Notice: wpdb::prepare was called incorrectly. The query does not contain the correct number of placeholders (2) for the number of arguments passed (3). Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 4.8.3.) in /home/pressaut/domains/pressauto.lt/public_html/wp-includes/functions.php on line 4196
„Audi RS3“ išlaikė „Press ralio“ egzaminą | Lietuvos žurnalistų autoklubas

Naujienos

2018 06 12

„Audi RS3“ išlaikė „Press ralio“ egzaminą

Atslūgus emocijoms po pirmąjį birželio savaitgalį vykusių tarptautinio žurnalistų „Press ralio 2018“ varžybų, jose beveik nepadoriai didele persvara atskirose grupėse laimėjusios Kauno „Audi“ centro vadovas Vytautas Švedas prisipažino ko iš tiesų siekė šiuo projektu: patikrinti, kokias užduotis galima formuoti netrukus startuosiančios ekstremalaus vairavimo mokymų programos „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ dalyviams.

Šturmanė susitvarkė su užduotimis

„Keletą kartų buvau kviečiamas į „Press ralio“ lenktynes padirbėti šturmanu ir padėti žurnalistams bei svečiams atrasti „razinas“ automobilių sporto pyrage. Šįkart pats pasiprašiau organizatorių leidimo likti piloto krėsle, nes rūpėjo kiek įmanoma įvairesnėmis sąlygomis išbandyti tik ką į Lietuvą atkeliavusius „Audi RS3“ automobilius, kuriuose planuojame įdarbinti ekstremalaus vairavimo mokymuose „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“. Tam tikrą viziją, kas galėtų būti labiausiai įdomu mūsų svečiams ir kokiomis sąlygomis RS3 generuoja daugiausia emocijų, mes turėjome, bet po dvi dienas trukusio „Press ralio“ veiksmo, šį tą pakoreguosim“, – atviravo V. Švedas.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas taip pat patikino, kad nesuko sau galvos dėl galimo „kompromituojančio“ rezultato – jei kas nors iš kitų „Press ralio 2018“ svečių, vairavusių „Porsche 911“ ar „Subaru Impreza STI“, būtų trasas būtų įveikęs greičiau.

„Faktas, kad žurnalistų ralio formatas gerokai skiriasi nuo tų sąlygų, kuriomis esu įpratęs lenktyniauti. Klasikiniame ralyje susipažįstama su trasa ir surašoma detali greičio ruožo stenograma, todėl visada tiksliai žinai, už kiek metrų ir koks posūkis laukia. Čia beveik visais atvejais važiuojama turint tik principinę trasos schemą su pažymėta judėjimo trajektorija ir kūgeliais, kurie realybėje būna sudėlioti nevaržant fantazijos. T. y. čia nemažai greito orientavimosi užduočių, kurias gliaudant itin svarbu sklandžiai susikalbėti su šturmanu.

Šįkart navigatoriaus pareigų imtis sutiko tik iš LTV ekrano pažįstama Eglė Daugėlaitė, todėl natūralu, kad suderinti „dažnius“ šiek tiek užtruko. Juo labiau, kad Eglė pirmą kartą rankose laikė kelio knygą ir pirmą kartą sėdėjo tikrai labai greitame automobilyje. Labai džiaugiuosi, kad jau pirmosios lenktynių dienos pabaigoje pradėjome dirbti kaip tikras ekipažas – Eglė perprato visas žaidimo taisykles, ko greičio ruože reikia vairuotojui ir su viskuo susitvarkė labai neprastai“, – apibendrindamas patirtį pasakojo V. Švedas.

Išbandė skirtingus variantus

Įdomu ir tai, kad pirmąją lenktynių dieną Vytautas važiavo naudodamas rankinį „Audi RS3“ transmisijos valdymo režimą, o antrą – visą krumpliaračių junginėjimo rutiną patikėdamas 7 laipsnių DGS pavarų dėžei. Lygindamas šias patirtis, ralio profesionalas pripažino, kad „automatas“ daugeliu atvejų leidžia judėti efektyviau. Ypač turint galvoje standartiniame automobilyje esančius „saugiklius“ (čia elektronika neleidžia tam tikrose trasos vietose šiek tiek prisistabdyti kaire koja, tuo pat metu spaudžiant akceleratoriaus pedalą).

