabilumas visose rungtyse. Tai yra raktas į sėkmę. Negali laimėti konkurso nugalėdamas tik atskirose rungtyse. Visur reikia orientuotis, išmanyti. Galbūt pirmoji rungtis – važiavimas kiek pakišo koją, bet šiaip viskas gerai. Taurė rankose“, – įspūdžiais dalijosi geriausias Lietuvos vairuotojas K. Taškūnas.

Geriausia vairuotoja – instruktorė

Konkurso metu taip pat išaiškinta ir geriausiai vairuojanti moteris. Damų įskaitoje tarp trijų dalyvių pergalę šventė 91-ą tašką surinkusi Solveiga Dambrauskaitė. Būtent ji ir panevėžietis Kęstutis Pūkas buvo tie vairuotojai, kurie surinko aukščiausią, 34 taškų įvertinimą Kelių eismo taisyklių rungtyje, padarę tik vieną klaidą.

„Viskas labai patiko. Organizatoriai kaip visada nustebino. Įdomiausia galbūt buvo pirmosios pagalbos rungtis, kurios metu teko dirbti su defibriliatoriumi. Taigi, įgijau naujos patirties. Įspūdį paliko bekelės rungtis. Esu patenkinta konkursu, rezultatu. Galbūt galėjau geriau pasirodyti slalomuose, tačiau panašu, kad ne viską lemia vairo sukiojimo įgūdžiai. Kitose rungtyse surinkau daugiau taškų. Gerai sekėsi Kelių eismo taisyklės. Ne veltui esu vairuotojų mokytoja“, – renginiu džiaugėsi praėjusiais metais trečiąją vietą moterų kategorijoje laimėjusi, o dabar pergalę šventusi S. Dambrauskaitė.

Antrąją vietą merginų įskaitoje laimėjo Giedrė Kuprienė, o panevėžietei Kristinai Kučinskaitei atiteko trečioji vieta.

Konkurso teorijos užduočių įvairovę užtikrino ne tik organizatorių, bet ir jų partnerių „Neste Lietuva“ pastangos – įmonės atstovai padėjo parengti kelis klausimus, kurie tapo kietu ir ne kiekvienam dalyviui išgliaudomu riešutėliu.

„Konkurso vertybės sutampa su mūsų įmonės vertybėmis: siekiame ne tik aukščiausios kokybės savo parduodamiems produktams – degalams, bet ir saugumo keliuose didėjimo. Tam skiriame didelį dėmesį, tad ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso teorijos užduotyse buvo mūsų parengti klausimai, susiję su eismo saugumu“, – kalbėjo „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.

Vieta Vardas, pavardė KET Blue Print Hilux Bekelė Medicina CHR EKO CHR Ratas Balai
1 Kęstutis Taškūnas 24 24 21 18 23 16 20 146
2 Kęstutis Pukas 34 16 18 22 10 18 7 125
3 Tomas Janauskas 14 24 15 17 16 15 23 124
4 Justas Eimontas 12 18 18 21 17 20 13 119
5 Virginijus Bakanas 10 22 16 11 28 14 18 119
6 Redas Valaitis 16 10 17 22 11 23 16 115
7 Tomas Kuprys 12 16 16 24 14 28 3 113
8 Benediktas Bočkus 4 16 23 19 20 17 8 107
9 Fredas Samas 16 16 18 27 13 4 12 106
10 Martynas Beniulis 12 16 17 25 12 12 11 105
11 Justas Čeknys 10 22 18 15 18 3 17 103
12 Aivaras Jagminas 6 12 17 23 3 11 28 100
13 Darius Jonaitis 12 16 18 20 6 10 14 96
14 Donatas Urbelis 2 24 19 19 9 8 15 96
15 Evaldas Grybė 16 22 20 21 4 6 6 95
16 Zenonas Andriuška 16 16 16 11 15 9 9 92
17 Solveiga Dambrauskaitė 34 12 16 19 5 1 4 91
18 Edvinas Abdulskis 2 16 17 24 7 13 10 89
19 Giedrė Kuprienė 14 10 10 19 1 7 3 64
20 Modestas Paliakas -6 8 20 17 2 2 5 48
21 Kristina Kučinskaitė -16 16 15 16 8 5 3 47

Konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ vyko jau šešioliktą kartą. Į jį internetu registruotis galėjo visi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintys ir lietuvių kalbą mokantys žmonės. Po internetinės registracijos vyko trys atrankos etapai skirtingų miestų autodromuose – rugsėjo 9-ąją Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome, rugsėjo 16-ąją Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo autodrome, rugsėjo 23-ią – Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome. Kiekviename atrankos etape po teorinių ir praktinių užduočių iš kelių dešimčių dalyvių buvo atrinkta po septynis, kurie savo išmanumą ir įgūdžius demonstravo rugsėjo 24-ąją Šiaulių DRMC autodrome vykusiame finale. Geriausiu Lietuvos vairuotoju antrus metus iš eilės tapo vilnietis Kęstutis Taškūnas.