Pati LRT laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėja E. Daugėlaitė pažintį su žurnalistų raliu ir vienu labiausiai tituluotų mūsų šalies ralio meistrų apibūdino kaip malonų siurprizą.

„Ligšiolinės mano sąsajos su automobilių sportu buvo minimalios – keletą kartų lankiausi kartodromuose, o studijų metais vienas bičiulis su ralio sprinto lenktynėms paruoštu automobiliu pavėžino žvyro karjere įrengtoje trasoje. Tai ką pamačiau „Press ralyje 2018“ buvo netikėtai rimta. Visi kolegos labai rimtai ruošiasi kiekvienam greičio ruožui, teisėjai ir jų naudojama įranga – kaip profesionaliose lenktynėse. Apskritai renginio organizacija tikrai solidi“, – teigė E. Daugėlaitė.

LRT tiesioginio eterio profesionalė pasidžiaugė ir tuo, kad pašėlusiai greitą („Audi RS3“ ratus suka 400 AG variklis) automobilį vairavęs V. Švedas nepritrūko kantrybės supažindindamas su ralio ABC.

„Ralio kalboje ir stenogramos skaityme – daugybė specifinių dalykų, apie kuriuos dievaži neturėjau jokio supratimo, ir dėl kurių keletą pirmųjų rungčių tikrai buvau ne Vyto pagalbininkė, bet papildomas galvos skausmas. Laimė, kad jo niekas neišmušė iš vėžių tol, kol aš perpratau kas yra kas, išmokau skirti „kairę“ nuo „kitos kairės“, ir galiausiai pradėjom visai sklandžiai susikalbėti“, – juokavo E. Daugėlaitė.

Beje, Eglė patikino mielai kartosianti šį nuotykį su sąlyga, kad pačiai nereiktų vairuoti tokio monstro.

Žurnalistų įskaitos nugalėtojai galvoja apie 2019 m.

Tuo metu žurnalistų įskaitoje daugiau nei minute artimiausius persekiotojus aplenkęs Renaldo Gabarto ir Vinco Gerdžiūno ekipažas tikina jau pradėję kurti „biznio planą“, kaip ir kitais metais susitarti dėl „Audi RS3“ ar šiek tiek didesnės „Audi RS4“ (šis modelis taip pat bus įdarbintas „Audi Sport Driving Academy by Autojuta“ ekstremalaus vairavimo mokymuose) žygio į „Press ralį 2019“.

„Per 23 metus, kai rengiamas tarptautinis žurnalistų ralis teko išbandyti keletą skirtingų markių ir modelių automobilių, nuo „Fiat Tipo“ ir „Volvo S40 T“ bei „Ford Focus“ ir „Renault Clio Sport“, tačiau pačius geriausius įspūdžius generavo „Volkswagen Golf GTI“ – itin lengvai valdomas ir draugiškas dideliu nuvažiuotų „greitų“ kilometrų skaičiumi pasigirti negalintiems lenktynininkams-mėgėjams.

„Audi RS3“, nepaisant beprotiško galios rezervo, elgsena tokia pat nuspėjama ir lengvai kontroliuojama. Transmisija, pakaba, stabdžiai, visi elektroniniai pagalbininkai veikia idealiai, o starto kontrolės sistema apskritai gniaužia kvapą – 4,1 sekundės spurtas iki 100 km/val. yra superautomobilių žaidimo teritorija. Kai išbandėm jos veikimą netgi pradėjo šiek tiek graužti sąžinė – tarsi plaukimo varžybose į baseiną šoktume mūvėdami plaukmenis, o visi kiti kojom tabaluotų basi.

Kita vertus, atsakomybė dėl visiškai naujo ir brangaus automobilio taip pat buvo gerokai didesnė. Juk susimovus ir praleidus į priekį ketvirtadaliu mažiau galios turinčias mašinas vairavusius kolegas, būtume turėję prasmegti iš gėdos ir patys save nusistumti nuo laiptų“, – įspūdžiais dalijosi R. Gabartas.